Gaat dit of blaas ik dan mijn speaker op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn home automation systeempje. Een van de zaken die ik wil doen is het laten 'praten' van mijn mediaplayer. Nu zit ik te denken aan de output daarvan. Dit kan via mijn versterker, maar dan moet ik de versterker aanzetten indien deze uit staat (daar zit een delay in) en een kanaal schakelen.

Wat als ik TV zit te kijken.. Dus dacht ik; kan ik misschien mijn versterker bypassen en direct vanuit mijn Intel NUC (headphone jack) naar mijn speaker? Als er dan al wat speelt via de center speaker "mengt" het geluid is de gedachte...

Heeft dat voldoende vermogen? Zo nee, kan het wel met een USB DAC/AMP? Graag jullie advies ook welk wattage ik aan moet denken, de meeste die ik vind hebben maximaal 1000mW...

Een collega zei tegen me dat ik problemen ging krijgen als ik vanuit 2 bronnen of 'amps' signaal naar de speaker ga sturen en potentieel mijn speaker én versterker kan slopen, kan dat kloppen?

[ Voor 4% gewijzigd door xces op 15-02-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je kan beter signalen mixen dan de vermogen uitgangen. Wil je dat toch doen kun je beter met een relais werken die dan van versterker uitgang wisselt

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
xces schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:38:
Een collega zei tegen me dat ik problemen ging krijgen als ik vanuit 2 bronnen of 'amps' signaal naar de speaker ga sturen en potentieel mijn speaker én versterker kan slopen, kan dat kloppen?
Je collega heeft gelijk, je mag nooit de luidspreker uitgangen van twee versterkers aan elkaar knopen.

Het beste kun je de versterker op de audio-out van de tv aansluiten. Als je een film speelt op de nuc, dan gaat beeld en geluid via de hdmi. De tv zal het beeld iets vertragen, afhankelijk van de instellingen, en vertraagt de audio dan ook zodat het weer synchroon loopt.

[ Voor 25% gewijzigd door Ploink op 15-02-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Momenteel gaat beeld vanuit mijn mediaspeler (Kodi/Xbmc) via HDMI (+audio) naar mijn versterker, vanuit mijn versterker gaat alleen beeld naar mijn TV. Op dezelfde mediaspeler zit dan ook die headphone jack, die bij series/films geen audio output en die wil ik dus voor 'stemmen' gebruiken... Misschien is het dan toch beter om een bluetooth speakertje daarop aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou dan inderdaad ook gewoon voor de optie van een extra speakertje gaan. Waarom je een bluetooth speakertje wilt aansluiten op een headphone jack uitgang is me alleen even een raadsel :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
goed punt.. "omdat het kan" gaat hier niet helemaal op he? Ik had gehoopt de huidige center speaker te kunnen hergebruiken maar dacht al verder aan een bluetooth oplossing zodat ik het in heel het huis (potentieel) kan laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

xces schreef op zondag 15 februari 2015 @ 10:48:
goed punt.. "omdat het kan" gaat hier niet helemaal op he?
Nee, want dat kan namelijk niet. Tenzij je er nog weer extra apparatuur tussenhangt, maar dat is natuurlijk een beetje onzinnig tenzij je daar een goede reden voor hebt.
Ik had gehoopt de huidige center speaker te kunnen hergebruiken maar dacht al verder aan een bluetooth oplossing zodat ik het in heel het huis (potentieel) kan laten horen.
Ah, kijk, daar komt dus een mogelijke goede reden uit de mouw. Misschien goed om die gedachten eens wat verder toe te lichten dan is er vast iemand die met je mee kan denken hoe je het signaal uit die headphone jack op de door jou gewenste plek kan krijgen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je zou ook kunnen denkan aan een relais die schakelt op het geluid. Als je dan wat anders wilt laten horen over de speaker van je installatie zal het relais omschakelen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
+1 voor relais.

Zo doen die Parrot carkit setjes in de auto het ook. Normaal hangen de luidsprekers aan je autoradio, bij een telefoongesprek schakelt de Parrot een relais in die de speakers aansluit op de interne versterker van de Parrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 09:35
Is dit geen probleem voor de eindtrap van je receiver/autoradio?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Waarom moeilijk doen, er zal toch wel ruimte in de centerspeakerkast zijn om een los luidsprekertje met eigen aansluiting erin te leggen. (of een tweede grill te maken) - gewoon een kleine autospeaker, of een computerluidspreker.
Dan lijkt het geluid toch van dezelfde plek te komen en functioneert ook zonder de receiver.

Er zullen nu vast audiopuristen reageren dat het audiofiel totaal onverantwoord is om een extra speaker in een niet berekende behuizing te stoppen.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Pagina: 1