foto Peugeot 308 blue lease

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik ben voor een nieuwe lease auto aan het rondkijken en zit nu serieus te kijken naar de nieuwe Peugeot 308. Daarin denk ik dat ik voor de 'eenvoudigste' van de 3 blue lease modellen ga, de gewone blue lease. (Diesel).

Het probleem alleen, dit model staat nergens bij een dealer en er zijn zelfs geen goede foto's van te vinden bij Peugeot of ergens anders van hoe het dashboard en het interieur er nu eigenlijk uit ziet.

Vandaar mijn vraag, ik ben toch vast niet de enige tweaker met deze auto (in wens)?

Heeft iemand anders deze mooie auto, zo ja, wil je een paar foto's maken en uploaden? Thanks! :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 17:35
Hier staan enkele interieurfoto's als je op de foto klikt. Het is niet heel veel, maar misschien genoeg voor een indruk :)

http://www.autoweek.nl/au...-lease-premium-16-bluehdi

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
Ik heb hem. Geloof niet dat er heel veel verschil is. Je hebt een manuele handrem en geloof wat minder chrome. Ook geen climatecontrol dus temperatuur tabje is een slider koud <-> warm. Als ik er aan denk zal ik wat foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
@peenutz dr link die je stuurt is een blue lease premium, juist een uitgebreid model dus ;)

@jip_86 dat is erg interessant, mag ik wat dingen vragen ? Heb je navigatie info op dat schermpje tussen je meters in? En is die handmatige airco praktisch genoeg?

Heb je verder nog dingen die je opvielen of tegen vielen of die je had gewild dat je had gekozen? Ik zit bijv te denken om er parkeer sensoren achter op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 17:35
geerttttt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:15:
@peenutz dr link die je stuurt is een blue lease premium, juist een uitgebreid model dus ;)
Dat zat wat uiterlijk betreft niet al te veel verschillen. Trouwens, bij alle modellen staan daar exact dezelfde foto's, dus wat dat betreft kon ik je niet verder helpen :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:55
ik ken de details van lease regeling niet, en ik weet dus niet of de premium in je (lease) budget valt maar het het verschil in bijtelling is maar 20 euro (uitgaande van de 14% 5 deurs). Ik mag ook op zoek naar een nieuwe mijn keuze gaat tussen 308 blue lease premium en de auris ts. De auris is totaal duurder, maar ook iets ruimer en de automaat is wel fijn met files e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Blue Lease heeft meende ik een lagere cataloguswaarde dus wel aantrekkelijk om te nemen :)

Voor wat betreft de achteruitrijsensoren, zeker doen. De achterruit is wat kleiner dan gemiddeld dus je ziet niet heel optimaal. Ben heel blij dat ik ze genomen heb in ieder geval, heb er veel plezier van :) Verder heb ik de mistlampen gedaan maar de cd sleuf weggelaten (heb toch geen cd's). Daarvoor in de plaats heb je een usb aansluiting in het vakje voor de handrem en een usb aansluiting in het dashboardkastje. Met cd-speler heb je er maar een meende ik.

De foto's ;)

Je hebt dus wieldoppen, echter wel degelijke wieldoppen. Je ziet het pas echt als je er naast staat bij wijze van spreken. Volgende foto zie je het al veel minder.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/308/30801.jpg

Totaalplaatje, volgens mij mis je hier dan oa chroom langs de ramen. Ook mis je de ledstrip in de koplamp, deze zit onder de koplamp.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/308/30802.jpg

Dashboard
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/308/30803.jpg

Je ziet dus geen navigatieinfo, boeit mij eerlijk gezegd niet zo. Gebruik de snelheidsaanduiding eigenlijk meer dan de 'analoge' meter.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/308/30804.jpg

Temperatuur heeft dus alleen een schaal van koud naar warm en geen gradeninstelling. Eerlijk is dat wel iets wat ik wel een beetje mis bij deze auto. Na een tijdje wen je er wel aan moet ik wel zeggen, ik red me er prima mee verder. CD sleuf is een dichte strip geworden als je die niet neemt.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/308/30805.jpg

Portier, volgens mij ook wat minder aluminium
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/308/30806.jpg

De versnellingspook en handrem, geen elektronische dus. Over de laatste lees ik nog al eens dat hij wat traag reageert bijv. Dus wat mij betreft een plus :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/308/30807.jpg

Ander puntje is een old-school antenne, wat langer dan de premium die echt maar een sprietje heeft.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/308/30808.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Wat typisch dat die toerenteller van rechts naar links (tegen de klok in) gaat 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 14-02-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ja geintje van de makers meen ik. Dan is het helemaal symmetrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
jip_86 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:26:
Ja geintje van de makers meen ik. Dan is het helemaal symmetrisch.
Dan hadden ze de rode zone van de temperatuurmeter ook onder moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Wauw, wat top al die foto's. Als ik het goed zie laat hij dus wel zien op welke snelheid de cruise control ingesteld is? Dat is in ieder geval wel fijn!

Wat waren jouw upgrades, alleen parkeersensoren ook? Als mijn budget het toelaat ga ik kijken of ik chroom kan krijgen rond de ramen, we'll see.

Top dat je al die foto's wilde sturen, echt super. Mooie auto ook, Ik ben er wel over uit denk ik!

Editie: ik lees dat je de mistlampen hebt gedaan, waarom eigenlijk, het ziet er wat completer uit, maarja, hoe vaak gebruik je dat nou eigenlijk.

En p.s. heeft de blue lease ook dat needle sweep? Dat de meters even helemaal uitslaan als je hem start?

[ Voor 24% gewijzigd door geerttttt op 14-02-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 16:49

Nox

Noxiuz

Dat heeft de mijne (mazda 3) alleen als er iets mis is met een elektronica-onderdeel. Omdat ik een wat old school versie heb zonder toeters en bellen heb ik geen boordcomputer. Als er een zekering ofzo stuk is > needle sweep.

Maar waar de f* heb je het voor nodig? Of is dat zodat je alleen eens fatsoenlijke snelheden op je teller ziet? :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Fatsoenlijke snelheden als je stilstaat?

Die needle swap was nodig voor de digitale tellers in het begin, nu worden ze geijkt (fabriek af) en halen ze de snelheid van de canbus af. Teller units (van nieuwe wagens) dat dit nog altijd doen is belachelijk.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:53
geerttttt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:15:
...
@jip_86 dat is erg interessant, mag ik wat dingen vragen ? Heb je navigatie info op dat schermpje tussen je meters in? En is die handmatige airco praktisch genoeg?

...
Wat betreft navigatie info tussen je tellers: afaik heb je dat alleen als je het 'driver sport pack' er bij neemt, althans op de Blue Lease GT-line is dat zo :) Deze is zo te zien niet beschikbaar voor andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Apart dat dat alleen bij de GT line erin zit.

Enne, het geluid dan, die standaard speakers, klinken die goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
geerttttt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:34:
Wauw, wat top al die foto's. Als ik het goed zie laat hij dus wel zien op welke snelheid de cruise control ingesteld is? Dat is in ieder geval wel fijn!
Klopt inderdaad, hoor mijn collega's die VW rijden daar wel is over dat dat niet altijd zo is. Vind het iig wel prettig dat je dat ziet.
Wat waren jouw upgrades, alleen parkeersensoren ook? Als mijn budget het toelaat ga ik kijken of ik chroom kan krijgen rond de ramen, we'll see.
Alleen mistlampen en parkeersensoren. De optie lijst is vrij kaal verder. De rest (meen ook het chrome) zit weggestopt in de premium.
Top dat je al die foto's wilde sturen, echt super. Mooie auto ook, Ik ben er wel over uit denk ik!
Graag gedaan. Ik heb hetzelfde probleem gehad en ook nog wel een beetje over ingezeten dat er nog een mistte wat ik wel had verwacht.
Editie: ik lees dat je de mistlampen hebt gedaan, waarom eigenlijk, het ziet er wat completer uit, maarja, hoe vaak gebruik je dat nou eigenlijk.
Ik denk dat de doorslaggevende factor was omdat ik ze door een kop-staartbotsing ben kwijtgeraakt ;) En het ziet er idd wel wat completer uit.
En p.s. heeft de blue lease ook dat needle sweep? Dat de meters even helemaal uitslaan als je hem start?
Uuh dacht het wel, maar dat weet ik niet 100% zeker zo.
Apart dat dat alleen bij de GT line erin zit.

Enne, het geluid dan, die standaard speakers, klinken die goed?
Ja ik vind van wel. Het kan natuurlijk altijd beter maar als je de equalizer een beetje tweakt is het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
volgende keer editten ipv quoten

[ Voor 98% gewijzigd door jip_86 op 15-02-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ik heb kleine 2 weken geleden een Blue lease executive besteld met alle extra opties (camera, premium stoelen, dab+). Als extra nog lederen pook (de aluminium schijnt in zomer loeiheet en in winter ijskoud te zijn) en chromen strips bij deur.
Wordt als het goed is over 4 weken geleverd. Mocht er dan behoefte zijn, post ik nog wel wat foto's (al denk ik dat je hem dan al besteld hebt)

[ Voor 14% gewijzigd door SunnieNL op 21-02-2015 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
SunnieNL schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 01:42:
Ik heb kleine 2 weken geleden een Blue lease executive besteld met alle extra opties (camera, premium stoelen, dab+). Als extra nog lederen pook (de aluminium schijnt in zomer loeiheet en in winter ijskoud te zijn) en chromen strips bij deur.
Wordt als het goed is over 4 weken geleverd. Mocht er dan behoefte zijn, post ik nog wel wat foto's (al denk ik dat je hem dan al besteld hebt)
Gaaf! Ben benieuwd.

Ik heb zelf ook mijn bestelling net opgestuurd naar de maatschappij. Ik heb lang getwijfeld tussen Blue Lease en Blue lease Executive.. Maar het is toch een blue lease geworden, maar dan (als de leasemaatschappij het allemaal goedkeurt ;) ) wat opties zoals 17" velgen, metaallakje (Gris Moka), chromen strips onderaan de buitenkant van de deuren, chromen instaplijsten, andere matjes in de auto, parkeersensoren aan de achterkant en dakdragers.

Hoop dat het resultaat zo mooi is als ik hoop, In juni moet ik de auto hebben dus ik ga er vanuit/hoop dat hij er dan is. Ik begreep dat je wel rekening moet houden met zo'n 3 maand levertijd, wat ik vrij veel vind, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
3 maand levertijd?? Dan vraag ik me af of ze die van mij al hadden staan bij de fabriek :P
Ik heb hem eind januari besteld. Zou eerst halverwege april geleverd worden (10 weken), maar vorige week werd ik opgebeld dat het week 11 (halverwege maart, 6 weken) gaat worden.

Probleem is dat dan mijn oude lease contract van de huidige auto nog niet afgelopen is, dus moet ff gaan onderhandelen rond die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
SunnieNL schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:05:
3 maand levertijd?? Dan vraag ik me af of ze die van mij al hadden staan bij de fabriek :P
Ik heb hem eind januari besteld. Zou eerst halverwege april geleverd worden (10 weken), maar vorige week werd ik opgebeld dat het week 11 (halverwege maart, 6 weken) gaat worden.

Probleem is dat dan mijn oude lease contract van de huidige auto nog niet afgelopen is, dus moet ff gaan onderhandelen rond die tijd.
Heb je m ondertussen al? Zo ja, foto's?

Ik heb toch ook de executive besteld. Was voor de baas nog goedkoper qua lease dan de gewone blue lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Vrijdag mag ik hem pas ophalen :( mijn huidige lease contract moest nog aflopen.
Dus zaterdag post ik de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Gaaf, ik wacht het af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Peugeot 308 blulease executive:
* ruby rouge
* premium stoelen
* dab+
* achteruitcamera
* stoelverwarming
* lederen pookknop
* chromen stootstrips

Ben vooral blij met de stootstrips, geven hem net ff dat kleine beetje extra.

308 achter

308 schuinvoor

308 binnen

lederen pook

308 berijderskant

[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 17-04-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Leuke foto's! Gefeliciteerd met de auto.

Vraagje he, dit zijn de standaard velgen toch? Je hebt vrij veel opties gekozen, maar waarom geen 17" luxere velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

geerttttt schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:04:
Leuke foto's! Gefeliciteerd met de auto.

Vraagje he, dit zijn de standaard velgen toch? Je hebt vrij veel opties gekozen, maar waarom geen 17" luxere velgen?
Euh bijtelling ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
dit gaat toch achteraf, dus telt niet mee in de bijtelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

thefox154 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:34:
[...]

dit gaat toch achteraf, dus telt niet mee in de bijtelling ;)
Als je ze als optie bestelt passen ze gewoon de bijtelling aan. Bestel je ze als accessoire dan zou het kunnen ja.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Shunt schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:46:
[...]

Als je ze als optie bestelt passen ze gewoon de bijtelling aan. Bestel je ze als accessoire dan zou het kunnen ja.
Het is geen optie op de 14% blue lease lijst dus voor je bijtelling hoef je sowieso niet bang te zijn want dit is simpel weg niet mogelijk. Is altijd een dealer optie. Zelfde als bijv leer & stoelverwarming.

Schaamteloze quote van de Peugeot site:
Bovengenoemde accessoires zijn alleen te bestellen bij uw Peugeot Servicepunt en kunnen na toekenning van kenteken deel I gemonteerd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 18-04-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
17" velgen worden niet toegestaan door de 14%. Daardoor zou die in de 20% vallen. Achteraf erbij kopen (is duurder) mocht niet van de lease maatschappij.

En vind de velgen op zich niet lelijk.

Andere velgen zou ook inhouden dat leasebedrag omhoog zou gaan (extra kosten velgen, extra kosten door grotere winterbanden) en ik krijg het verschil tussen max. Leasebedrag en datgene wat het nu kost op mijn loon uitgekeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door SunnieNL op 18-04-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
SunnieNL schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:06:
Andere velgen zou ook inhouden dat leasebedrag omhoog zou gaan (extra kosten velgen, extra kosten door grotere winterbanden) en ik krijg het verschil tussen max. Leasebedrag en datgene wat het nu kost op mijn loon uitgekeerd.
Ik doe zelf idd ook de velgen via de dealer erop.

Wel gaaf dat je dat terug krijgt, dat heb ik dan weer niet!

Pagina: 1