Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Netwerkkaart of usb voor Games

Pagina: 1
Acties:

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-11 17:20
Hoi tweakers,
ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe wifi kaart, maar ik kom er maar niet uit :/
zit ook nog te twijfelen tussen usb of kaart

ik heb op dit moment een erg slechte lan verbinding wat om de haverklap uitvalt.
ik wil daarom graag een wifi kaart aanschaffen.(of usb)
ik wil er maximaal 35 euro aan uitgeven.
ik heb dit moederbord: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

Alvast Bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je nu al bedraad een baggerverbinding hebt gaat dat natuurlijk draadloos nooit beter zijn. Best case is het even goed/slecht :o

Ipv lukraak andere hardware te proberen zou ik aanraden dat je achterhaalt hoe/wat/waar nu precies mis gaat en dat gericht aanpakt.

Oslik blyat! Oslik!

• .Niek.
ik heb niet echt een bedraade verbinding,

de lan kabel komt niet uit de muur maar uit een kastje van kpn wat draadlose verbinding heeft met het kasje bij de router. dit geeft dit geen sterk singaal naar elkaar waardoor hij vaak uitvalt, de afstand is te groot.
ik wil daarom voor wifi gaan omdat ik naast mijn kamer een wifi versterker heb hangen.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kun je dan geen kabel naar die wifi versterker leggen? Of heeft die geen poorten?

Life is not about specs, it is about joy!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Achter een wifi versterker is de verbinding over het algemeen ook erg instabiel, zeker als je draadloos met de versterker verbind

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

WiFi versterker als in een Repeater of Access point? Dat 1e wil je namelijk nevernooitniet voor games gebruiken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"LAN" zeggen als je draadloos bedoelt... "WiFI versterker" zeggen terwijl wat dan ook je hebt het vrijwel zeker geen versterker is... :/

Begin eens bij het begin: breng in kaart exact welke apparaten je hebt, dus niet "Kastje van KPN" maar bijv "Arcadyan Experiabox v8", ook aangeven exact welke router je hebt, wat het "kastje naast de router' is en exact welke merk en model die "versterker" is. En vervolgens aangeven op welke manier dat allemaal aangesloten is op elkaar (bedraad, draadloos etc).
Evt tekening posten.

Want met zo weinig en vooral zulk vage info kunnen wij niet ruiken wat er bij jou aan de hand is en dus ook niet aangeven wat het beste gaat werken - behalve dan de zeer terechte opmerking dat voor games een bedrade verbinding het beste is en dat een repeater sowieso een afgrijselijk idee is daarvoor.

Oslik blyat! Oslik!

• .Niek.
ik heb deze ''wifi range extender'': pricewatch: Cisco Wireless-N300 Range extender (RE1000)
Deze router: pricewatch: Cisco EPC3925
en dit is het kastje van kpn: pricewatch: Devolo dLAN 200 AVplus Network Kit

Sorry voor de onduidelijkheid ;)

• .Niek.
De router maakt verbinding met de extender, in de extender zit een kabel die is aangeslote het devolo kastje,
die een singaal stuurt naar het 2e devolo kastje, deze is via een lan kabel aangesloten op mijn pc. :)

• bartvl

bartvl

Zo... Hoe ingewikkeld wil je het hebben inderdaad!
Hoever staat de router fysiek van je vandaan, en wat zit daar allemaal tussen (vloeren/muren, beton/hout)

Kun je wellicht je situatie in Paint schetsen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De EPC3925 is een kabelmodem/router, dus Ziggo of UPC. Je had het eerder over een kastje van KPN. Ik mis nog iets...

Oslik blyat! Oslik!

• .Niek.
het singaal van de router is maar 3 meter van mij vandaan
maar het moet door een dikke betonnen vloer aangezien mijn kamer zich in een souterain bevind.
vandaar dat ik een wifi extender beneden heb gehangen dit singaal hoeft dan alleen door een bakstenen muurtje.

• bartvl

bartvl

Met andere woorden, het modem staat 3 meter boven je? Ik zou een boor pakken en een gaatje boren!

Maar omschrijf eens wat je bedoelt met: 'het signaal van de router'. Het signaal van welk apparaat bedoel je dan?

• .Niek.
het draadlose wifi singaal van de de modemrouter boven mij.

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Holy hell, als ik het goed begrijp maakt je Cisco modem/router draadloos verbinding met de range extender, die vervolgens via powerline het internet naar jouw pc brengt?
Geen wonder dat je last hebt, kun je niet gewoon het eerste devolo apparaat aan de modem hangen en de tweede aan je pc? Heb je al niet die range extender nodig.
En als je die 3 meter bekabeld kan doen, zeker doen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• .Niek.
dat gaat niet omdat er dan geen singaal is tussen de 2 devolo's vanwege de dikke vloer, daarom doe ik zo moeilijk...

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Wat? Hoe dan, gaat er geen stroomkabel naar jouw kamer? Die devolo's zetten het internetsignaal op de stroomkabel, dus dat lijkt me zeer sterk. Zij doen niks draadloos.

[ Voor 8% gewijzigd door MB113 op 14-02-2015 21:20 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Pagina: 1