Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming en school laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Beetje gamen, vooral skyrim, indie games en rpgs, geen super zware games. Verder aan de slag voor school en straks studie, dus word documenten en dergelijke. Bovendien kijk ik graag topgear en youtube filmpjes, dus dat is ook iets wat moet kunnen.

Wat is je budget?
Rond de 450-500 euro, meer kan echt niet... Is niet veel, I know...

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik denk wel dat ik hem straks als ik studeer mee ga nemen, dus niet al te groot. Ben op dit moment 15.6"gewend, dat zou ik ook graag weer willen. Gewicht doet er niet zo heel veel toe, heb nu een hp van bijna 3 jaar oud, die weegt nogal wat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb, zoals boven staat, nu een hp pavilion g6, die beviel heel goed. Heb al gekeken naar een lenovo ideapad g50-70-01613, een hp 15-r052nd en een asus r513cl-xx260h. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 15:45
Je gaat studeren, neem ik aan? Welke studie?

Ik zie hier redelijk veel beginnende studenten die allemaal een game/studie laptop willen hebben.

Is het niet veel handiger om een xbox one of 360 (ligt een beetje aan je budget) en daarnaast bijvoorbeeld een Surface pro/apple air te kopen lekker ligt voldoende power om alle programma's te draaien die je nodig hebt voor je studie.

Deze zijn misschien iets duurder maar voor je studie is dat een kleine investering, waar je prima 4 jaar mee kan.

Het is maar een idee.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is een beetje dat ik niet weet op wat voor een kamer ik kom en ik ben niet zo'n fan van de xbox. Momenteel heb ik ook geen plek in huis om een console en tv neer te zetten, dus dat is het tweede probleem. Ik ga pabo doen, dus veel eisen heeft de laptop niet. Als het even kan zou ik dus het liefst een laptop willen. Skyrim hoeft niet op de hoogste resoluties te draaien, als hij op medium kan ben ik al happy. Ik weet dat laptops tegenwoordig heel wat beter zijn dan een jaar of drie geleden, dus ze zullen het allemaal wel redelijk aankunnen. Ik weet alleen niet welke laptop nou beter is...

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43
http://www.amazon.de/Leno...r=8-4&keywords=lenovo+z50
Via eBay voor 25euro qwerty keybord scoren en vervangen.
Vanwege je studie mag je vast voor een paar euro een os kopen.
Dan zit je rond de 430 en dan heb je een deftige videokaart.

Nadelen: keyboard heeft veel flex en het scherm is het slechtste Full-HD scherm dat ik ooit gezien heb.
Enigszins te fixen met contrast instellingen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
inbedrijf schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:35:
Je gaat studeren, neem ik aan? Welke studie?

Ik zie hier redelijk veel beginnende studenten die allemaal een game/studie laptop willen hebben.

Is het niet veel handiger om een xbox one of 360 (ligt een beetje aan je budget) en daarnaast bijvoorbeeld een Surface pro/apple air te kopen lekker ligt voldoende power om alle programma's te draaien die je nodig hebt voor je studie.

Deze zijn misschien iets duurder maar voor je studie is dat een kleine investering, waar je prima 4 jaar mee kan.

Het is maar een idee.
Sorry, maar ik vind dit dus totaal geen goed idee... PC gaming kun je ten eerste totaal niet vergelijken met console en dat is op de lange rit ook veel duurder voor een student. Ten tweede kun je op een Ipad bij lange na niet zo lekker werken als op een pc/laptop. Als student heb je vaak meerdere documenten open en wordt het nogal onhandig op een tablet.

Verwijderd

Topicstarter
Sinned123 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:16:
http://www.amazon.de/Leno...r=8-4&keywords=lenovo+z50
Via eBay voor 25euro qwerty keybord scoren en vervangen.
Vanwege je studie mag je vast voor een paar euro een os kopen.
Dan zit je rond de 430 en dan heb je een deftige videokaart.

Nadelen: keyboard heeft veel flex en het scherm is het slechtste Full-HD scherm dat ik ooit gezien heb.
Enigszins te fixen met contrast instellingen.
Lijkt me inderdaad een heel erg fijne laptop, alleen mijn ouders willen absoluut niet dat ik laptops in elkaar ga zetten, anders was ik wel een desktop of wat dan ook gaan bouwen voor gamen en had ik een mini laptop of wat dan ook aangeschaft...

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:59
Je ouders? je zegt net dat je gaat studeren...

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:27

StrongArmLance

Endless flow

Thewisbone schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:02:
Je ouders? je zegt net dat je gaat studeren...
Gaan studeren duurt denk ik nog zo'n 6 maanden..
Maar toch, dat is toch niet echt een laptop in elkaar zetten? QWERTY toetsjes vervangen?

Is dit wat: http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

2e hands, maar wel bij coolblue, 12 maanden garantie, en enkel wat krasjes aan de onderkant. Lekkere i7 processor. en een NVIDIA GeForce GT 720M

Schermdiagonaal 15,6 inch
Processor Intel Core i7
RAM-geheugen 4 GB
Opslagcapaciteit 500 GB
Videokaart NVIDIA GeForce GT 720M

[ Voor 63% gewijzigd door StrongArmLance op 15-02-2015 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
StrongArmLance schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:05:
[...]

Gaan studeren duurt denk ik nog zo'n 6 maanden..
Maar toch, dat is toch niet echt een laptop in elkaar zetten? QWERTY toetsjes vervangen?

Is dit wat: http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

2e hands, maar wel bij coolblue, 20 maanden garantie, en enkel wat krasjes aan de onderkant. Lekkere i7 processor. en een NVIDIA GeForce GT 720M

Schermdiagonaal 15,6 inch
Processor Intel Core i7
RAM-geheugen 4 GB
Opslagcapaciteit 500 GB
Videokaart NVIDIA GeForce GT 720M
Hmm, als ik kijk hoeveel hij nieuw kost, vind ik de prijs niet erg passend. Bovendien woon ik niet in de buurt van rotterdam, moet ik meer dan 2 uur rijden voordat ik er ben... Ook niet praktisch...

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:22:
[...]

Hmm, als ik kijk hoeveel hij nieuw kost, vind ik de prijs niet erg passend. Bovendien woon ik niet in de buurt van rotterdam, moet ik meer dan 2 uur rijden voordat ik er ben... Ook niet praktisch...
Kan gewoon verstuurd worden.
Prijs is goed wat je er voor krijgt hoor, op zich? Hoezo is die niet passend? Bijna 200 euro korting. Alleen heb ik de garantie verkeerd gelezen, die is 12 maanden.
Krasjes zijn er bijna niet (staan op die foto)

pricewatch: Asus R510CC-XX439H Prima reviews op zich.
+ Vandaag besteld, morgen in huis.
+ Betaal met iDeal, creditcard of via bankoverschrijving.
+ Gratis verzending via PostNL naar je huis of naar een PostNL-ophaalpunt. (+)
+ Ontvang altijd een officiële factuur en de resterende fabrieksgarantie.
Voor die prijs ga je het echt niet beter vinden. (met garantie en een goed aanspreekpunt)

[ Voor 40% gewijzigd door StrongArmLance op 15-02-2015 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
StrongArmLance schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:23:
[...]

Kan gewoon verstuurd worden.
Prijs is goed wat je er voor krijgt hoor, op zich? Hoezo is die niet passend? Bijna 200 euro korting. Alleen heb ik de garantie verkeerd gelezen, die is 12 maanden.
Krasjes zijn er bijna niet (staan op die foto)

pricewatch: Asus R510CC-XX439H Prima reviews op zich.

[...]

Voor die prijs ga je het echt niet beter vinden. (met garantie en een goed aanspreekpunt)
Ik heb op internet gezocht en kan hem voor 599 kopen en hij kost hier 499, dus dat scheelt 100...
Denk dat ik voor de Asus R513CL-XX260H, i5 processor en GeForce710M graphic card. Kost 499€ nieuw.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Snap niet waarom je een mindere laptop voor (ietsje) meer zou kopen, maar oke. Zou ook wel aardig zijn.

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 15:45
hermitassix schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:24:
[...]

Sorry, maar ik vind dit dus totaal geen goed idee... PC gaming kun je ten eerste totaal niet vergelijken met console en dat is op de lange rit ook veel duurder voor een student. Ten tweede kun je op een Ipad bij lange na niet zo lekker werken als op een pc/laptop. Als student heb je vaak meerdere documenten open en wordt het nogal onhandig op een tablet.
Volgens mij heb ik het in mijn bericht niet gehad over een iPad.... Daarnaast wil hij skyrim spelen, maar hoeft dit niet op de hoogste resolutie. Een xbox 360 koop je voor 100e misschien zelfs met skyrim.

Daarnaast is het een idee, misschien had hij hier nog helemaal niet aangedacht en vond hij het wel wat.
Pagina: 1