Seagate NAS 2bay 4Tb Web Manager niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_HH
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 11:29
Heb deze Seagate NAS nu 1,5 jaar; sinds een week niet meer benaderbaar, anders dan de pagina Disk Management. Hierin worden beide 2Tb schijven als "not installed" aangegeven. Ze zijn overigens niet te selecteren, noch is enig andere pagina van de NAS web-interface te benaderen. De getoonde pagina zou veel meer opties moeten tonen, maar ook deze ontbreken allemaal.

Op internet gezocht naar oplossingen maar niets helpt, alles blijft zoals hierboven omschreven:
- opnieuw opstarten NAS (AAN/UIT knop op voorzijde reageert niet, dus als enige optie stekker eruit)
- 1 of beide schijven uit NAS verwijderen en deze opnieuw opstarten
- resetknop achterzijde reageert ook niet

Leds op front:
HDD activiteit knippert blauw (zou dus OK betekenen)
Systeem LED bandde continue (inmiddels uit; evenmin amber, hetgeen op storing zou duiden)

HDD's (2x Seagate 2Tb) lijken ok; heb met R-Linux kunnen uitlezen en gelukkig alles veilig stellen op een externe HDD.

Zelfs factory reset middels Seagate tool FactoryDefalut.exe, waarbij op basis van het MAC adres van een van de netwerkkaarten van de NAS, via het netwerk de boel moet kunnen worden hersteld geeft geen soulaas: krijg ik een 404 error: pagina niet gevonden. Lijkt er op dat de NAS interface alleen nog maar de pagina voor Disk Management doorlaat, zonder dat daar iets is te kiezen of wijzigen.

Overigens: op netwerk -middels tooltje "Wifi-Guard"- zie ik Seagate NAS onder de naam "WHITNEY-ECONA-2". Dit heeft er eerder nooit gestaan.

Hoe krijg ik mijn NAS weer aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Mijn vaders NAS heeft precies hetzelfde probleem. Heb jij dit al weten op te lossen?

Ik krijg zelf de neiging om het bonnetje te zoeken en hem terug te brengen.. De NAS kan niet eens meer normaal afgesloten worden op deze manier, aangezien hij alleen de disk manager laat zien in het web menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het zelfde fenomeen/probleem.

De oude gegevens slecht voor 30% kunnen recuperenen ... :(
De schijven stonden als RAID1 ...

Seagate baracuda-schijven zijn blijkbaar nogal gekend voor onbetrouwbaar
Ik vind het echter onwaarschijnlijk dat beide schijven gelijktijdig begeven ...

Nieuwe schijven (western digtal) gestoken en alles terug ingesteld. De NAS werkt terug ... doch de data ... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpot68
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-10-2021
Paul_HH schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:58:
Heb deze Seagate NAS nu 1,5 jaar; sinds een week niet meer benaderbaar, anders dan de pagina Disk Management. Hierin worden beide 2Tb schijven als "not installed" aangegeven. Ze zijn overigens niet te selecteren, noch is enig andere pagina van de NAS web-interface te benaderen. De getoonde pagina zou veel meer opties moeten tonen, maar ook deze ontbreken allemaal.

Op internet gezocht naar oplossingen maar niets helpt, alles blijft zoals hierboven omschreven:
- opnieuw opstarten NAS (AAN/UIT knop op voorzijde reageert niet, dus als enige optie stekker eruit)
- 1 of beide schijven uit NAS verwijderen en deze opnieuw opstarten
- resetknop achterzijde reageert ook niet

Leds op front:
HDD activiteit knippert blauw (zou dus OK betekenen)
Systeem LED bandde continue (inmiddels uit; evenmin amber, hetgeen op storing zou duiden)

HDD's (2x Seagate 2Tb) lijken ok; heb met R-Linux kunnen uitlezen en gelukkig alles veilig stellen op een externe HDD.

Zelfs factory reset middels Seagate tool FactoryDefalut.exe, waarbij op basis van het MAC adres van een van de netwerkkaarten van de NAS, via het netwerk de boel moet kunnen worden hersteld geeft geen soulaas: krijg ik een 404 error: pagina niet gevonden. Lijkt er op dat de NAS interface alleen nog maar de pagina voor Disk Management doorlaat, zonder dat daar iets is te kiezen of wijzigen.

Overigens: op netwerk -middels tooltje "Wifi-Guard"- zie ik Seagate NAS onder de naam "WHITNEY-ECONA-2". Dit heeft er eerder nooit gestaan.

Hoe krijg ik mijn NAS weer aan de praat?
Beste Paul,

Ik heb een vergelijkbare NAS (2 x 3TB) en hetzelfde doet zich hierbij voor. Ben een redelijke leek op NAS-gebied en vroeg me af of hoe ik zelf data zou kunnen herstellen. Jij beschrijft R-lunix. Is dat eenvoudig? Hoe gaat dat in zijn werk?

Alvast dank voor een reactie.
mvg
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnFM Doe
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-04-2019
Ik heb exact hetzelfde probleem.

Heeft iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Heb het zelfde probleem als eerder beschreven maar zie nergens een oplossing?
Is er iemand die het probleem al met succes heeft opgelost of is er een telefoonnummer bekend van een helpdesk of zo?
gr
Rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zelfde probleem met de Nas 4 Bay, weet niet wat ik moet doen. Gekocht bij I Bood, daar kom ik niet verder en via Seagate....nou daar heb je een universitaire studie nodig om daar doorheen te worstelen. Opeens van de ene op de andere dag geen normaal contact met de NAD. Wie oh wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb hetzelfde voorgehad, weliswaar met een andere NAS.

De schijven zijn niet noodzakelijk stuk. Wellicht is er eerder een probleem met het OS op de NAS.
Dat is Linux. Om de Linux schijven (partities) te benaderen vanuit windows doe je dit als volgt:

Doe dit als de PC uitstaat !
Voedt de schijf (of schijven) (SATA) en sluit ze aan op een moederbord van een PC met windows er op.

Je kan de Linux schijven vanaf je windows OS benaderen met deze software:
http://www.techpulse.be/download/162399/linux-partities-benaderen-vanuit-windows/

Download de software Linux_Reader.exe en installeer het.

Na installatie kan je direct zien wat er op de schijven staat en kan je data kopieren naar je windows omgeving.

Dit heeft gewerkt voor mij, Hopelijk hebben jullie er iets aan.
Ik had alle foto's van mijn kinderen terug :) :*) 8)

Groeten,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je had door dat het topic zelf al jaren oud was en dat bijna iedereen ook al maanden niet meer hier geweest is om wat te posten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1