Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Na lang gebruik te maken van een apple (airport extreem) router ben ik nu overgestapt op een Netgear Nighthawk X4 R7500 met als reden dat het beheren van portforwarding in de Appie niet erg overzichtelijk is en ik er steeds meer in aan het veranderen/toevoegen ben.

Maar tot mijn verbazing kan ik via wifi niet een apparaat benaderen waar het externe IP adres ingevuld is met poortnummer. Schakel ik over naar bijvoorbeeld gsm 3G dan bereik ik het toestel wel. Port forward is dus wel goed ingesteld

Een google rondje heeft mij geen antwoord bezorgd omdat ik niet weet hoe dit genoemd wordt.

Is dit niet mogelijk met de netgear? of mis ik een instelling?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:00

thof

FP ProMod
Normaal gesproken kun je binnen je eigen netwerk niet gebruik maken van je externe (WAN) IP-adres. Soms zijn er uitzonderingen, waarbij er gebruik wordt gemaakt van een feature genaamd 'loopback'.

Heb een snelle google voor je gewaagd, er is een topic over op het forum van Netgear:
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=94426

Lijkt een bug te zijn, welke is opgelost is. De vraag is alleen wanneer er een nieuwe firmware versie uitgebracht wordt:
I still don't have a date for release, it has to go through various processes e.g. QA and as I say I don't know if there are plans for other changes to be included. But I have had it confirmed that the bug has been fixed and tested, and it will be included in the next release.

[ Voor 38% gewijzigd door thof op 14-02-2015 11:38 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Dank voor de info. dan gaat deze weer de doos in voor retour afzender :(

Dadelijk laat het weken op zich wachten en zit ik met een router van 200€ waar ik spijt van heb. Dan maar nog even aanmodderen met de apple om instellingen te veranderen.
Die wel NAT ondersteund :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Optie om op je netwerk een DNS server in te richten!? Die kan je dan gewoon naar het interne IP adres laten resolven. Alternatief is om een alternatieve firmware te draaien.

Jammer dat je zoveel geld uit geeft om een GUI!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
lier schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:56:

Jammer dat je zoveel geld uit geeft om een GUI!
Daar heb je wel gelijk in :) Maar soms wil je wel eens wat nieuws cq updaten van het netwerk en dat had ik gehoopt met deze router. De GUI was ook reten traag helaas. Maar voor nu is hij weer netjes in de originele verpakking retour afzender

Het DNS verhaal daar ga ik mij eens in verdiepen dank voor deze tip.

macOS 15.5