Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Goedenavond,

Ik heb sinds een tijdje m'n abbo bij ziggo geupgrade van 90 naar 180mbit. Maar ik haal de snelheid niet. Dus ik gekeken en nu laat m'n m'n killer ethernet chip maar max 100mbps door en ik kan dit niet veranderen.
Heb de drivers al gedelete en opnieuw geinstalleerd maar hij blijft maar max 100mbps doorgeven. Ik heb met deze modem/router combinatie eerder ook al 120 mbit gehad en dat werkte prima maar dat was met m'n vorige pc. Word er een beetje gek van ook, mede omdat er eigenlijk geen goed woord te vinden is over die killer ethernet nic.
Zou met een aparte netwerk kaart m'n probleem opgelost zijn? Dan haal ik gewoon een 1 gbps netwerkkaart van intel en dan ben ik er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Wat is het merk en type van je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En je kabel al gecontroleerd? Heb je minimaal CAT5e (dus niet CAT5) en liever CAT6?
En heb je de netwerkpoortinstellingen op de router al gecontroleerd?

En misschien heb je wat aan deze guide om er een 'normale' nic van te maken. Ik heb geen ervaring met de Killer en/of die Qualcomm.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Sorry beetje meer info was idd wel gewenst...:)

Heb een Cisco modem van ziggo en een ICIDU 300M wireless router.

Deze is het :
pricewatch: ICIDU Wireless Router 300N

M'n moederbord is een MSI z87 G45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Het eerste wat ik zou bekijken is de aansluiting naar je router
- Heeft je router een Gbit poort en zit je daar op aangesloten?
- Heb je de juiste kabel gebruikt, probeer eens een andere kabel?

Als dat niet baat: de Killer NICs zijn niets anders dan rebranded NICs met losse software. Als je de driver van de originele chipset gebruikt heb je een behoorlijke kans dat je prestaties omhoog gaan. De 2200 is en Qualcom Atheros AR8171/8175. Zie de link die Evanscent heeft gepost. Bij mij hielp dat enorm.

Overigens is die ICIDU volgens de fabrikant niet in staat meer dan 100Mbit te leveren.... Lijkt me duidelijk waar het probleem ligt.....

[ Voor 11% gewijzigd door Croga op 15-02-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
mike30 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:38:
Sorry beetje meer info was idd wel gewenst...:)

Heb een Cisco modem van ziggo en een ICIDU 300M wireless router.

Deze is het :
pricewatch: ICIDU Wireless Router 300N

M'n moederbord is een MSI z87 G45
En waar is je PC op aangesloten? Op de cisco of op je wireless router? Want je wireless router heeft alleen maar 100mbit poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Doe je pc gewoon eens direct op je modem aansluiten dan :) Als het dan al niet lukt, dan zou je even een nieuwe modem moeten aanvragen. Dat grapje had ik ook bij UPC na mijn upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Staat bij de specs van m'n router dat hij 4 1 gbps poorten heeft? Heb hiervoor ook al 120 mbit met dezelfde router gehad.

Heb die fix geprobeerd met de driver update maar hij zegt dat hij al de nieuwste software heeft....

Ik zal hem morgen eens aansluiten rechtstreeks op m'n modem en kijken wat hij dan doet.

[ Voor 76% gewijzigd door mike30 op 15-02-2015 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

mike30 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:45:
Staat bij de specs van m'n router dat hij 4 1 gbps poorten heeft? Heb hiervoor ook al 120 mbit met dezelfde router gehad.
Bij welke specs? De specs op de website van ICIDU zeggen dat hij 10/100Mbit poorten heeft.....
Heb die fix geprobeerd met de driver update maar hij zegt dat hij al de nieuwste software heeft....
Klik de link en volg de handleiding. Die is wel iets ingewikkelder dan "driver update"......
Ik zal hem morgen eens aansluiten rechtstreeks op m'n modem en kijken wat hij dan doet.
Zeker doen. Maar daarnaast adviseer ik ook sterk om alsnog de Qualcom drivers te installeren in plaats van de Killer drivers. De extra software die de Killer drivers met zich mee brengen hebben voor mij meer problemen opgeleverd dan oplossingen; alles ging plots een stuk beter toen ik de drivers vervangen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Denk dat je gelijk hebt met die poorten Croga....
Het type router wat ik heb kan ik niet vinden op de ICIDU site maar de opvolger ervan heeft maar 10/100 poorten idd. Alleen als ik kijk hier op tweakers bij die link die ik gepost heb staat er 300mbps wireless en bij ethernet poorten staat er 4 x 1 GBPS. Misschien klopt deze info dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:43
Die info van Tweakers moet je inderdaad niet blindelings vanuit gaan, aangezien de community die specs vaak zelf invoert. Deze wordt dan daarna "gecontroleerd" door een Tweakers medewerker. Ik zie daar heel vaak fouten in staan, dus die controle moet je niet al te letterlijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

mike30 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 01:11:
Denk dat je gelijk hebt met die poorten Croga....
Het type router wat ik heb kan ik niet vinden op de ICIDU site maar de opvolger ervan heeft maar 10/100 poorten idd. Alleen als ik kijk hier op tweakers bij die link die ik gepost heb staat er 300mbps wireless en bij ethernet poorten staat er 4 x 1 GBPS. Misschien klopt deze info dan niet?
Het lullige is dat de entry op Tweakers niet eenduidig is. De link naar "specs van de fabrikant" gaan naar de website, niet naar het artikel en de fabrikant heeft een hele stapel items die aan de beschrijving voldoen.

Je zult dus ook naar het exacte typenummer op je eigen apparaat moeten kijken en dat typenummer op de website van ICIDU opzoeken. Dat is de enige manier om zekerheid te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Afgezien daarvan ^^ wil het feit dat de poorten aan de gigabit-spec voldoen, nog niet zeggen dat de throughput van de router ver boven de 100 Mbit/s uit zal komen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je ICIDU 300M is een brakke cheap-ass router. Natuurlijk gaat die geen 1Gbps kunnen leveren.

Wat veel belangrijker is om nu een diagnose te stellen:

- Wat voor status geeft je netwerkkaart? 100Mbps? 1000Mbps? Half-duplex? Full-duplex?
- Wat voor status geven de LED's op dat ICIDU ding? Meestal branden er 1 of meer LED's per poort en geven de kleur en/of de hoeveelheid brandende LED's aan in wat voor staat de poort is

Als je sowieso al geen 1Gbps poort status krijgt ga je natuurlijk geen 1Gbps kunnen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik gok idd dat die router uberhaupt geen 1Gbit poorten heeft.

Wat is het exacte typenr? NI-707521 toevallig?

http://www.icidu.com/medi...707521-Full-manual-EN.pdf
Die heeft iig 4x 100Mbit, dus geen gigabit.

Los daarvan, een router kan wel gigabit hebben kwa aansluitingen, maar dat wil niet zeggen dat ie dat ook daadwerkelijk kan routeren.
Zeker de budgetdingen als Icidu komt niet bijzonder hoog, en haalt mogelijk die 180Mbit nieteens (ook al zou ie gigabit hebben). 1Gbit haalt ie alleen als switch, niet als router.

Daarnaast is Icidu zo ongeveer de meest simpele router. Daar kun je niet veel van verwachten. Voor een simpel traag internetlijntje met een paar telefoontjes prima, maar in alle andere gevallen wil je toch iets beters.
Een simpele Sitecom anno 2015 is al een stuk stabieler/sneller dan een Icidu/Edimax/Sweex/Trust

Als je toch een router koopt, dan kun je beter iets meer uitgeven en het meteen goed doen. Bij voorkeur dual-band. Anno 2015 een 2.4Ghz router-only kopen kan best als je alleen legacy apparatuur hebt, maar slim is het niet. Een dualband ding kost iets meer, maar is veel meer toekomstvast: Fatsoenlijke troughput, minder last van storingen doordat je 5Ghz kan enz.

Als je budget het dus toestaat, koop dan een fatsoenlijke dual-band router welke dus 2.4 en 5Ghz tegelijk ondersteunt, en DFS ondersteunt (Anders heb je op 5Ghz hetzelfde probleem als op de 2.4Ghz: Te druk als een paar buren ook zo'n ding hebben)

Het nut van die Killer Ethernet zie ik niet. Al helemaal niet icm een Icidu router. Een goede normale nic icm een goede router (Mikrotik of Edgerouter ofzo) zal betere resultaten geven.
CPU usage van een nic was vroeger echt merkbaar, maar met de huidige CPU's win je daar misschien 0.000001% mee... Ja, tov een Realtek kaartje op een P1-200MMX is die Killer kaart superieur... maar ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Nou ja die killer chip zat op m'n moederbord. Heb niet dat bord gekozen vanwege die chip. Heb sowieso spijt van dat bord omdat de USB poorten niet lekker werken. Hen er al meer van gelezen. Heb een headset die ik 5 x opnieuw moet inpluggen voordat die werkt en op pc van een vriend doet die het elke keer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:27

Zorian

What the fox?

mike30 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:56:
Nou ja die killer chip zat op m'n moederbord. Heb niet dat bord gekozen vanwege die chip. Heb sowieso spijt van dat bord omdat de USB poorten niet lekker werken. Hen er al meer van gelezen. Heb een headset die ik 5 x opnieuw moet inpluggen voordat die werkt en op pc van een vriend doet die het elke keer gelijk.
Is een bekend probleem met dit bord. Gewoon RMA claimen voor een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zorian schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:18:
[...]

Is een bekend probleem met dit bord. Gewoon RMA claimen voor een nieuw exemplaar.
Hoe weet jij welk bord het is?
Of is er maar ooit 1 bord verkocht met deze NIC onboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
sssensss schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:38:
[...]
Hoe weet jij welk bord het is?
Of is er maar ooit 1 bord verkocht met deze NIC onboard?
mike30 in "Killer ethernet 2200" ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Overheen gelezen, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik doelde in dit geval even op de USB.

Uit ervaring kan ik echter bijdragen dat de KillerNIC gigantische rommel is.
Ik heb dit bord toevallig zelf ook (zie inventaris) en het enige wat het geeft zijn BSOD's, wegvallende verbindingen, crashende computers en erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
De merknaam zou toch al een lichtje moeten doen branden, Zorian. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Room42 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:26:
De merknaam zou toch al een lichtje moeten doen branden, Zorian. ;)
Het 'killt' inderdaad je PC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ik ga eerst maar eens op zoek naar een andere router dan :) En dan voor een ander moederbord dan zullen m'n problemen wel verholpen zijn. Beetje stom van mezelf met die poorten van m'n router. Bedankt voor de info heren. Ik laat hier wel wat achter als het allemaal naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ja dank je Wim Bart. Heb vanavond even het serienummer gegoogled en idd 4 10/100 poorten.

Iemand nog een aanrader voor een router? Heb een beetje zitten kijken en zie wel wat mooie ertussen maar die zijn nogal prijzig en het enige waar ik die wireless router nodig voor heb is voor m'n ipad en note3. Anders had ik niet eens een router nodig gehad.
Iemand een tip voor een goede wireless router tot een max van 8 tientjes of zo?

[ Voor 12% gewijzigd door mike30 op 16-02-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-08 10:36
modem al eens gereset? moet namenlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

TP-LINK TL-WR1043ND V2.0 rond de €45,00
TP-LINK TL-WDR3600 rond de €50,00
Sitecom WLR-6000 rond de €50,00

Maar persoonlijk zou ik gaan voor de TP-Link WDR4300:
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
Want die is dual band, dus 2.4 en 5 samen. Heb zijn grote broertje de 4900 en is snel en betrouwbaar gebleken.

[ Voor 16% gewijzigd door Wim-Bart op 16-02-2015 00:35 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Persoonlijk zou ik het ziggo modem als router gebruiken.
Die cisco dingen zijn prima qua snelheid en het is zonde om dual nat te draaien als dat niet nodig is.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:22
Morress schreef op maandag 16 februari 2015 @ 00:21:
modem al eens gereset? moet namenlijk ook.
Waarvoor moet dat dan precies? Ik zie in dit hele topic echt geen enkele aanleiding voor het resetten van het modem. Leuk dat je wil helpen, maar ik snap dit soort reacties niet. Het is inmiddels vrij duidelijk dat de beperking van de TS bij zijn "router" ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Jimbolino schreef op maandag 16 februari 2015 @ 00:46:
Persoonlijk zou ik het ziggo modem als router gebruiken.
Die cisco dingen zijn prima qua snelheid en het is zonde om dual nat te draaien als dat niet nodig is.
Ja dat is de beste oplossing, als je geen hardcore fps speelt op wereld niveau, dan is de standaard ziggo voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Nou speel wel fps maar idd niet op wereld niveau :) Ik had de router functie standaard uit laten zetten omdat ik hiervoor een UBEE modem had van Ziggo en dat zo een verschrikkelijk *#& apparaat was dat ik hier standaard de router en wifi functie heb uit laten zetten.
Ik ga anders eens kijken met het CISCO modem wat daarmee te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op maandag 16 februari 2015 @ 00:53:
[...]

Ja dat is de beste oplossing, als je geen hardcore fps speelt op wereld niveau, dan is de standaard ziggo voldoende.
Het spijt me zeer, maar die standaard Cisco dingen zijn dus echt niet voldoende. Bekabeld zijn ze prima, maar die apparaten geven zo'n brak draadloos signaal af. Wij hebben al onze derde Cisco router en hebben er ondertussen maar gewoon een TP-linkje achter gezet die het draadloze netwerk serveert. Even een snelle zoektocht op Google levert genoeg hits op over de fantastische prestaties van de Cisco routers van Ziggo... :) Oh, en wij spelen ook geen 'FPS op wereldniveau', maar willen 10 meter van onze router in een andere kamer graag gewoon kunnen browsen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:23:
[...]

Het spijt me zeer, maar die standaard Cisco dingen zijn dus echt niet voldoende. Bekabeld zijn ze prima, maar die apparaten geven zo'n brak draadloos signaal af. Wij hebben al onze derde Cisco router en hebben er ondertussen maar gewoon een TP-linkje achter gezet die het draadloze netwerk serveert. Even een snelle zoektocht op Google levert genoeg hits op over de fantastische prestaties van de Cisco routers van Ziggo... :) Oh, en wij spelen ook geen 'FPS op wereldniveau', maar willen 10 meter van onze router in een andere kamer graag gewoon kunnen browsen :9
Dit was dus ook m'n ervaring met m'n ubee vandaar dat ik het met de cisco niet eens geprobeerd heb. Ik heb net even wat gebruikers ervaringen van de TP-Link WDR4300 zitten bekijken maar ik hoor alleen maar dat het bereik matig tot slecht is....ik ga er vanavond na m'n werk nog eens goed voor zitten met een biertje erbij.

[ Voor 11% gewijzigd door mike30 op 16-02-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:23:
[...]

Mijn UBee modem heeft gewoon op 5Ghz bereik tot in de achtertuin (kleine 25 meter), wat wil zeggen door 3 muren, vochtige ruimte en een buitenmuur, Cisco spul weet ik niet, maar ik merk wel dat plaatsing mee speelt. Had hem eerst staan, maar nadat ik hem aan de muur had hangen was het een stuk beter. Op 2.4 is ie beter, maar iedereen zit op 2.4 en niemand hier op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 01:19:
[...]

Mijn UBee modem heeft gewoon op 5Ghz bereik tot in de achtertuin (kleine 25 meter), wat wil zeggen door 3 muren, vochtige ruimte en een buitenmuur, Cisco spul weet ik niet, maar ik merk wel dat plaatsing mee speelt. Had hem eerst staan, maar nadat ik hem aan de muur had hangen was het een stuk beter. Op 2.4 is ie beter, maar iedereen zit op 2.4 en niemand hier op 5.
Kan ik me voorstellen, maar ik zou heel graag een UBee hebben, maar ja, tis niet anders. Plaatsing is het in ieder geval niet, meerdere plekken gehad, zelfs een totaal ander huis (verhuizing afgelopen jaar). Het blijft ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Zorian schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:24:
Uit ervaring kan ik echter bijdragen dat de KillerNIC gigantische rommel is.
Dat is behoorlijk enorm overdreven. De "KillerNIC" is niets anders dan een Qualcomm NIC met alternatieve software. De NIC zelf is kwalitatief behoorlijk indrukwekkend. De software is alleen niet zo heel erg sterk, zeg maar.
Haal de KillerNIC driver/software weg, installeer de driver van de kale chip en je bent al een heel stuk beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Croga schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:57:
[...]

Dat is behoorlijk enorm overdreven. De "KillerNIC" is niets anders dan een Qualcomm NIC met alternatieve software. De NIC zelf is kwalitatief behoorlijk indrukwekkend. De software is alleen niet zo heel erg sterk, zeg maar.
Haal de KillerNIC driver/software weg, installeer de driver van de kale chip en je bent al een heel stuk beter af.
Been there, tried that.
Zelfs met een omvorming naar een normale Qualcomm kreeg ik nog BSOD's en freezes etc.
Sinds ik de NIC in de UEFI heb uitgeschakeld en een insteekkaart gebruik is er niks meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Zorian schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:14:
[...]

Been there, tried that.
Zelfs met een omvorming naar een normale Qualcomm kreeg ik nog BSOD's en freezes etc.
Sinds ik de NIC in de UEFI heb uitgeschakeld en een insteekkaart gebruik is er niks meer aan de hand.
BSOD's en freezes zijn echt geen standaard gedrag voor een killer NIC... probeer je nou serieus een stuk hardware negatief weg te zetten om dat je een defect hebt dat tot BSOD's en freezes leidt terwijl je zelf ook wel kan bedenken dat als dat met alle moederborden en killer chips zo was ze niet zouden verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

johnkeates schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:17:
[...]

BSOD's en freezes zijn echt geen standaard gedrag voor een killer NIC... probeer je nou serieus een stuk hardware negatief weg te zetten om dat je een defect hebt dat tot BSOD's en freezes leidt terwijl je zelf ook wel kan bedenken dat als dat met alle moederborden en killer chips zo was ze niet zouden verkopen?
Ik heb het moederbord 3 keer geruild om dit defect en alle keren kwam het probleem naar voren.
Dus ja, gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen ben ik van mening dat ik dat mag doen.

Sterker nog, MSI heeft het zelf toegegeven dat er (veel) problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dus om dat 1 moederbord van 1 fabrikant slecht is zijn alle moederborden slecht? En alle PCIe kaarten met dezelfde chip?

[ Voor 30% gewijzigd door johnkeates op 18-02-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zorian schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Ik heb het moederbord 3 keer geruild om dit defect en alle keren kwam het probleem naar voren.
Dus ja, gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen ben ik van mening dat ik dat mag doen.

Sterker nog, MSI heeft het zelf toegegeven dat er (veel) problemen mee zijn.
Ik zou dan eerder de fabrikant van dat moederbord en de drivers de schuld geven, heb hier een Killer E2200 welke nog nooit een probleem heeft gehad, zodra ik m aansluit op het oude KPN modem op 100Mbit werkt het prima, ook als ik hem aansluit op een 1Gbit switch gooit het zonder probleem de lijn helemaal vol.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Zorian schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:20:
Het grappige is dat voor iedere persoon die een dergelijk verhaal heeft, er duizenden zijn die zonder problemen met het ding werken.

Persoonlijk durf ik dan te stellen dat het niet aan de NIC ligt en waarschijnlijk zelfs niet aan het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Long story short: Ik vind persoonlijk de KillerNIC rotzooi, gebaseerd op eigen ervaringen.
Natuurlijk zijn er anderen die geen problemen hebben. Het was slechts een mededeling.

Maar laten we het hier bij houden, geen zin in een cyberwar om persoonlijke ervaringen die niet stroken met die van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ik zou nog even een update geven: Ik heb de icidu ertussen uit gehaald. Deze is inmiddels overleden. Ik dus de bridge mode weer aan laten zetten en dus weer wifi via modem en dus routerfunctie op m'n cisco ep 3928AD. Nu heb ik het volgende probleem: Ik krijg als ik bijvoorbeeld bf4 speel om de zoveel tijd een lag spike en als ik dan kijk naar m'n ping dan loopt deze soms op tot ruim 800. Dit schijnt dus door de cisco te komen.
Dus ik ben bang dat ik toch een router moet gaan halen. Ik dacht ik probeer het even met de cisco maar dat is dus geen succes. Het wireless signaal is dan wel weer prima. Dat dan weer wel.

EDIT: de high ping issue is weg met Upnp uitgeschakeld.....alleen dan moet ik het weer aanzetten om m'n chromecast werkend te krijgen :+

[ Voor 10% gewijzigd door mike30 op 22-02-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
Ook killer e2200 problemen gehad onder win 8.1
Na wat downloaden bleek mijn systeem opeens 80% van mijn geheugen te gebruiken. Na wat opzoeken bleek dat ook een gekend probleem te zijn, met wat mogelijke oplossingen. Maar ik las toch ook vooral dat de killer software en eventueel driver de problemen zijn.

Update naar nieuwste software versie heeft dat probleem voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Die memoryleak heb ik ook gehad. Dit was een instelling in een register. Een waarde veranderen was genoeg om dat memory leak te verhelpen. Ik ga even kijken hoe stabiel het nu blijft en of ik m'n chromecast kan gebruiken anders dan haal ik een nieuwe gigabit router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
Ja, was inderdaad een van de oplossingen, de Windows Network Data Usage Monitoring Driver uitschakelen via het windows register (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Ndu start optie naar 4 veranderen).

Stond ook op mijn lijstje van mogelijke oplossingen om uit te voeren voor mocht de simpele update niet werken. Nieuwste versie van de killer software zooi was blijkbaar van februari 2015, ik had nog een veel oudere versie draaien (vanop website van mijn moederbord fabrikant). Momenteel werkt alles, geen problemen meer met hoog geheugen verbruik na veel downloaden.

Ik test het even allemaal zo en hierna ga ik ook even de driver only methode proberen. Dus zonder killer netwerk manager zooi en misschien ook eens de qualcomm driver zelf ipv de killer driver. Probleem is echter wel beetje dat qualcomm blijkbaar hun hele download sectie van de site heeft gehaald.

Zelf heel goed moeten zoeken naar betrouwbare downloads van
www.qca.qualcomm.com/resources/driverdownloads/

- KillerCleaner (van qualcomm)
- Qualcomm Athero AR8161 driver

internet archive bied een mogelijke oplossing...
https://web.archive.org/w...esources/driverdownloads/

Andere recources ivm de Killer E2200:
- https://forum-en.msi.com/index.php?topic=178063.0
- https://forum-en.msi.com/index.php?topic=174229.0 (drivers kan je ook uit de killer manager zip halen)
- http://www.techpowerup.co...omm-athero-ar8161.198899/

[ Voor 12% gewijzigd door Marsmillo op 23-02-2015 12:48 ]

Pagina: 1