Toon posts:

i5 4460 open gl 2.0 probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mini itx in elkaar geknutseld maar als ik een programma open die open gl 2.0 ondersteuning nodig heeft krijg ik een foutmelding dat mijn grafische kaart dit niet ondersteunt. Op de site van Intel zie ik dat mijn processor, i5 4460, dit wel ondersteunt. Wat doe ik fout of is de processor niet goed?

Dit is mijn systeem met windows 7:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,90€ 179,90
1ASRock B85M-ITX€ 74,95€ 74,95
1Cooler Master Elite 110€ 31,95€ 31,95
1Seagate Expansion Portable USB 3.0 1TB Zwart€ 57,04€ 57,04
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 61,50€ 61,50
1Samsung 850 EVO 120GB€ 78,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 483,34

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb je de meeste recente graphics drivers geïnstalleerd voor de videochip?

Windows 7 64-bit driver voor de Intel 4600 chip: https://downloadcenter.in...4596&lang=eng&ProdId=3720

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik gedaan. Het is trouwens 32-bit al zou je denken van niet met die 8gb. Extra geheugen is voor later :-)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
offtopic:
Installeer dan meteen 64bit. Hoef je het later niet opnieuw te installeren als je inmiddels ook allerlei andere software hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Video kwaliteit is ook niet zo best :-(

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:27

Umbrah

The Incredible MapMan

1. Wat bedoel je met video kwaliteit? 320*240 mpeg-1-tjes zijn niet ineens 2160p H265 videos uiteraard. Of zit je over VGA zonder sync? Draai je de native resolutie van het scherm? Legacy apps die 96DPI in Windows nodig hebben? TV op HDMI aangesloten en overscan niet uitgezet/TV niet op "just scan"?
2. Alle drivers geinstalleerd? Post eens een screenshot van het Intel Control Panel.

3. Waarom niet gelijk 64-bit OS installeren? Scheelt je een hele hoop moeite later.

Verwijderd

Topicstarter
1-1080 p films zijn blokkerig
2-Hoe open ik het intel contol centre?
3-Ik heb alleen een 32bit CD

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

1. Losstaand probleem; en welke resolutie draai je op, welke videospeler, en welke bitrate zijn ze?
2. Tik in "intel" in het start menu, staat hij tussen -- zonee: je hebt de drivers niet geinstalleerd.
3. Licentie is waar het om gaat, en die zal het een worst weten of je 32- of 64-bit draait. Haal even een 64-bit schijfje van het internet af.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij herkent windows de "kaart" niet. Ik zie hem niet staan in apparaat beheer. Aleen de standaard vga van windows.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dus geen driver geinstalleerd :). Windows gaat de kaart pas herkennen als je de driver installeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Deze geïnstalleerd maar dat lukt dus niet. "het installatieprogramma kan een of meerdere apparaatstuurprogramma's niet instaleren. What to do?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik windows eens updaten. Dat heb ik al eens eerder geprobeerd maar toen liep de computer vast.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit klinkt alsof je wel wat meer probleempjes hebt dus... zelf gebouwd zie ik, doe eens de nodige hardware checks, en weet je 100% zeker dat je Windows ISO vertrouwd is?

Verwijderd

Topicstarter
Windows heb ik zelf gekocht :-). Geheugen is getest en ok. Mobo tja, hoe controleer ik dat? en de ssd ga ik nu testen.

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 11:09

Borry

prutsen is mijn leven

Heb ik ook een keer gehad, dan wel met W7-64bit.
Ik heb toen in aparaatbeheer de standaard videokaart botweg verwijdert.
Daarna herkende hij mijn PCI-e videokaart wel en kon ik de drivers ook installeren.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wellicht inderdaad even Windows update draaien; Windows update geeft ook vaak updates voor je videochip drivers. Ook updates als '.Net Framework' zijn vaak cruciaal voor bepaalde drivers (AMD Catalyst bijv).

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost. Windows update was het wondermiddel. Bedankt allemaal voor de hulp.
Pagina: 1