• Zarox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03-2024
Hallo,

Ik heb een pc in elkaar gezet die soms niet wilt opstarten. En met opstarten in de zin van aan willen gaan..

Op moment dat ik de voedingskabel eruit haal en weer terug in de voeding stop, dan krijg ik de pc niet meer aan. Dan moet ik met een pincet het pinnetje op het moederbord aanraken en vervolgens gaat hij weer aan. Dit kan overigens soms wel een kwartier duren.

Als hij eenmaal weer aan is geweest en ik weer de kabel van mijn kast op het moederbord heb aangesloten, dan kan ik de pc weer normaal opstarten.

Iemand een idee waar dit vandaan zou kunnen komen?

Probleem doet zich dus voor wanneer ik stroom van de pc haal en dan werkt het opstarten via de knop op de pc kast zelf dus niet meer....

Corsair spec-01 kast met een
Asrock H81 btc-pro en
Cooler Master G450M als voeding.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-01 22:16
Ik heb eens rare opstartproblemen gehad toen mijn batterij van mijn moederbord leeg was. Ik verwacht niet dat dit het probleem veroorzaakt, maar ik zou het overwegen mocht niemand anders een beter idee hebben.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:09
Weet je zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn ?

Cloud ☁️

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gokje:

Door de voedingsstekker uit je voeding te halen, terwijl er spanning opstaat, triggert een elektronische zekering in je voeding ? (overspanningsbeveiliging)

"pinnetje op het moederbord aanraken" = het "ontladen" van het systeem ? (zoals + en - sluiting maken voor een geheel spanningsloos te maken)

[ Voor 38% gewijzigd door Breezers op 14-02-2015 17:31 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Zarox schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:24:
...
Dan moet ik met een pincet het pinnetje op het moederbord aanraken en vervolgens gaat hij weer aan.
...
Probleem doet zich dus voor wanneer ik stroom van de pc haal en dan werkt het opstarten via de knop op de pc kast zelf dus niet meer....
Is dat hetzelfde pinnetje waar je de power knop van je kast op aansluit?
Dat mag dan toch niks uitmaken of je dat contact met de pincet sluit of met de schakelaar?
Misschien is die schakelaar slecht.

• Zarox
Ploink schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:30:
[...]

Is dat hetzelfde pinnetje waar je de power knop van je kast op aansluit?
Dat mag dan toch niks uitmaken of je dat contact met de pincet sluit of met de schakelaar?
Misschien is die schakelaar slecht.
Ja klopt, maar soms moet ik zelfs met de pincet echt heel lang piele op de pinnetjes van het moederbord om de pc aan te krijgen. Maar goed, de pc kast is ook nieuw gekocht, zou toch moeten werken,

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 02:48
Zarox schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:42:
[...]
Ja klopt, maar soms moet ik zelfs met de pincet echt heel lang piele op de pinnetjes van het moederbord om de pc aan te krijgen. Maar goed, de pc kast is ook nieuw gekocht, zou toch moeten werken,
Over welke pinnetjes heb je het dan precies?
Neem desnoods een plaatje van het moederbord en zet er met een tekenprogramma een rondje omheen of een pijltje naartoe.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Zarox
Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/wivbwn.jpg

Rechtse 2 pinnetjes van boven gebruik ik om op te starten.

[ Voor 5% gewijzigd door Zarox op 14-02-2015 17:59 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Zarox schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:59:
[afbeelding]

Rechtse 2 pinnetjes van boven gebruik ik om op te starten.
Ehhhh ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wDztb8y.png

• Zarox
Maar hoe te verklaren nog altijd dat pc dus soms niet reageert op de startknop en soms vals hij na 2 sec ook weer uit nadat ik op de startknop hebt gedrukt.

Moet ik denken aan de hardware of de connector van de kast die slecht is?

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:13
Ik denk dat je PSU niet goed meer is.
Pagina: 1