Toon posts:

Triple monitor setup, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lui,

Ik wil graag een derde monitor naast mijn 2 huidige monitoren. Momenteel zit er een Ati Radeon HD3650 met 1xDVI, 1xHDMI en 1xDisplayport(groot). Mijn vraag is: wat heb ik nodig om via de displayport een derde monitor aan te sluiten? Ik speel geen spelletjes dus mijn eisen zijn niet zo hoog, denk ik.

- Is een Displayport > DVI adapter voldoende? Moet hij actief zijn?
- Als er een andere manier is, die niet al te veel geld kost, dan houd ik me aanbevolen, zoals bv "Triplehead to go" of een andere videokaart, etc..

Mijn monitoren zijn 3x Eizo S1910 met zowel dvi als vga(heel oude beestjes maar zijn prima)

Bij voorbaat dank
Plasticor

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je kaart maar 2 uitgangen tegelijk aansturen.

Het beste lijkt mij een goed koop kaartje erbij te zetten.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:56:
- Is een Displayport > DVI adapter voldoende? Moet hij actief zijn?
- Als er een andere manier is, die niet al te veel geld kost, dan houd ik me aanbevolen, zoals bv "Triplehead to go" of een andere videokaart, etc..
Ik zou inderdaad voor een actieve gaan. Overigens is het niet zeker of het gaat werken, volgens mij is het pas sinds de HD5xxx serie van AMD mogelijk om meer dan 2 beeldschermen aan te sturen via een videokaart. Bij Nvidia is dit pas sinds de 6xx serie mogelijk met een videokaart.

Als je verder wat meer informatie kan geven, het is namelijk ook soms mogelijk om via je onboard videokaart nog een extra scherm aan te sluiten.

Wat je anders kan doen is een tweedehands kaart bij V&A te kopen (zolang deze maar voldoet aan de boven genoemde specs).

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reacties... ik heb inmiddels bij VenA een advertentie geplaatst