Toon posts:

Goedkope cloud-oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi there!

Volgens mij is dit mijn eerste post op dit forum. Normaliter lees ik hier het nieuws, blogs, etc.

However, misschien kunnen jullie mij wat advies geven omtrend cloudoplossingen. Ik heb afgelopen maand een beetje geëxperimenteerd met Windows Azure, en ik moet zeggen dat het me behoorlijk bevalt - ik ben vrij enthousiast, zelfs. Waar ik iets minder enthousiast over ben, is... het prijskaartje. Dit is het eerste vraagstuk. Ik heb van mijn 150 USD slechts 20 dollar verbruikt, en mijn trial is nu al afgelopen! :( Ik ben een student en heb niet bepaald veel te besteden zolang ik op school zit. Een maandelijks gemiddelde van 15-20 euro is dus vrij prijzig.

Ik heb momenteel thuis een Exhange server als mailoplossing die lekker aan het draaien is bovenop mijn domain controller. Daarnaast heb ik nog wat andere toepassingen erop draaien als 'cloud'oplossing (denk aan filestorage, filesyncing en al dat lekkers). De machine bestaat uit wat oudere hardware van gemiddeld 5 jaar oud.

Er kleven echter een aantal nadelen hieraan. De uptime is bij mij thuis niet bepaald gegarandeerd: wanneer ik op jaarbasis uitkom op een uptimegarantie van 85% mag ik blij zijn. Moederlief, vaderlief, zuslief en broerlief hebben kennelijk erg veel moeite met het feitelijk gegeven dat een computer stroom nodig heeft en bij uitval schade vaak het gevolg is. :P :')