(v)dsl tv ervaringen anno 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Beste lezers, ik zit er over na te denken om is tv via mijn telefoonlijn te nemen of wel alles in 1. Nu heb ik keuze uit kpn, telfort, online, xs4all, Vodafone. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen zowel positief als negatief met betrekking tot de kwaliteit van de zenders als de geleverde tuner en ook niet geheel onbelangrijk de App die je er vaak bij krijgt. Ik zelf maak daarvoor gebruik van IOS. Als iemand ergens een site weet waar de huidige bitrates staan van de providers zou erg fijn zijn.

Ben benieuwd...

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wat ik je kan vertellen: alle virtuele providers en de netwerkbeheerder, KPN, leveren via DSL een bitrate van 8 Mb/s (HD) en 4 Mb/s (SD).

Bij glasvezel (indien beschikbaar) zijn hogere streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevster1991
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-07 23:57
We hebben het hier, en wat moet ik zeggen, het is opzich niet slecht, zeker niet voor de prijs die je betaalt bij sommige budgetproviders zoals Telfort (geen problemen mee, je krijgt nagenoeg hetzelfde product als bij KPN voor flink minder geld). De aangegeven bitrate klopt inderdaad, maar is in ons geval (30 Mbps) niet hinderlijk als je tegelijkertijd wilt internetten.

Let er wel op dat veel budgetproviders bepaalde hogere snelheden niet kunnen leveren, Telfort gaat bijvoorbeeld tot 'slechts' 50 Mbps, maar hogere snelheden moeten natuurlijk wel beschikbaar zijn en is afhankelijk van de afstand tussen ISRA-punt en de wijk- en/of straatcentrale. Mocht je glasvezel hebben liggen, dan is dat zeer aan te raden gezien de hogere internetsnelheid. Je krijgt bij KPN meen ik standaard glasvezel geleverd wanneer beschikbaar. Maar voor tv en simpel internetten is DSL over het algemeen, natuurlijk afhankelijk van je maximale snelheid, prima geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:15
De televisie streams van Vodafone op xDSL zijn voor zover ik weet de enigste die niet bij KPN vandaan komen. Vodafone gebruikt haar Multivisie tv platform en de bitrate ligt hier net wat hoger. Tevens gebruiken zij voor glas en (v)vdsl dezelfde streams. Je krijgt dus als xDSL klant geen slap aftreksel.

[ Voor 23% gewijzigd door andy88 op 15-02-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ik heb helaas geen mogelijkheid tot glas of kabeltv. Ik heb slechts de mogelijkheid tot 22mbit. Ik heb een 65" dus een beetje bitrate is wel fijn. Hoe zijn de apps voor op je tablet of telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:15
Ikzelf vind ze meer dan prima maar gebruik ze dan ook nooit. Wellicht even in het Vodafone Thuis verzameltopic naar ervaringen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-07 12:15
Hier aan het twijfelen om over te stappen naar Online.nl.
Ze gebruiken daar niet de standaard Motorola STB's maar linux doosjes.
Welk platform gebruiken ze hier? (ze beschikken wel over begin gemist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:16
VDSL2 werkt hier uitstekend. 50/5 pakket van KPN, waarvan wel de snelheid ook halen.
De buren hebben er ook nog twee HD TV-ontvangers bij, waarvan het beeld in mijn ogen "goed" is. Maar die hebben een 55 inch tv geloof ik. In ieder geval heb ik het bij ze aangesloten en werkt het prima. Wat wel zo is is dat de snelheid iets afneemt als de TV aan staat. 8Mbit. Maar dat merk je bij normaal internetten en mailen niet zo veel van, alles gaat nog vloeiend.

Overigens kun je ook nog een schotel overwegen als er geen kabel/glas aanwezig is. Dan heb je tenminste de beschikking over de volle 22mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
[b][message=43754738,noline]HvanderT schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:36[/message

Overigens kun je ook nog een schotel overwegen als er geen kabel/glas aanwezig is. Dan heb je tenminste de beschikking over de volle 22mbit.
Waar haal jij de imfo 22mbit vandaan? Schijnt bij canal digitaal wel minder te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:16
Centropy schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:34:
[...]

Waar haal jij de imfo 22mbit vandaan? Schijnt bij canal digitaal wel minder te zijn
Je geeft zelf aan dat je maar tot 22 mbit beschikking hebt:
Centropy schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:15:
Ik heb helaas geen mogelijkheid tot glas of kabeltv. Ik heb slechts de mogelijkheid tot 22mbit. Ik heb een 65" dus een beetje bitrate is wel fijn. Hoe zijn de apps voor op je tablet of telefoon?
TV van CanalDigitaal loopt via de schotel, de beeldkwaliteit daarvan is nog altijd beter dan IPTV via DSL. Ook al is CanalDigitaal erg zuinig met de HD zenders. Als er geen TV via je telefoonlijn loopt, heb je de "volledige" 22Mbit tot je beschikking.

De apps voor tablet en telefoon werken, maar verwacht geen superieure kwaliteit. Het is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ow oke ik dacht dat je bedoelde dat canal digital 22mbit leverdde voor haar hd kanalen

Pagina: 1