Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:03

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Dames und herren,

Ik heb het eigenlijk helemaal niet nodig, maar heb gezien dat een IP camera best leuk spul is. Nu heb je zoveel verschillende soorten in dusdanige prijsklasses dat het soms best lastig is om iets te vinden dat goedkoop maar toch goed is.

Mijn budget: Het liefst onder de €100,- en mag verkrijgbaar zijn bij Ebay/amazon enz.

Nu heb ik zelf al wat wat modellen gezien zoals bijv. Hikvision DS-2CD2132-I, een Dome IP camera.

Afbeeldingslocatie: http://ipcam-shop.dk/images/DS-2CD2132-I.jpg

Ook heb ik verschillende Bullet camera's gezien, nu weet ik niet wat nu echt beter is.

DS-2CD2032-I
Afbeeldingslocatie: http://www.macrotronics.net/images/hikvision-ip-ds-2cd2032-i-1.jpg

Mijn eisen: Meeste bang for bucks
Liefst zoveel mogelijk Mega Pixels
Moet kunnen werken met een NAS
En Wifi, maar dat zit er standaard op zo'n beetje

En mocht het kunnen, ook een tilt-pan modus.

PoE heeft niet mijn prioriteit aangezien ik toch geen switch heb die dit ondersteunt.

Wie o wie heeft goede tips voor een Ip cam on a budget ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Christiano007 op 15-02-2015 12:33 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:33

Umbrah

The Incredible MapMan

PoE kun je injecten. Wifi wil je overigens, zeker als je doel beveiliging is, voorkomen. Dat valt met een babyfoon plat te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Umbrah schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:34:
PoE kun je injecten. Wifi wil je overigens, zeker als je doel beveiliging is, voorkomen. Dat valt met een babyfoon plat te leggen.
Het is niet echt voor beveiliging, het is meer om iets in de gaten houden. Dus dat maakt niet zoveel uit voor mij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Christiano007 op 15-02-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een aantal Escam's van DX draaien en ben er erg tevreden over.
De buitencamera's zijn netjes uitgevoerd met een metalen behuizing en de IR functie is zeker bruikbaar in vergelijking met mijn foscam's.
Ook de 720p versies hebben erg goed beeld, prijs/kwaliteit zeker het overwegen waard.

Nadeel is wel dat het gros van de aangeboden Escam's geen POE ondersteunen maar een adapter vereisen aan de camera.

edit: zie dat er een POE adapter verkrijgbaar is voor 10,- gelijk even bestellen :)

[ Voor 43% gewijzigd door arjants op 15-02-2015 13:16 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
arjants schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:04:
Ik heb zelf een aantal Escam's van DX draaien en ben er erg tevreden over.
De buitencamera's zijn netjes uitgevoerd met een metalen behuizing en de IR functie is zeker bruikbaar in vergelijking met mijn foscam's.
Ook de 720p versies hebben erg goed beeld, prijs/kwaliteit zeker het overwegen waard.

Nadeel is wel dat het gros van de aangeboden Escam's geen POE ondersteunen maar een adapter vereisen aan de camera.

edit: zie dat er een POE adapter verkrijgbaar is voor 10,- gelijk even bestellen :)
Heb je voor die adapter dan ook een PoE switch nodig of doet hij zelf al het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Christiano007 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:18:
[...]

Heb je voor die adapter dan ook een PoE switch nodig of doet hij zelf al het werk?
PoE adapter zal je toch echt ergens op aan moeten sluiten, ene poort met PoE op de IP camera en de andere poort op een netwerk, dat netwerk heeft dan geen PoE nodig, dat regelt de injector.

[ Voor 8% gewijzigd door RGAT op 15-02-2015 13:27 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Kan je iets duidelijker de omgeving, de eisen en wat je er mee probeert te bereiken beschrijven? Het is nog niet helemaal duidelijk voor mij :).

Bepaal ook even wat je eisen/voorkeuren zijn bij de volgende begrippen.
  • Plaatsing (binnen vs buiten)
  • Resolutie (1280*720 vs 1920*1080)
  • Spatwaterdicht (ja vs nee)
  • Geluidsopname (ja vs nee)
  • Pan/Tilt (ja vs nee)
  • Verbinding (WiFi vs Ethernet)
  • Stroomvoorziening (netvoeding vs PoE)
Er is heel veel mogelijk, ook voor €100, maar je moet wel je prioriteiten stellen en duidelijk aangeven wat je wilt / het belangrijkst vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Balance schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:02:
Kan je iets duidelijker de omgeving, de eisen en wat je er mee probeert te bereiken beschrijven? Het is nog niet helemaal duidelijk voor mij :).

Bepaal ook even wat je eisen/voorkeuren zijn bij de volgende begrippen.
  • Plaatsing (binnen vs buiten)
  • Resolutie (1280*720 vs 1920*1080)
  • Spatwaterdicht (ja vs nee)
  • Geluidsopname (ja vs nee)
  • Pan/Tilt (ja vs nee)
  • Verbinding (WiFi vs Ethernet)
  • Stroomvoorziening (netvoeding vs PoE)
Er is heel veel mogelijk, ook voor €100, maar je moet wel je prioriteiten stellen en duidelijk aangeven wat je wilt / het belangrijkst vind.
Ik zal hem voornamelijk achter het raam zetten om de straat in de gaten te houden, dus een wijde lens (klopt dat?) is wel prettig. Ik zal er niet mee gaan opnemen in eerste instantie, mocht ik dat gaan doen zou de camera aan een NAS aangesloten worden of , mits erg praktisch, via een SD kaart opgenomen worden.

[list]
• Plaatsing (binnen vs buiten) Binnen
• Resolutie (1280*720 vs 1920*1080) 720p is genoeg, mag altijd meer
• Spatwaterdicht (ja vs nee) Niet noodzakelijk
• Geluidsopname (ja vs nee) Niet noodzakelijk
• Pan/Tilt (ja vs nee) Liever wel, maar beeldkwaliteit is belangrijker
• Verbinding (WiFi vs Ethernet) Wifi , maar er is een mogelijkheid om via kabel de boel te verbinden
• Stroomvoorziening (netvoeding vs PoE) Netvoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
U vraagt wij draaien :).
  • 1 MegaPixel HD IP camera (1280 x 720 pixels),
  • Ingebouwde SD-kaartslot.
  • Standaard H.264 video compressie.
  • Automatisch aanpassen van stream, om optimaal gebruik te maken van beschikbare bandbreedte.
  • Ingebouwde Web Server; gebruikers kunnen de camera via Internet Explorer (en andere browsers) gebruiken.
  • Ondersteunt Internet Explorer/Firefox/Google Chrome browser en andere standaard browsers.
  • Functie voor mobiel gebruik browsers.
  • Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n.
  • Ondersteunt WEP ,WPA and WPA2 Encryptie.
  • Meerdere gebruikersniveaus met gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Bewegingsdetectie: foto's via e-mail of upload naar FTP.
  • IR nachtzicht, met IR-Cut filter.
  • Bestuurbaar op afstand (Pan: 300°, Tilt: 120°).
  • Gratis App voor iPhone, iPad en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Let wel op de wet- en regelgeving omtrend het opnemen van de straat, als het niet eigen terrein is dan kun je namelijk in de problemen komen omtrend de privacywetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je uiteindelijk besloten...ik neig ook naar hikvisions...2032 en die dome..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Christiano007 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:25:

[...]

Ik zal hem voornamelijk achter het raam zetten om de straat in de gaten te houden
Dat gaat 'm niet worden, tenzij de straat erg goed verlicht is. Achter het raam heeft IR namelijk geen nut omdat dat grotendeels door ramen wordt gereflecteerd en je hebt dan dus geen beeld, alleen het gereflecteerde IR-licht.

-- Edit: crap, oud topic. Nou ja, dan is bovenstaand in ieder geval een advies voor anderen die overwegen een camera voor het raam te zetten om de straat in de gaten te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 17-03-2016 21:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1