Is het mogelijk om mijn videokaart extern aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Hallo. Sinds ongeveer een week geleden is mijn normale gaming pc kapot. Maar omdat ik toch graag online wil blijven en games wil spelen wanneer het mij uitkomt heb ik een Acer Aspire XC-115 A3812 via bol.com gekocht. Het was redelijk goedkoop, en wanneer ik het geld bij mekaar heb om wat duurders te kopen kan ik deze altijd weer verkopen marktplaats, of bewaren voor het geval de nieuwe gaming pc na een aantal jaar ook kapot gaat.

Dit was in eerste instantie mijn plan, maar ik herinner mij opeens dat ik een aantal weken geleden er een artikel op tweakers stond waarin gepraat werd over een laptop met een externe videokaart. Zover ik weet doet mijn videokaart in mijn oude gaming pc het nog gewoon, dus ik vroeg me af, is het mogelijk om die aan te sluiten op mijn huidige pc via bijvoorbeeld een soort van externe docking poort?

De videokaart waar het over gaat is een nvidia geforce gtx 550 ti. De nieuwe pc waarover ik nu beschik heeft twee usb 3.0 aansluitingen, een VGA-poort, en een HDMI-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom heb je voor dat geld niet gewoon het defecte onderdeel van je setup vervangen?

Je kunt extern gaan werken, maar dat is een partij moeilijk doen terwijl het nergens voor nodig is natuurlijk, en het kost je waarschijnlijk een stuk meer dan een defect onderdeel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
Mijn oude setup (met uitzondering van de videokaart die ik 2 jaar geleden vervangen heb) was 7 jaar oud. Het was hoe je het ook bekijkt nodig om wat nieuws te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar leg dan 350 euro neer voor een setup waar je je huidige videokaart in gebruikt. Desnoods pak je een leuke 2ehands setup. Dat lijkt me altijd zinniger dan een systeem kopen waarmee je nog niet kan wat je wilt. En het hoeft niet eens meer geld te gaan kosten.

Maar als je extern wilt gaan werken, ik vond de spullen van magma PCI altijd wel interessant, maar veel en veel te duur om te kopen en eens mee te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07 10:44
Als ik jou was zou ik maandag die Acer terugsturen naar Bol.com en naar de wijze heer boven mij luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
De reden dat ik wat nieuws heb gekocht in plaats van het oude te vervangen/repareren is dat ik op het moment dat mijn pc kapot ging niet het geld had om dat te doen. Bij bol.com heb je de mogelijkheid om later te betalen, wat ik ook ga doen aan het einde van de maand. Ik heb trouwens gisteren een onverwachte financiële verrassing gekregen, dus nu heb ik wel wat geld om te besteden.

Bovendien ben ik er niet zo zeker van dat ik echt zoveel goedkoper uit zou zijn met iets dat past met mijn huidige behuizing en videokaart. Aangezien ik niet weet wat er precies kapot is zal ik de moederbord, de processor, en harde schijf moeten vervangen. Of ik moet iemand ernaar laten kijken, wat mij dan daarvoor minstens 30-50 euro zou kosten.

Die Acer zou ik bovendien kunnen gebruiken als mediabox voor mijn tv, of zoals ik al eerder had gezegd kunnen gebruiken als back-up wanneer mijn pc kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik kan me niet voorstellen dat je huidige PC fixen 350 euro of meer kost eigenlijk, maar goed.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar in mijn ogen ben je nu gewoon geld over de balk aan het gooien zonder dat daar een goede reden voor is.
Hoewel het natuurlijk wel helpt om de economie draaiende te houden, dus daarvoor mijn dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
Het punt is, die Acer kan ik naderhand gebruiken voor andere dingen, of zelfs verkopen 2ehands als ik het wil. Aangezien ik over een aantal maanden een betere gaming pc wil samenstellen is het nut van voor een paar maanden een nieuw moederbord en processor te kopen een stuk minder aangezien ik die toch ga vervangen.

Maar we raken off-topic, ik was eigenlijk op zoek naar iets waarmee ik mijn pc met mijn videokaart extern kan verbinden. Iemand die mij daarmee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zoals ik al zei, Magma PCI maakt leuke dingen, maar die zijn wel heel erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:43
Dit is een topic van een tijdje geleden, misschien een oplossing? Draagbare eGPU videokaart voor laptop \[pics+video]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
Bedankt! Zoiets is wat ik inderdaad zoek, maar dan in een kant en klare oplossing waar ik alleen de videokaart in hoef te stoppen, zonder teveel gedoe of montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:58
Ik weet niet wat je qua games doet, maar ik zou er geen moeite en geld instoppen. Die Acer heeft een 15 watt quadcore notebookprocessor op 1.5 GHz (zonder turbo). Leuk als mediabox of voor internet of patience. Maar niet om een grafische kaart aan het werk te houden.
Voor hetzelfde geld heb je het BBG-basissysteem dat vele malen beter is.
Zie:http://tweakers.net/reviews/3849/2/desktop-best-buy-guide-januari-2015-instap-en-basissysteem.html

Zowel instap (250) en basis (325) zijn al veel beter en daar kun je je grafische kaart zo instoppen.

[ Voor 32% gewijzigd door White Feather op 15-02-2015 00:58 . Reden: Aanvulling en link naar BBG ]

Pagina: 1