Ik heb een probleem met de computer van mijn ouders, een Windows 8.1 PC. Ik ken echter niet zoveel van Windows. Gisteren heb ik Kaspersky erop geinstalleerd omdat de computer maar bleef klagen over schadelijke software. Na de eerste scan natuurlijk vanalles gevonden en tijdens het "desinfecteren" is de computer vastgelopen. Na een harde reboot wil hij niet meer opstarten. Ik krijg nu een foutmelding van Windows Opstartbeheer:
De installatieschijf heb ik en heb ik erin gestoken. Nadat ik bovenstaande gedaan heb, krijg ik volgende foutmelding:
En daar zit ik dus vast. Wat betekent een vergrendeld station juist? Ik heb de computer met een USB-stick met Ubuntu geboot en de partities nagekeken, er stond er eentje (100MB) met een bootable flag dus dat lijkt me OK te zijn.
Nog suggesties?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen: 1. Plaats de windows-installatieschijf en start uw computer opnieuw op. 2. Selecteer de taalinstellingen en klik op Volgende. 3. Klik op 'Uw computer herstellen'. Als u deze schijf, ... enz enz. Status: 0xc000000f Informatie: De opstartselectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is. |
De installatieschijf heb ik en heb ik erin gestoken. Nadat ik bovenstaande gedaan heb, krijg ik volgende foutmelding:
code:
1
2
| Pc vernieuwen: Het station waarop Windows is geinstalleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog een keer. |
En daar zit ik dus vast. Wat betekent een vergrendeld station juist? Ik heb de computer met een USB-stick met Ubuntu geboot en de partities nagekeken, er stond er eentje (100MB) met een bootable flag dus dat lijkt me OK te zijn.
Nog suggesties?
[ Voor 97% gewijzigd door bucovaina89 op 15-02-2015 10:34 . Reden: Te snel op "verstuur" geklikt, 2nd edit: formatting code ]