Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:00
Sinds ongeveer een maand heeft mijn 2 jaar oude galaxy s3 het probleem dat hij vast blijft zitten in standby. Het scherm blijft zwart en de telefoon reageert niet meer op input.
Dit gebeurt op random momenten. Soms houdt hij het een hele nacht vol in standby (en gaat mijn wekker nog gewoon af), maar meestal krijg ik hem na een uur in standby al niet meer aan zonder een reset.

Het notificatie lichtje blijft wel branden, bijvoorbeeld als hij aan de lader ligt en is opgeladen blijft het groene ledje branden, ook als ik de lader er uit trek.

De telefoon heeft ongeveer een jaar geleden een nieuw moederbord gekregen ivm een sudden death. Dit issue is volgens samsung gefixt met een nieuwe firmware. Het lijkt me dus sterk dat het hier mee te maken heeft?

Ik heb op internet rondgekeken naar vergelijkbare gevallen, maar naast de duizenden hits voor het sudden death syndroom, kwam ik niets tegen waar ik iets mee kon.

Begint mijn telefoon dood te gaan en wordt het tijd voor een nieuwe? Of is dit nog op te lossen?

De s3 is niet (meer) geroot, en draait op de meest recente samsung firmware.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Loop de lijst met geïnstalleerde apps nog even kritisch door. Misschien iets geïnstalleerd dat de problemen kan veroorzaken? De-installeer sowieso alles dat je niet nodig hebt.

Overweeg ook een factory reset, maar maak hiervoor natuurlijk wel een degelijke backup.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb alle apps waar ik over twijfelde een week geleden er al van af gehaald. Ik heb nu tasker er af gehaald.
Morgen ga ik even rustig aan de gang met een factory reset. Maar ik betwijfel of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:13
Als dat niet werkt is ie stuk, je moet dan bijvoorbeeld denken aan power aansturing van je soc. Als die te weinig stroom krijgt in stand by, loopt ie vast. Dit soort issues kom je namelijk ook tegen met undervolten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
De reset lijkt niet gewerkt te hebben. Hij heeft het wel weer een keer de hele nacht volgehouden, maar is na een paar uur toch weer vastgelopen. Het lijkt dus helaas tijd voor een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is ie ruim 2 jaar oud of net? Je mag er volgens mij vanuit gaan dat een telefoon langer dan 2 jaar meegaat en dus heb je gewoon recht op een werkend product (garantie in de volksmond).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Ik heb hem in september 2012 bij mijn abonnement gekregen. Hij is dus bijna 2,5 jaar oud. Ik vind persoonlijk een veel te kort leven voor zo'n apparaat. Ik heb ook bij verlenging van mijn abonnement gekozen voor een sim-only, met de gedachte dat ik deze telefoon nog prima een jaar of twee kon gebruiken. Kennelijk denken ze daar bij samsung anders over.
Ik hoef in ieder geval geen samsung meer. Wat jammer is, aangezien zij ongeveer de enige zijn die nog telefoons maken met verwisselbare accu, sd-kaart slot en van een fatsoenlijk formaat. (De belabberde updates/ondersteuning neem ik dan voor lief.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
zelde probleem met mijn HTC one m7...iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
benniep schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:21:
zelde probleem met mijn HTC one m7...iemand nog suggesties?
Een eigen topic aanmaken. Topics kapen en kicken is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.