Geo locatie IP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 657024

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe router verbonden aan mijn modem. Hierdoor is het IP adres gewijzigd. Fijn omdat ik I.v.m. privacy voortaan anoniem wil kunnen surfen. Mijn voorgaande IP-adres was zichtbaar met geo locatie. Die gedachte vind ik absoluut niet fijn. Ik heb de volgende vragen:

- Past mijn ISP nu ook autom. mijn IP-adres aan? Of is mijn oude IP nog van mij i.v.m. het behouden van dezelfde (wifi-loze) modum?

- Wat gebeurd er nu met het voorgaande IP-adres dat ik had en dat bekend is/was bij mijn ISP? Verdwijnt deze automatisch uit hun systeem? doordat de lease zal verstrijken?

- Of blijft mijn voorgaande IP altijd vindbaar via websites waar je ip adressen kunt lokaliseren?

- Kan ik iets doen om ervoor te zorgen dat de geo locatie van mijn voorgaande IP niet meer vindbaar wordt via de zoek ip websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 20:12
- Een nieuwe router hoeft niet te betekenen dat je gelijk een nieuwe IP adres krijgt, dit is meestal aan het MAC adres van je modem gekoppeld. Het oude/nieuwe IP adres is niet van jou, alle IP's zijn eigendom van je ISP.
- Stel dat je een nieuwe IP adres hebt, dan is je oude IP adres waarschijnlijk gewoon aan iemand anders toegekend.
- Het oude IP adres zal altijd vindbaar zijn.
- IP naar geo is altijd een inschatting, tenzij je een VPN/proxy gebruikt om je IP adres te verbergen zullen websites e.d. altijd je IP kunnen zien en dus een service kunnen gebruiken om je IP naar een locatie in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 14:29
Je kan er weinig aan doen behalve proxy/vpn/tor.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus als de IP lease periode van het oude IP adres vervalt, dan blijft dat oude IP adres alsnog vindbaar met geo locatie? Hoe werkt dat? Wordt op basis van andere bijna dezelfde IP-adressen van wijkgenoten een schatting gemaakt?

Ik zou graag willen dat mijn oude IP niet meer vindbaar is, maar dat kan dus niet voor sites die ik al heb bezocht? Ook niet als ik een nieuwe WIFI modem zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 20:12
Je oude IP adres zal -altijd- vindbaar blijven zijn. Dit is niet verbonden aan jou omdat jij niet de eigenaar bent van het IP adres, je ISP kan het veranderen en toekennen aan iemand anders wanneer zij dat willen.

Websites en andere diensten die je IP adres hebben opgeslagen kunnen gewoon wanneer hun dat willen je IP resolven naar een ingeschatte locatie. Als je een nieuwe IP adres krijgt dan kan je oude IP adres gewoon nog resolved worden door IP2GEO diensten. Hier kan je helemaal niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:55

Garyu

WW

Volgens mij haal je nogal wat dingen door elkaar.

Wat is een IP-adres? Het is een adres dat door je ISP beheerd wordt, zodat "het internet" weet waar ze hun digitale pakketjes voor jou naartoe moeten sturen. Via je ISP is aan jouw IP adres een schatting van geo-locatie gekoppeld. Ditzelfde geldt voor je nieuwe IP adres. Ook je nieuwe IP-adres zal dus weer terug te vinden zijn.

De enige manier om zo'n geo-locatie te verhinderen/misleiden, is via een 'tunnel', bijvoorbeeld via een VPN of via TOR.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb sinds kort een nieuwe router verbonden aan mijn modem. Hierdoor is het IP adres gewijzigd.
Deze snap ik niet. Wat is het verband volgens jou? Wat jij in je eigen netwerk doet, heeft niets te maken met je eigen ipadres, behalve de genoemde opties zoals vpn. Maar daar hoor ik je niet over.

Ben je niet gewoon in de war met het lokale ip-adres dat je router je nu geeft? Dus iets van 192.168.1.x ?

[ Voor 14% gewijzigd door EWK op 15-02-2015 13:13 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik haal inderdaad dingen door elkaar, excuus. Heb geen kennis hierover, vandaar.

Met "blijft dat oude IP adres alsnog vindbaar met geo locatie?" bedoelde ik de bij mij behorende geo locatie. Dus mijn woonplaats. Ik snap dat als het oude IP gekoppeld wordt aan een nieuwe klant door mijn ISP, dat deze dan inderdaad nog wel vindbaar blijft.. maar waarschijnlijk op een andere locatie.

Waar het mij omgaat is dat de geo-locatie van mijn oude IP (op hopelijk zsm termijn) niet op mijn geo-locatie vindbaar blijft, nu ik een nieuw IP heb. Liefst dat dat zsm wijzigt.

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EWK schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:10:
[...]

Deze snap ik niet. Wat is het verband volgens jou? Wat jij in je eigen netwerk doet, heeft niets te maken met je eigen ipadres, behalve de genoemde opties zoals vpn. Maar daar hoor ik je niet over.

Ben je niet gewoon in de war met het lokale ip-adres dat je router je nu geeft? Dus iets van 192.168.1.x ?
Nou als ik nu via een vindt mijn ip-adres website mijn huidige IP adres check, dan zie ik een ander IP-nummer. Of is dat een ip-adres dan mijn router mij heeft gegeven zoals je zegt? En dus niet een gewijzigd IP-nr wat bij de ISP bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 657024 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:19:
[...]
Nou als ik nu via een vindt mijn ip-adres website mijn huidige IP adres check, dan zie ik een ander IP-nummer. Of is dat een ip-adres dan mijn router mij heeft gegeven zoals je zegt? En dus niet een gewijzigd IP-nr wat bij de ISP bekend is?
Dat is inderdaad je externe IP, dus dat is blijkbaar inderdaad gewijzigd.
Anoniem: 657024 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:14:
Ik haal inderdaad dingen door elkaar, excuus. Heb geen kennis hierover, vandaar.

Met "blijft dat oude IP adres alsnog vindbaar met geo locatie?" bedoelde ik de bij mij behorende geo locatie. Dus mijn woonplaats. Ik snap dat als het oude IP gekoppeld wordt aan een nieuwe klant door mijn ISP, dat deze dan inderdaad nog wel vindbaar blijft.. maar waarschijnlijk op een andere locatie.

Waar het mij omgaat is dat de geo-locatie van mijn oude IP (op hopelijk zsm termijn) niet op mijn geo-locatie vindbaar blijft, nu ik een nieuw IP heb. Liefst dat dat zsm wijzigt.

Kan dat?
Dat hangt er een beetje vanaf hoe dat allemaal geregistreerd is en hoe vaak dat wordt bijgewerkt. Maar je zou inderdaad verwachten dat de geo-locatie van je oude IP op termijn verandert omdat het aan een andere klant van de ISP is toegewezen. Waarbij het natuurlijk heel goed kan dat die nieuwe klant ergens bij jou in de buurt woont waardoor de locatie niet eens echt verandert, want zo gedetailleerd is dat niet. Als ik mijn eigen adres opzoek op bijvoorbeeld http://www.iplocation.net/ dan komt daar inderdaad mijn woonplaats uitrollen, maar meer detail vind ik daar niet. Maar ook vaak genoeg dat IPs in verschillende databases aan verschillende locaties gekoppeld worden. Zelfs het land is niet eens altijd echt betrouwbaar af te leiden.

En verder zal het IP adres wat je nu hebt ook wel weer gekoppeld gaan worden aan jouw locatie.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 15-02-2015 13:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Orion84 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:23:
[...]

[...]

Als ik mijn eigen adres opzoek op bijvoorbeeld http://www.iplocation.net/ dan komt daar inderdaad mijn woonplaats uitrollen, maar meer detail vind ik daar niet. Maar ook vaak genoeg dat IPs in verschillende databases aan verschillende locaties gekoppeld worden. Zelfs het land is niet eens altijd echt betrouwbaar af te leiden.

En verder zal het IP adres wat je nu hebt ook wel weer gekoppeld gaan worden aan jouw locatie.
Dit inderdaad. google denkt dat ik in rotterdam zit, en geoipapi denkt zaandam. (toch 62.112 KM verschill)
offtopic:
wijst naar zn sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 657024 op 15-02-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Als je dit interessant vind hier nog een aardig artikel over Geolocatie door Carleton Universtiy. Link

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:39

Zorian

What the fox?

Die locatie klopt sowieso van geen kant. Als ik mijn IP door de geolocatie heen trek kom ik aan de andere kant van het land uit. Kilometertje of 150 hiervandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Tja dat verschilt, bij mij klopt het in de 6 km. Geen garantie dat die cijfers kloppen, maar voor de meeste klopt het toch aardig heb ik het idee.

[ Voor 50% gewijzigd door MB113 op 15-02-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank. Als ik mijn oude IP opzoek dan zie ik wel mijn juiste woonplaats, vandaar deze vragen.

Mijn ISP heeft verder aangegeven dat er een lease periode van 8 dagen op een IP-zit.

Na dat contact heb ik mijn IP-adres dus gewijzigd m.b.v. de nieuwe router.

Ervan uitgaande dat de info van mijn ISP klopt over de lease vervaldag, zou mijn oude IP-adres dus na 8 dagen niet meer vernieuwd kunnen worden omdat het oude IP-nr geen juiste contact meer kan maken met mijn modem i.c.m. mijn nieuwe router (met nieuwe MAC-code). Klopt deze redenering?

Of komt mijn oude-IP adres dan niet autom. in de pool voor beschikbare IP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Je nieuwe IP wordt qua Geo informatie automatisch wel weer bijgewerkt. Geolocatie op IP's is niet een vast iets: het wordt op basis van verzamelde gegevens constant bijgewerkt. Dus misschien klopt een GeoIP database op het moment niet met je nieuwe IP, maar over een paar dagen/weken/maanden weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, En hoe zit dat mijn oude IP? Ik neem aan dat zodra de leasevervaldag is verstreken, de leaseperiode van mijn oude IP niet meer verlengt wordt, omdat de ISP een nieuw IP adres van mij ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:28
Maar wat wil je nu precies voor elkaar krijgen dan? Zoals gezegd kan het zijn dat je buurman nu je oude IP krijgt. En omdat geolocatie via IP zeer onbetrouwbaar is (men zal hooguit je woonplaats kunnen achterhalen), heb je er niet zoveel aan. Je nieuwe IP maakt je ook niet anoniem ofzo, voor anonimiteit moet je cookies uitzetten, fingerprinting tegengaan (door geen unieke softwarecombinatie te gebruiken), en browsen via Tor (hoewel bewezen is dat dat onveilig is door injectie van virussen en trojans in downloads) of via een random VPN (ook niet steeds dezelfde).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil voortaan (met mijn nieuwe IP) VPN gebruiken, maar dat gebruikte ik daarvoor dus niet. Met mijn oude IP heb ik dus nooit anoniem gesurft op het net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Tja dat ligt er maar aan, als de leaseperiode voorbij is heb je kans dat je oude ip adres wordt gebruikt voor een andere klant, en verandert de geolocatie ook naar een tijdje (als de andere klant niet ook bij jou in de buurt woont).
Of je hebt kans dat het ip adres nog een tijd lang 'open' (niet in gebruik) staat, dan verandert er niks aan de geolocatie gegevens, dus blijven ze hetzelfde zoals ze nu bekend zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MB113 op 15-02-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:28
Anoniem: 657024 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:14:
Ik wil voortaan (met mijn nieuwe IP) VPN gebruiken, maar dat gebruikte ik daarvoor dus niet. Met mijn oude IP heb ik dus nooit anoniem gesurft op het net
Zorg je dan ook dat je niet te achterhalen bent via fingerprinting? https://panopticlick.eff.org/ en nooit ergens inlogt? Anders is het een zinloze exercitie natuurlijk :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Anoniem: 657024 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:14:
Ok, dus wat je wil is dat je oude IP vergeten word in geoIP databases. (vergeet niet dat menig webserver iig je IP in een log hebt, maar andere *insert 100+ ad providers en the usual suspects (google/facebook/twitter etc)* zullen al een leuke koppeling hebben tussen je account, je ip, (en alle voorgaande loginpogingen), en een enorme hoop aan geoIP databases.

Maar ik krijg het idee dat je een VPN niet helemaal snapt. Ga eens met je VPN aan je ip opvragen ;) . Hoe is je home IP dan nog relevant? Het is immers: Jij -> VPN -> Webserver of wat dan ook (die dus het VPN ip ziet).

Heeft de TS iets op te biechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Om het simpel te zeggen: je IP adres veranderen doet op zichzelf nagenoeg niks om je identiteit op internet te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

En zelfs met een VPN of Tor ben je te achterhalen wanneer je naar sites gaat buiten het Tor netwerk. Dat heeft alles te maken met fingerprinting van je gedrag, je computer waarmee je internet op gaat, je login gegevens, je e-mail adressen, woorden in je e-mail adressen.

Ieder mens laat zijn/haar sporen na zodra je je op internet begeeft. Anoniem is een illusie. Alleen al je lidmaatschap op Tweakers maakt je traceerbaar, met of zonder IP. Vergeet niet, dat overheidsinstanties, als ze willen tot op de straatsteen nauwkeurig kunnen bepalen waar je bent en wie je bent aan de hand van fingerprinting.

Daarom, nooit illegaal gedrag via Internet, of je moet zodanig goed zijn......... Maar dat zijn er weinigen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Zorg je dan ook dat je niet te achterhalen bent via fingerprinting? https://panopticlick.eff.org/ en nooit ergens inlogt? Anders is het een zinloze exercitie natuurlijk :)
Dit is me nog altijd een doorn in 't oog! Ik ben uniek volgens die test, dat vind ik vreselijk! Helemaal omdat ik er zo goed als niks aan kan doen :(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Room42 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:03:
[...]

Dit is me nog altijd een doorn in 't oog! Ik ben uniek volgens die test, dat vind ik vreselijk! Helemaal omdat ik er zo goed als niks aan kan doen :(
Javascript (noscript) uitzetten, en plotseling ben je een stuk minder uniek. Uiteraard zet je dat weer aan voor specifieke sites, maar banners en analytic sites verzamelen opeens een stuk minder.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Je zal altijd uniek genoeg blijven. Dat is ook een van de dingen waarom het internet überhaupt kan werken, als alle systemen identiek zouden zijn kan verkeer dus onmogelijk op de juiste plek afgeleverd worden, kunnen instellingen niet gemaakt worden en moet alle hardware hetzelfde zijn.

Je kan het internet niet zo gebruiken dat je helemaal anoniem bent.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45
johnkeates schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 23:42:
Je zal altijd uniek genoeg blijven. Dat is ook een van de dingen waarom het internet überhaupt kan werken, als alle systemen identiek zouden zijn kan verkeer dus onmogelijk op de juiste plek afgeleverd worden, kunnen instellingen niet gemaakt worden en moet alle hardware hetzelfde zijn.

Je kan het internet niet zo gebruiken dat je helemaal anoniem bent.
Als ik
- Een vpn (of meerdere) gebruik om het internet op te gaan (NAT)
- Mijn browser fingerprint niet meer uniek maak

Dan ben ik voor de buitenwereld identiek aan de rest en valt het internet niet om ;)
De unieke informatie die je voor werking van het internet nodig hebt zit dan namelijk in de NAT table.

Per request ben ik uniek (source port) maar over meerdere requests heen kan jij mij dan niet meer identificeren.

Ontopic:
100% onzichtbaar wordt je nooit. Alleen al apple/google die gps van je mobiel uitleest (en correleert met je Wifi Ap's en public ip adressen) is reden genoeg om aan te nemen dat ze meer van je weten dan je zou willen.
Wil je voor de grootse groep mensen je geo "onzichtbaar" maken, gebruik dan inderdaad een vpn. Met voorkeur een vpn die volgens de geoip database heel ergens anders staat :)

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 19-02-2015 09:30 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:14

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Off-topic, dat mensen die half niet het verschil weten tussen een intern en een extern IP zich zorgen maken over geolocatie :') Klok en klepel gevoel krijg ik er over.
On-topic:
Als je je hier daadwerkelijk zorgen over maakt, dan zul je jezelf eens goed moeten verdiepen in het IP protocol en adressering. Als je straks een IPv6 adres krijgt, dan werkt routing en natting weer helemaal anders en kun je weer overnieuw beginnen.
Als het gaat om publieke adressen dan kan het goed zijn dat deze adressen geregistreerd zijn via je ISP bij een geolocatie service.
De meeste van mijn publieke IP adressen komen dan ook een kilometer of 30 van bij mij vandaan. Het zal er maar net aan liggen of jouw ISP al zijn uitgegeven adressen netjes iedere keer aanpast in de geolocatie bron. Dat is namelijk lang niet voor iedere ISP het geval.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• johnkeates
laurens0619 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:28:
[...]

Als ik
- Een vpn (of meerdere) gebruik om het internet op te gaan (NAT)
- Mijn browser fingerprint niet meer uniek maak

Dan ben ik voor de buitenwereld identiek aan de rest en valt het internet niet om ;)
De unieke informatie die je voor werking van het internet nodig hebt zit dan namelijk in de NAT table.

Per request ben ik uniek (source port) maar over meerdere requests heen kan jij mij dan niet meer identificeren.

Ontopic:
100% onzichtbaar wordt je nooit. Alleen al apple/google die gps van je mobiel uitleest (en correleert met je Wifi Ap's en public ip adressen) is reden genoeg om aan te nemen dat ze meer van je weten dan je zou willen.
Wil je voor de grootse groep mensen je geo "onzichtbaar" maken, gebruik dan inderdaad een vpn. Met voorkeur een vpn die volgens de geoip database heel ergens anders staat :)
Klikkerdeklik: https://panopticlick.eff.org je identiteit ligt niet puur op de IP stack he.
Daarnaast strooien de meeste mensen zelf al genoeg met hun eigen gegevens om herkend te worden. Daarbij heb je ook patronen van internetgebruik zodat je mensen die constant achter de computers van andere mensen werken ook kan tracken.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45
johnkeates schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:25:
[...]

Klikkerdeklik: https://panopticlick.eff.org je identiteit ligt niet puur op de IP stack he.
Daarnaast strooien de meeste mensen zelf al genoeg met hun eigen gegevens om herkend te worden. Daarbij heb je ook patronen van internetgebruik zodat je mensen die constant achter de computers van andere mensen werken ook kan tracken.
Ik denk dat je over mijn punt mbt browser fingerprint heen leest ;)
Ik wilde alleen je punt ontkrachten dat je uniek voor de buitenwereld moet zijn om het internet werkend te laten maken.

Ontopic:
Volledig onzichtbaar wordt je nooit op het internet, maar met een vpn ben je al een stuk lastiger te traceren dan het merendeel van de internet gebruikers.

Eigenlijk is het bizar dat mensen allemaal nog vrijwillig op het internet rondsurfen vanaf een ip adres wat na een rechtelijk bevel redelijk herleidt kan worden naar de persoon. De moeite die het nu kost om jezelf te verschuilen achter een vpn weegt alleen voor de meeste het nog niet op tegen de toegevoegde waarde van jezelf verbergen.

Ik voorspel ook dat er een omslag binnen nu en 10 jaar zal komen en routers ingebouwde features krijgen om, latency vrij, het internet op te gaan via een wereld van proxy verbindingen en mensen een stuk lastiger te traceren zijn. Het zou mij niets verbazen als internet providers dit zelfs zouden gaan faciliteren.

Dan wordt cybercriminaliteit pas een probleem....

[ Voor 41% gewijzigd door laurens0619 op 19-02-2015 10:45 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

laurens0619 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:36:
[...]
Ik voorspel ook dat er een omslag binnen nu en 10 jaar zal komen en routers ingebouwde features krijgen om, latency vrij, het internet op te gaan via een wereld van proxy verbindingen en mensen een stuk lastiger te traceren zijn. Het zou mij niets verbazen als internet providers dit zelfs zouden gaan faciliteren.
Concreet zijn er een aantal technieken die je wat dit betreft gaat zien omdat ze noodzakelijk zijn.
-Carrier Grade NAT. ipv4 adressen raken op, dus een provider gaat via een NAT constuctie een ip adres niet meer aan 1 abbonnee toekennen.
-Ipv6, onbepertk aantal ip adressen, dus van ip adres wisselen wordt dan heel simpel. IPv6 ondersteund ook encrypty beter.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En dan wordt je wakker en blijkt er toch een backdoor in al die systemen te zitten omdat het in ons alles belang is dat de overheid mee kan kijken om boefjes op te sporen die het anders wel erg makkelijk krijgen en ons het leven zuur maken. Kortom wordt wakker en accepteer sommige dingen in het leven. En vroeger, vroeger liep er gewoon iemand achter je aan en keek in je vuilnisbak.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

leuk_he schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:30:
[...]

Concreet zijn er een aantal technieken die je wat dit betreft gaat zien omdat ze noodzakelijk zijn.

-Ipv6, onbepertk aantal ip adressen, dus van ip adres wisselen wordt dan heel simpel. IPv6 ondersteund ook encrypty beter.
Je krijgt als eindgebruiker thuis gewoon een IPv6 subnet, daarbinnen kan je naar hartelust switchen, maar een en ander is niet heel veel lastiger te tracken.

IPSec ondersteuning is inderdaad verplicht voor IPv6 apparatuur, maar daar schiet je weinig mee op in je dagelijkse internetgebruik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geo IP databases zijn sowieso een inschatting, qua land klopt het meestal wel, maar qua plaats wil het nog wel eens verschillen. Geen idee waarom mensen daar toch redelijk blindelings op vertrouwen.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 19-02-2015 14:11 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Orion84 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:00:
[...]

Je krijgt als eindgebruiker thuis gewoon een IPv6 subnet, daarbinnen kan je naar hartelust switchen, maar een en ander is niet heel veel lastiger te tracken.
Niet veel, maar mobile IP staat ook nog eens toe een subnet of een device van locatie/netwerk te laten veranderen zonder je adress te laten veranderen. Kortom: waar in ipv4 een ip adress een bijna unike gebruiker was krijgt elke gebruiker nu een hele rits ip adressen, en is een ip adres niet meer aan een locatie/netwerk gekoppeld.

Voor je thuis PC veranderd er inderdaad niet zoveel (die blijft in zelfde subnet hangen), voor een mobiel apparaat is je koppeling tussen een ip nummer en gebruiker niet meer zeker (vanuit standpunt van een server, overheid heeft gesteld connectieviteit / ip nummer traceerbaar moet zijn voor de overheid)

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Zorian schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:52:
Die locatie klopt sowieso van geen kant. Als ik mijn IP door de geolocatie heen trek kom ik aan de andere kant van het land uit. Kilometertje of 150 hiervandaan.
150 Km maar.
Als ik op http://www.iplocation.net/ kijk vanaf mijn werk in Oostzaan. zie ii meerdere locaties voorbij komen.
- Beverwijk
- Amsterdam
- Oostzaan
- Moskou, is toch iets meer dan 150 Km.

Ik neem die resultaten toch altijd met een korreltje zout. Het is inderdaad maar een inschatting. Exacte lokatie is niet altijd te geven.

In het geval van TS. Ik weet ook niet hoe vaak die sites hun database updaten voor alle IP adressen wereldwijd. Ik kan me voorstellen dat ze niet realtime alle IP adressen wereldwijd blijven checken voor locatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Xeodopel op 19-02-2015 15:24 ]

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:58
Orion84 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:23:
[...]

[...]

Dat hangt er een beetje vanaf hoe dat allemaal geregistreerd is en hoe vaak dat wordt bijgewerkt. Maar je zou inderdaad verwachten dat de geo-locatie van je oude IP op termijn verandert omdat het aan een andere klant van de ISP is toegewezen. Waarbij het natuurlijk heel goed kan dat die nieuwe klant ergens bij jou in de buurt woont waardoor de locatie niet eens echt verandert, want zo gedetailleerd is dat niet. Als ik mijn eigen adres opzoek op bijvoorbeeld http://www.iplocation.net/ dan komt daar inderdaad mijn woonplaats uitrollen, maar meer detail vind ik daar niet. Maar ook vaak genoeg dat IPs in verschillende databases aan verschillende locaties gekoppeld worden. Zelfs het land is niet eens altijd echt betrouwbaar af te leiden.

Het is zelf zo erg dat mijn vorige ip adres uit frankrijk leek te komen waardoor ik sommige website in het Frans kreeg. ook waren de Apps op me tv anders omdat ik uit frankrijk zou komen.

mijn huidige ipaddres denkt dat ik in amsterdam woont terwijl ik op de veluwe zit.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

leuk_he schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:59:
[...]

Niet veel, maar mobile IP staat ook nog eens toe een subnet of een device van locatie/netwerk te laten veranderen zonder je adress te laten veranderen. Kortom: waar in ipv4 een ip adress een bijna unike gebruiker was krijgt elke gebruiker nu een hele rits ip adressen, en is een ip adres niet meer aan een locatie/netwerk gekoppeld.

Voor je thuis PC veranderd er inderdaad niet zoveel (die blijft in zelfde subnet hangen), voor een mobiel apparaat is je koppeling tussen een ip nummer en gebruiker niet meer zeker (vanuit standpunt van een server, overheid heeft gesteld connectieviteit / ip nummer traceerbaar moet zijn voor de overheid)
Ideaal, dus zelfs buitenshuis houd je hetzelfde IP, dat maakt traceerbaarheid alleen maar makkelijker.

Pagina: 1