2 devolo netwerken (TV, internet)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvid9
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-01-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een fritzbox modem van Xs4all met 2 lan poortjes.
1 voor TV en 1 voor internet. Op deze 2 poortjes zitten allebei 2 kleine switches.
Ik heb ook 4 develo's. Om ook boven internet en tv te hebben zitten er 2 op de bovenverdieping.
2 devolo's zitten op de beneden verdieping, waarvan dan 1 op de 'tv switch' en 1 op de 'internet' switch.
Nou hebben de devolo's af en toe niet zon goede verbinding. Zou het kunnen komen omdat de switches het signaal niet goed doorgeven of komt dit door wat anders.

Ik ben benieuwt naar jullie mening!

Arvid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 09:40
Die powerline adapters zijn allemaal verre van betrouwbaar. Fijn als het werkt maar echt betrouwbaar zullen ze nooit zijn.

Als je definitief van je problemen af wilt zijn moet je simpelweg netwerkkabels trekken.

Om de powerline te optimalisen dien je ze in elk geval op dezelfde stroomgroep te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:29
Hebben de devolo's wel gescheiden 'network names' ?

Gebruik eventueel de utility om te kijken wat voor snelheid de devolo's onderling halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

NL_Scratch schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:59:
Die powerline adapters zijn allemaal verre van betrouwbaar.
Nou, daar heb ik toch hele andere ervaringen mee.
Heb nu al bijna 4 jaar div. Devolo plugs (200 AVplus, 500 duo+ en sinds vanmiddag een 550 duo+) verspreid over 3 verdiepingen (PC's, Wii U, mediaplayer) en 99% v/d tijd werkt dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goner schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:31:
[...]

Nou, daar heb ik toch hele andere ervaringen mee.
Heb nu al bijna 4 jaar div. Devolo plugs (200 AVplus, 500 duo+ en sinds vanmiddag een 550 duo+) verspreid over 3 verdiepingen (PC's, Wii U, mediaplayer) en 99% v/d tijd werkt dat gewoon.
N=1

Het probleem is niet dat ze bij niemand betrouwbaar werken, maar dat je geen enkele garantie hebt dat ze betrouwbaar werken en zo dat al goed gaat geen enkele garantie dat het goed blijft gaat. Bij jou gaat het tot nu toe goed, maar als je dit jaar met kerst LED-verlichting voor de kerstboom koopt (een notoire storingsbron op de gebruikte frequenties) kan het onbruikbaar worden.

Zelfde voor TS, het probleem is geheid een of ander apparaat wat de boel verstoort. Kwestie van ofwel moeite steken in het vinden welke het is en het proberen te filteren of verplaatsen, danwel die moeite steken in fatsoenlijke bedrade verbindingen. Ik weet iig waar ik m'n moeite in steek :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die scheiding met twee powerline netwerken is niet nodig. Bij XS4ALL kan sinds oktober 2014 internet en iptv over één lan-kabel met de 6.20 firmware op de Fritzbox 7360, 7390 of 7490.
Dus vraag nieuw modem van XS4ALL.
Pagina: 1