Toon posts:

Externe hardeschijf heeft een probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb 2 vragen die denk ik met elkaar te maken hebben.

Op mijn externe hardeschijf staan ineens allemaal TMP bestanden van 0kb, ik heb al wat op het internet gezocht maar de ene site zegt dat je ze gerust kunt verwijderen en ergens anders lees ik weer dat iemand ze gegevens kwijt is omdat hij de TMP bestanden heeft verwijderd. Wat moet ik met deze tmp bestanden doen?

Ik heb ook een probleem met mijn usbkabel (van de externe hardeschijf), telkens als ik mijn laptop maar een beetje verschuif hoor ik dat geluidje van als je je usb in je pc doet of eruit haalt. Dit betekent dat mijn externe hardeschijf niet veilig wordt verwijderd, ik denk dat dit misschien ook iets te maken heeft die TMP bestanden ....

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groetjes,

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je twijfelt aan de USB-kabel begin dan eerst eens met een andere kabel. Mocht het probleem zich voort blijven doen dan is het handig om de USB-poort aan de computerkant eens te controleren. Kijken of die het met USB-sticks of andere apparatuur ook doet.
Daarna ga je de USB-aansluiting van de harde schijf eens controleren en aan een test onderwerpen.

Als het probleem met de kabel is opgelost kun je pas verder kijken naar mogelijke problemen met de schijf.

Is het trouwens een USB-schijf met een externe voeding of is het een schijf die gebruik maakt van een Y-kabel?
Afbeeldingslocatie: http://i2.cdscdn.com/pdt2/4/9/3/1/700x700/inl4043718078493/rw/inline-cable-usb-mini-en-y.jpg

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:12:
Als je twijfelt aan de USB-kabel begin dan eerst eens met een andere kabel. Mocht het probleem zich voort blijven doen dan is het handig om de USB-poort aan de computerkant eens te controleren. Kijken of die het met USB-sticks of andere apparatuur ook doet.
Daarna ga je de USB-aansluiting van de harde schijf eens controleren en aan een test onderwerpen.

Als het probleem met de kabel is opgelost kun je pas verder kijken naar mogelijke problemen met de schijf.

Is het trouwens een USB-schijf met een externe voeding of is het een schijf die gebruik maakt van een Y-kabel?
[afbeelding]
Er is geen externe voeding dus ik denk dat het een Y kabel is,.
Ik had dit probleem ook met mijn oude externe harde schijf (die nu kapot is) dus ik denk niet dat het met een andere usb wel lukt,

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Externe schijf zonder voeding, lijkt leuk, maar zoals je ziet zijn er vaak stroom problemen.
Dus probeer/indien mogelijk een externe hd zonder voeding te vermijden.
Je hebt ook nog kans dat alle files verdwijnen als je op het verkeerde moment ontkoppelt.

Zelf heb ik ook een externe hd zonder adapter(die iso files als cd/dvd laat zien naar een pc), en 1 op de 10 pc/laptop geeft problemen tav stroom.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar wat moet ik nu doen met die TMP bestanden?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die TMP bestanden, zeker wanneer ze 0kb zijn, kun je wel wegkieperen, daar valt niks meer uit te halen...
Pagina: 1