Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony Vaio kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb aan het begin van mijn studie mijn eerste laptop vaio gekocht. Na 4,5 jaar trouwe dienst begint hij het echter een beetje te begeven. Aangezien ik paranoïde wordt dat hij het zou begeven terwijl ik aan mijn thesis bezig ben, ben ik sinds kort naar een nieuwe laptop aan het kijken.

Nu kwam ik vandaag in de mediamarkt een laatste vaio tegen, dat aan verminderde prijs werd verkocht.
Aangezien mijn eerste laptop mij altijd trouwe dienst heeft bewezen zoek ik eigenlijk gewoon naar een laptop die gelijkaardige prestaties kan leveren.
Daarom vroeg ik mij af of deze nieuwere vaio in vergelijking met mijn 4,5 jaar oud model beter, slechter of gelijkaardig is.

Oud model:
Processornaam: Intel® Core™ i3-350M-processor
Processorsnelheid (GHz): 2,26
RAM: 4GB DDR3
Beeldscherm: 14 inch 1600 x 900
Harde schijf: 500 GB
Grafische kaart: ATI Mobility Radeon™ HD 5145-graphics

Nieuw model
Processornaam: Intel® Core™ i3 3217U processor
Processorsnelheid (GHz) 1,80
RAM: 6GB DDR3
Beeldscherm: 15.5 inch 1365x768
Harde schijf: 500 GB
Grafische kaart: Intel HD 4000

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik hem voornamelijk voor tekstverwerking, internet en dvd's te bekijken. Daarnaast speel ik af en toe de Sims. Dat is altijd gelukt op mijn oude vaio, dus ik vroeg mij af of dit nieuwer model het spel op gelijkwaardige kwaliteit zou kunnen laten draaien? Als laatste wou ik graag weten op welke punten het nieuwe model slechter scoort en op welke beter.

Alvast bedankt

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Sowieso beter...wat is de prijs van dat ding?? Aangezien je specs nogal overkill zijn met wat je wil gaan doen...daarnaast kun je beter voor een laptop kijken met een i3 4xxx cpu kijken, sneller en zuiniger, dus minder warmte. Ook zal de interne gpu wat beter zijn. De resolutie is wat laag voor een 15" laptop, wat je minimaal wil voor tekstverwerken etc is eigenlijk toch wel 900p (ipv. 720/768p waar je nu naar kijkt).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het het laatste stuk is in de winkel staat hij afgeprijsd op 499 euro, wat een heel verschil is met de 799 euro die ik betaalde voor mijn eerste vaio...

Buiten de beeldkwaliteit is dit nieuwere model dus een vooruitgang?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 22:54 ]

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Als ik naar die specificaties kijk kun je beter naar wat anders kijken.
Die "nieuwe" vaio gaat nauwelijks beter presteren.

http://cpubenchmark.net/c...+M+350+%40+2.27GHz&id=743
http://www.cpubenchmark.n...-3217U+%40+1.80GHz&id=764

En dan niet te vergeten dat je er op scherm achteruit gaat...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk eigenlijk vooral naar een model dat soortgelijke prestaties kan verrichten dan mijn 4,5 jaar oude vaio op het begin.
Maar deze nieuwe vaio valt dus af?