NAS of iets anders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-02 17:29
Ik zoek een?
NAS, althans dat denk ik.

Wat is je budget?
200 euro zonder HDD

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken, zolang het maar niet te ingewikkeld wordt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik denk zelf dat ik een NAS zoek, ik zou geen ander apparaat weten die deze functionaliteit geeft. Wat ik zoek is een apparaat dat opslag geeft voor foto's & video's. Ik wil er geen films of muziek mee afspelen, het is dus puur als opslag. Daarnaast wil ik daarop accounts kunnen aanmaken zodat mijn ouders, vrienden, zus etc. daarop kunnen inloggen en ook bij deze bestanden kunnen. Op internet vind ik hele dure apparaten met ontzettend veel functionaliteiten en daar betaal je dan volgens mij ook voor. Stel dat het een NAS word wil ik wel 2 HDD erin kunnen zetten zodat er altijd een backup word gemaakt. Mochten jullie meer informatie benodigd hebben dan hoor ik het graag

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Een NAS zou kunnen voor dit, maar is misschien een beetje overkill. Een externe harde schijf aansluiten op je router (mits mogelijk) is misschien wel een stuk goedkoper en voldoet ook.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-02 17:29
Hahn schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:29:
Een NAS zou kunnen voor dit, maar is misschien een beetje overkill. Een externe harde schijf aansluiten op je router (mits mogelijk) is misschien wel een stuk goedkoper en voldoet ook.
Moet ik dan nog specifieke software draaien op de externe harde schijf? Zodat ik er accounts op kan aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zou eerder denken aan verschillende mappen voor iedereen, eventueel met wachtwoord erop ofzo. Accounts lijkt me een beetje overkill, als het enkel erom gaat dat niet iedereen bij dezelfde mappen zou mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je beschrijft nu een router met nas functionaliteit, dat is meer dan wat hij vroeg. Koop jezelf een 200e x86 machientje en gooi er freenas op.

[ Voor 26% gewijzigd door analog_ op 14-02-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
analog_ schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:36:
Je beschrijft nu een router met nas functionaliteit, dat is meer dan wat hij vroeg.
:? Ik beschrijf een externe harde schijf, die 'ie op z'n huidige router aan zou kunnen sluiten (mits die die functie heeft) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Al eens gekeken naar mogelijkheden om het spul 'in de cloud' te zetten? Dan hoef je het maar één keer te uploaden, daarna zijn alle andere gebruikers niet meer afhankelijk van jouw internetverbinding (of heb je een hele snelle verbinding?). Veel minder risico dat je data verliest en in plaats van een duur apparaat aan te schaffen wat onderhoud nodig heeft betaal je een klein maandelijks bedrag (of zelfs gratis wellicht).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pricewatch: Synology DiskStation DS215j

Gewoon doen. Veel beter dan die schijven met netwerkaansluiting die je aan je router hangt. Hier kan je in elk geval fatsoenlijk een raid-1 setup maken (of een 2e schijf waar je elke dag of week een backup naar maakt) en apparte accounts voor alle gebruikers zonder dat die elkaars bestanden zien. En meteen een aantal extra's, zoals virusbescherming e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 14-02-2015 12:38 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ow, het gaat erom dat mensen van buiten jouw eigen netwerk er ook bij kunnen, dat had ik er niet uit begrepen. Ik dacht dat het ging om een intern netwerk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Of pricewatch: WD My Cloud Mirror 4TB
Basic functionaliteit, veel ruimte, snel en meteen 2 schijven erin met ingebouwde backup functionaliteit.
Wel iets boven je budget, maar dat komt omdat dit de "mirror" versie is. De standaard is een stuk goedkoper en je kunt er een externe schijf op usb3 aansluiten waar elke nacht een backup naar wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar de D-link dns-320. Heb deze zelf ook staan , voor precies de zelfde gebruikerseisen als jij hebt. Je kan er zelfs vanaf streamen , in je eigen netwerk. Extern heeft ie wat meer moeite mee. En errug prijsvriendelijk. Zo'n 60 euro ex schijven uiteraard. Ik ben er erg tevreden mee. Puur opslag en extern benaderen door meerdere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit.

Ik zat vier jaar geleden met een zelfde vraag en heb destijds een 210j gekocht (nu een 214+). Je wil niet meer terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:00:
Kijk eens naar de D-link dns-320. Heb deze zelf ook staan , voor precies de zelfde gebruikerseisen als jij hebt. Je kan er zelfs vanaf streamen , in je eigen netwerk. Extern heeft ie wat meer moeite mee. En errug prijsvriendelijk. Zo'n 60 euro ex schijven uiteraard. Ik ben er erg tevreden mee. Puur opslag en extern benaderen door meerdere mensen.
Daar heeft die NAS geen enkele moeite mee hoor. Maar je internetverbinding wellicht wel ja. Vandaar ook mijn alternatieve suggestie Orion84 in "NAS of iets anders".

Zelf gebruik ik overigens ook een NAS (Synology DS213+), voor toegang tot mijn data en streaming binnenshuis vanaf verschillende apparaten. En ook toegang vanaf buiten, al is dat zelfs met een 180/18 verbinding van Ziggo niet altijd even briljant. Foto en video delen met anderen doe ik dan ook voornamelijk via Flickr en YouTube, of bijvoorbeeld dropbox.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31
Ik hoop alleen dan wel dat je toegang heb tot glasvezel. 20 mbps upload ga je niet leuk vinden als 2 of meer bezig zijn.
Pagina: 1