Ik ben bezig om mijn netwerk uit te breiden en ik wil daar bij 2 Fritzboxen gebruiken die ik van XS4ALL heb gekregen.
1 er van is de modem en router naar het internet en de 2e is een apart netwerk in mijn eigen huis bij mijn ouders.
Ik heb de internet verbinding al werkend. Dus ik kan internetten via de 2e fritzbox. Alleen ik kan niet bij mijn netwerk shares komen die achter de 1e fritzbox zitten.
Ik heb nu een zitten kijken naar een static ipv4 routing table maar ik kom daar nog niet helemaal uit.
De gegevens van de fritzboxxen zijn:
Fritzbox 1:
Netwerk addres: 192.168.1.0
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
Versie: 7360
Functie: Modem en 1e netwerk in het huis van mijn ouders.
Fritzbox 2:
Netwerk addres: 192.168.2.0
Gateway: 192.168.2.1
Versie: 7340
Functie: 2e netwerk in mijn huis.
Hoe zet in een stactic route op zodat ik via router 2 op het netwerk van router 1 mijn nas kan bereiken. Het vreemde vind ik ook dat ik wel mijn nas kan bereiken via mijn browser. Zo draaid mijn SABnzbd server op mijn NAS en die kan ik gewoon bereiken via mijn browser maar als ik via windows verkenner een share probeer te openen zegt hij dat hij ze niet kan vinden.
Hier nog wat screen shots van mijn static route en gegevens mijn 2 routers.

1 er van is de modem en router naar het internet en de 2e is een apart netwerk in mijn eigen huis bij mijn ouders.
Ik heb de internet verbinding al werkend. Dus ik kan internetten via de 2e fritzbox. Alleen ik kan niet bij mijn netwerk shares komen die achter de 1e fritzbox zitten.
Ik heb nu een zitten kijken naar een static ipv4 routing table maar ik kom daar nog niet helemaal uit.
De gegevens van de fritzboxxen zijn:
Fritzbox 1:
Netwerk addres: 192.168.1.0
Gateway: 192.168.1.1
Versie: 7360
Functie: Modem en 1e netwerk in het huis van mijn ouders.
Fritzbox 2:
Netwerk addres: 192.168.2.0
Gateway: 192.168.2.1
Versie: 7340
Functie: 2e netwerk in mijn huis.
Hoe zet in een stactic route op zodat ik via router 2 op het netwerk van router 1 mijn nas kan bereiken. Het vreemde vind ik ook dat ik wel mijn nas kan bereiken via mijn browser. Zo draaid mijn SABnzbd server op mijn NAS en die kan ik gewoon bereiken via mijn browser maar als ik via windows verkenner een share probeer te openen zegt hij dat hij ze niet kan vinden.
Hier nog wat screen shots van mijn static route en gegevens mijn 2 routers.