Ik heb een xonar hdav1 3 deluxe geluidskaart op mijn rampage v extrme zitten. Nu heb ik het volgende probleem dat als ik in het control pannel van asus de 5.1 aanzet dat het hij de geluiskanalen door elkaar haald. wat voor moet zijn komt soms achter weg en wat de sub moet doen komt soms ook uit de verkeerde speaker. Als ik de sampel snelheid hoger zet dan 48 khz dan gaat het geluid heel raar klingen. Op mijn vorige moederbord rampage Iv extrme werkte het allemaal prima zonder problemen.Maakt niet uit of het windows 10 8.1 of windows 7 is. Op mijn broetjes z87-expert werkt hij ook prima. Pas na bios 0706 en hoger werkt de kaar op mijn rampage v extreme met oudere bios versie kwam er helemaal geen geluid uit. Wie weet wat ik hier aan kan doen zodat ik mijn geluidskaart weer goed kan gebruiken. Ik gebruik nu bios 1103 en windows 8.1 met de 8 driver van de asus site
Ik heb zelf het idee dat het in de bios zit, Want op mijn asus p6 delux v2 heb ik ook het zelfde probleem met de nieuwste bios ga ik daar op terug naar oudere heb ik het weer niet.