Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 15:05
Ik ben van doel mijn c-200 te vervangen door een nuc/Brix pc met xbmc o.i.d.er op (moet nog even keuze maken)
Maar wat gebruikt iedereen om zijn/haar htpc te bedienen ? Ik voel er niet zoveel voor om er een muis/toetsenbord bij te hebben en ik zat wat aan een harmony te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:17
Zowel beneden als boven met een harmony. Weet niet precies wat je er allemaal mee wilt doen, maar voor simpel aan/uit, harder/zachter etc. Voldoet harmony prima.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
In combinatie met een NUC werkt een CEC-adapter prima, maar is weer afhankelijk van je TV of receiver hoe goed het werkt. Dat heeft te maken met hoe de fabrikanten omgaan met CEC. Sony, Samsung en Panasonic lijken het in ieder geval prima af te handelen. LG wil nog wel eens problemen geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Probeer een aantal remote apps via je telefoon.

Ik heb nu Yatse remote in gebruik op android. Werkt goed voor Kodi.
Samen met apps voor mijn TV en receiver gebruik mijn afstandsbedieningen nog nauwelijks.

[ Voor 27% gewijzigd door Iavak op 21-02-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestevaerNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 14:57
Mijn voorkeur gaat uit naar 1 afstandsbediening. In mijn geval heb ik een HDMI CEC adapter tussen mijn tv en HTPC geplaatst. Hierdoor kan ik mijn HTPC met mijn afstandsbediening van mijn TV besturen.

De HDMI CEC adapter die ik gebruikt:
http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 15:05
Dank allen.

Die CEC adapter is ook wel interessant .. voor die prijs is dat wel een gokje waard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik gebruik voor mijn nuc de xbox 360 remote, mbv van een windows remote mapper heb ik de belangrijkste knoppen ingesteld. Werkt als een zonnetje, voor mijn pi met kodi/xbmc erop gebruik ik enkel de yatse app.

ik heb daarnaast iptv van telfort met een eigen remote welke mij goed bevalt, om het makkelijk en goedkoop te houden ben ik voor die xbox remote gegaan.
Tv is te bedienen met beide remotes, zo heb ik eigenlijk altijd maar 1 remote nodigvoor hetgeen ik wil gebruiken.

Heb van deze opstelling nog altijd geen spijt gehad.

[ Voor 44% gewijzigd door S-te-fan op 23-02-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:31

CeesKees

I rest my Kees

BestevaerNL schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:31:
Mijn voorkeur gaat uit naar 1 afstandsbediening. In mijn geval heb ik een HDMI CEC adapter tussen mijn tv en HTPC geplaatst. Hierdoor kan ik mijn HTPC met mijn afstandsbediening van mijn TV besturen.

De HDMI CEC adapter die ik gebruikt:
http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx
kroegtijger schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:41:
In combinatie met een NUC werkt een CEC-adapter prima, maar is weer afhankelijk van je TV of receiver hoe goed het werkt. Dat heeft te maken met hoe de fabrikanten omgaan met CEC. Sony, Samsung en Panasonic lijken het in ieder geval prima af te handelen. LG wil nog wel eens problemen geven.
Dit dus

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1