Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 22:45
Hallo Tweakers,

Ik liep al een tijd rond met het idee om de kabels van mijn voeding te gaan sleeven. Nu heb ik afgelopen week een wat paracoord besteld en zou vrijdagavond ermee aan de gang. Nu liep ik al vrij snel tegen het probleem aan dat ik de pins niet uit de stekkers kan krijgen.. Ik heb van alles geprobeerd met spelden, hele kleine spijkers, gebakvorkjes etc |:(

Maar ik krijg die dingen er voor geen meter uit tot grote frustratie. Ik ben er maar mee opgehouden en heb de voeding maar weer in mijn pc gezet.

Heeft iemand misschien een goede tip voor me hoe ik ze er uit kan krijgen? Ik heb ook gekeken naar een Sunbeam set maar die zijn al snel 25 euro Ex verzenden.. Dat is wel wat duur in verhouding met mijn voeding van 55 euro en sleeve van 10 euro.

Dit moet toch goedkoper/makkelijker kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55

Detmer

Professioneel prutser

Met een nietje wil je nog wel eens, of een verbogen paperclip.
Ik heb zelf ooit eens een setje besteld, voor ook zo'n bedrag, maar zelfs daarmee gaat het nog lastig :(

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Detmer schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:04:
Met een nietje wil je nog wel eens, of een verbogen paperclip.
Ik heb zelf ooit eens een setje besteld, voor ook zo'n bedrag, maar zelfs daarmee gaat het nog lastig :(
Zoals je zelf al aangeeft met zo'n set gaat het al lastig, laat staan met een paperclip/nietje. Ik wil graag 48 kabels doen, en dat niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kijkt hoe zo'n molextool van bijvoorbeeld Lutr0 in elkaar zit, is het enige dat zo'n ding doet de weerhaakjes van het pinnetje vlakbuigen. Dat kan heel prima met twee uitgevouwen nietjes.
Zoals op dit plaatje, maar vervang dan de pinnetjes van het tooltje voor twee nietjes:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/8/8f/8fbd6ffa_02Mini_how_to_zpsc44ac95a.jpeg

Zelf mijn complete setup op deze manier gedaan. Duurt even, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho206
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-02 12:36
Ik heb het zelfde setje in bezit maar ook die van Lutr0 (te bestellen op e22.biz) zoals andere ook al zeggen, met het setje gaat het soms best lastig.

Nietjes met een tang werken best heel aardig maar, de tool van Lutr0 die ergens rond de 15 pond is, is de moeite wel waard. Goed gereedschap maakt echt het halve werk.

Naar verhouding is het gereedschap best heel duur, maar je zal je kabels misschien nog wel eens op nieuw doen of overstappen op een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:47:
Als je kijkt hoe zo'n molextool van bijvoorbeeld Lutr0 in elkaar zit, is het enige dat zo'n ding doet de weerhaakjes van het pinnetje vlakbuigen. Dat kan heel prima met twee uitgevouwen nietjes.
Zoals op dit plaatje, maar vervang dan de pinnetjes van het tooltje voor twee nietjes:
[afbeelding]

Zelf mijn complete setup op deze manier gedaan. Duurt even, maar dan heb je ook wat.
Bedankt voor de tip met de nietjes! Ik heb gisteravond nog een poging gewaagd met deze foto bij de hand. Tot mijn verbazing werkt het ook nog! In 3 kwartier heb ik nu 4 kabels kunnen doen. Best netjes denk ik voor de eerste poging denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31
Zelf een tijdje geleden ook (meerdere keren, omdat ik de kabels er verkeerd in terug had gestoken) gedaan. Als je het uiteindelijk doorhebt is het een eitje (wel soms wat pijnlijk aan je vingers).

Ik boog twee stevige, maar niet te dikke nietjes in een L vorm. Ene nietje op de juiste plek erin (aan de hand van de tekening) en aandrukken. Dan de andere kant. Als je het goed heb gedaan merk je dat direct door aan de kabel te trekken (niet te hard!). Anders nog een keer proberen.
En lukt er een niet, dan gewoon beginnen met een volgende en later weer proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Wat ook wilt helpen is om de kabel eerst in de stekker te duwen, zodat de 'weerhaakjes' los komen van het plastic van de stekker. Daarna met een tooltje/nietje ertussen en dan komen ze er vaak wat sneller uit.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron79
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-10 08:44
Ik heb zelf een Molex extractor setje gekocht en daarmee een hoop ellende voorkomen. (Eerst had ik ook geprobeerd met nietjes op een oude voeding, maar te vaak wil het niet, of trek je 1 van de weerhaakjes toch krom (of breekt af) omdat een nietje niet goed zat)
Mijn XFX Core 750Watt

Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy354/SFHAWKE/HWI%20Forum/20150109_163508_1_zpskipngjea.jpg~original

Nog een tip:
Bij de action hebben ze Pick up tools (een antenne met een magneetje eraan om schroeven op te pakken op moeilijk bereikbare plekken) Knip de magneet eraf, en schuif het eerste gedeelte helemaal naar binnenop het 3e (of 4e deel) van de antenne breek je deze af, en maakt het einde een beetje vierkant zodat de pins erin passen. Nu kun je eenvoudig de paracord om de pin/kabel schuiven zonder te pielen met plakband om pins.

Op de foto is het 1e deel nog niet naar binnen geschoven, maar dit veroorzaakte soms een rafeltje
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy354/SFHAWKE/Casemod/Casemod%20Carbide%20Air%20540/20150106_193429_zps5gweotfx.jpg~original

Voor een patroon bepalen voor jke kabels kun je kleine stukjes afknippen
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy354/SFHAWKE/Casemod/Casemod%20Corsair%20Graphite%20600%20TM/20150110_005551_zps6gint2mo.jpg~original

De tip die ook al eerder is gegeven: zodra je de molex tool in de stekker drukt, druk dan de kabel met de pin in de stekker. Vaak kun je dan de tool nog 2-3 mm door drukken, zodat de weerhaakjes naar binnen buigen

[ Voor 7% gewijzigd door Ron79 op 22-02-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf voor zulke connectortjes gewoon een normaal pincet (zo eentje uit een victorinox zakmes is perfect, maar een beetje duur/zonde) met de slijpsteen bewerkt totdat ik 2 dunne pootjes had.
ook goed te doen door een ijzerzaagje dubbel te vouwen (eerst roodgloeiend maken, anders breekt hij)
en dit als pincet te gebruiken.
voor de ouderwetse ronde molex stekkers heb ik een antenne gesloopt.
deze werken namelijk vrijwel hetzelfde als de vierkante, alleen moet je hier een dun buisje voor hebben van de goede maat
Pagina: 1