Toon posts:

iPhone 4 vindt geen Wifi netwerken meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De Iphone 4 van me vader vindt bijna geen Wifi netwerken meer (hooguit 1 of 2 netwerken terwijl mijn Iphone 6 er 8 vindt). De Iphone heeft altijd goed gewerkt, tot dat hij is over gestapt naar Simpel. Heb Simpel hierover gemaild, maar heb nog geen reactie ontvangen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:55
Al een fabrieksreset uitgevoerd? Iphone 4 heeft alleen ondersteuning voor 2.4GHz, dus logisch dat hij (mogelijk) minder netwerken tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem paar maanden geleden van een vriend overgekocht en hij zei dat hij een fabriekreset heeft gedaan. Ik begrijp dat de Iphone 4 minder netwerken kan vinden, maar mijn zusje heeft ook een Iphone 4 en die vindt netwerken die de Iphone 4 van me vader niet kan vinden. Ik ga vanavond voor zekerheid een fabrieksreset doen en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:55
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook zijn dat de wifi chip het gaat begeven, bekent probleem bij de iPhone 4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:03:
Het kan ook zijn dat de wifi chip het gaat begeven, bekent probleem bij de iPhone 4!
Bedankt, denk dat dit het geweest zal zijn. Bij het plaatsen van de simkaart had hij hem er los in gedaan en later met veel moeite uitgekregen. Kan het zijn dat hij hierbij iets heeft beschadigd aan de wifi chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook zijn dat de chip gewoon op is, mijn zoon had dat probleem nadat hij zijn ios geupdate had. Staan genoeg filmpjes op youtube over het eventueel maken daarvan... Maar ik zou die moeite niet eens nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:17

Diablo_GT

nbx

Zoals hierboven aangegeven de wifi chip is het probleem. Als je zelf handig bent kun je het oplossen met een heating gun of een verfverbrander. Zo niet breng het naar een lokale elektronica boer of een reparateur die het voor je wilt doen.

Daarna kUn je het weer een tijdje gebruiken.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb even rond gekeken of Youtube & Google en dit zal ik zelf wel kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:28:
Bedankt voor de reacties. Ik heb even rond gekeken of Youtube & Google en dit zal ik zelf wel kunnen repareren.
Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
even voor de duidelijkheid:

de chip werkt gewoon, ik vermoed dat de antenne misschien los zou kunnen zijn. of dat deze de geest heeft gegeven.
dit is idd wel zelfs makkelijk te vervangen ( als je gereedschap hebt) .

als je chip niet meer werkt krijg je namelijk "grey screen " kan je de wifi zelfs niet meer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frankym schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:18:
even voor de duidelijkheid:

de chip werkt gewoon, ik vermoed dat de antenne misschien los zou kunnen zijn. of dat deze de geest heeft gegeven.
dit is idd wel zelfs makkelijk te vervangen ( als je gereedschap hebt) .

als je chip niet meer werkt krijg je namelijk "grey screen " kan je de wifi zelfs niet meer aanzetten.
Ja klopt, had ik gelezen. De chip zelf werkt nog, want hij vindt wel netwerken, maar een beperkt aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:05
ik heb de iphone 4 van een maat gerepareerd korte tijd geleden, en hij had wellicht geen licht grijze text bij de wifi, maar het was wel de oplossing om er even met een heathgun over heen te gaan. Ik zou dus de antenne vervangen en daarna voorzichtig even over de chip gaan met een verfbrander op voldoende afstand en een niet te hoge luchtsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
ik zou voorzichtig zijn met een verfbrander. eerst eff kijken wat een nieuwe antenne voor effect uithaalt.

Als je toch wilt proberen , ik gebruik zelf een SMD soldeerstation omdat je dan een veel kleiner vlak verwarmt, ( haal je moederbord Uit de iphone!!) en zet de temp VOORAL niet warmer als 300 graden( plastic smelt bij deze temperatuur), neem rustig de tijd om de chip te verwarmen
gebruik een beetje soldeerpasta zodat de tin beter smelt, en de warmte beter wordt overgedragen.

hoe hoger je temp hoe erger je chip verouderd cq niet meer wilt werken.

[ Voor 3% gewijzigd door frankym op 15-02-2015 12:59 ]

Pagina: 1