Mini PC voor gaming en entertainment

Pagina: 1
Acties:

• svennibus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05-2022
Hallo allemaal,

Graag had ik een gaming PC gemaakt om in mijn home entertainment systeem te verwerken. De belangrijkste eigenschappen zijn: compact en relatief snel.
Door de stijgende performantie van de mobiele nvidia GPU's (970M en 980M)ben ik op zoek gegaan naar "small form factor" desktops waarbij de GPU geintegreerd zit. Omdat er geen reus van een PCI GPU kaart aanwezig is. Ik weet dat de mobiele GPU's niet "up to par" zijn met de desktop grafische kaarten maar uit benchmarkt leid ik af dat je makkelijk het gross van de games op high kunt spelen aan 1080p.

Tot mijn verbazing is er bar weinig in dit markt segment te vinden. Al mijn vaste webshops brengen alvast geen soelaas en ook een google search levert niets op.

Mijn vraag is: is er iemand in de tweakers community die toch een device weet dat uit is of eventueel in development? Of zijn er waardige alternatieven?

Als budget zou ik graag rond de 1000 euro blijven. Voor ongeveer 1500 euro vind je namelijk al een laptop met de hierboven beschreven specificaties.

Alvast bedankt

Kr
Svennibus

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik snap je vraag niet helemaal. Je bent op zoek naar een iGPU voor een systeem dat je al hebt? Een complete build met iGPU of is een compact systeem met een stevige GPU ook goed? In die laatste categorie zijn er immers legio mogelijkheden.

Tevens wil ik je op het onderstaande wijzen,
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guide van september, november en januari.

Bij die van januari zit nota bene een mITX systeem, daar kan je zo mee aan de slag!

[ Voor 75% gewijzigd door br00ky op 13-02-2015 23:58 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
Mobiele gpu's zijn voor zover ik weet alleen te vinden in laptops. Voor de desktop is er alleen zwak geïntegreerd spul waarbij de A10-7850K processor van AMD de best presterende heeft en die presteerd rond het niveau van een R7 250 met (G)DDR3 geheugen.

Met andere woorden, niet veel soeps dus.

Wil je de nieuwste spellen op 1080p met hoge instellingen spelen dan moet je minimaal denken aan Nvidia GTX 960 en AMD R9 280X videokaarten.

Gewoon nieuwsgierig; is performantie een Belgisch woord ofzo? Ik zie het steeds vaker voorbij komen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:47
Ik zou voor dat soort dingen (laptop onderdelen) op ebay kijken.

http://www.ebay.com/sch/C...rom=R40&_nkw=970m&_sop=16
http://www.ebay.com/sch/i...0&_nkw=980m&_sacat=175673

Het werkend krijgen zal dan de grootste uitdaging zijn denk ik.

Eventueel kun je ook kijken naar replacement parts voor laptops waar deze dingen in zitten, wellicht zelfs een compleet setje met moederbord, videochip, processor, etc.

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Bedoel je zoiets?pricewatch: Zotac Zbox en760
Kan je best een aardig spelletje op spelen, maar het is niet bepaald een 980m.

Of deze:
pricewatch: Gigabyte Brix Gaming
Alleen schijnt die nogal snel te throttelen.

[ Voor 6% gewijzigd door LukasW op 14-02-2015 06:26 ]

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-03 18:51

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik zou als ik jou was gewoon een klein kastje halen en daar een 960 in proppen, kan je alles leuk op HD spelen. Je kan ze ook krijgen in small form factors en sommige zijn verdomt stil ;)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1