2 beeldschermen verbinden aan een laptop met usb 3.0

Pagina: 1
Acties:

• Electric Vibes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10-2025
Hallo, fijn dat je even mee wilt denken.
Ik ga binnenkort een laptop aanschaffen, deze heeft zelf een resolutie van 1920x1080 en heeft hdmi uit en 2x usb 3.0 uitgang. Ik heb voor m'n desktop twee maal de dell U2412M monitor. Deze monitoren hebben een resolutie van 1920x1200. Nu wil ik als ik thuis kom met m'n laptop deze beide monitoren aan m'n laptop verbinden zodat ik in totaal op 3 schermen kan werken. Ik heb al deze usb videokaart gevonden:

Plugable usb 3.0 hdmi/dvi adapter

Als ik dan één maal deze kaart gebruik en twee maal een hdmi kabel met een hdmi naar dvi adapter moet ik beide monitoren kunnen aansluiten.

Ik vind het wel een beetje een gedoe met veel adapters, dit komt gewoon omdat mijn monitoren geen hdmi ondersteunen. (de versie van de monitor met hdmi, de U2413 kost bijna 2 keer zoveel)

Zijn er misschien nog andere, betere opties om dit te doen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar VB.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 09:15

Milmoor

Footsteps and pictures.

Besef je wel dat zo'n USB monitor alleen voor 2D werk geschikt is. Gaming en filmpjes zullen minder/niet werken. Met de juiste drivers kan dat meevallen, maar lees dan wel wat reviews

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Electric Vibes
Milmoor schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:12:
Besef je wel dat zo'n USB monitor alleen voor 2D werk geschikt is. Gaming en filmpjes zullen minder/niet werken. Met de juiste drivers kan dat meevallen, maar lees dan wel wat reviews
filmpjes ook niet? gaming ging ik ook niet van uit maar youtube bijvoorbeeld kan je er ook niet mee kijken?

ik kom er net ook achter dat de laptop widi ondersteuning heeft. Dit hebben m'n monitoren niet maar misschien kan je hier een ontvangstadapter voor kopen?

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 09:15

Milmoor

Footsteps and pictures.

Lees reviews: ik weet niet hoe ver ze zijn met dit wel mogelijk maken. Ik verwacht dat ze alleen specifieke formaten goed doen en dat de rest moeilijk gaat. Maar mijn kennis kan verouderd zijn: USB3 is een stuk sneller en de vraag is er wel. Het is waarschijnlijk nog steeds alleen in Windows, geen Linux etc.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Electric Vibes schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:25:
[...]

filmpjes ook niet? gaming ging ik ook niet van uit maar youtube bijvoorbeeld kan je er ook niet mee kijken?

ik kom er net ook achter dat de laptop widi ondersteuning heeft. Dit hebben m'n monitoren niet maar misschien kan je hier een ontvangstadapter voor kopen?
Youtube zal waarschijnlijk ook niet heel soepel lopen hoor. Vergeet niet dat USB een bus is, hoe meer apparaten je eraan hangt, hoe trager het gaat worden, omdat de bandbreedte gedeeld wordt. Dus als je veel data naar een monitor stuurt vraagt dat veel bandbreedte. Het zou me niets verbazen als Youtube er niet lekker op gaat lopen.

Maar als je die notebook nog niet hebt, waarom dan niet gewoon iets kopen met een displayport?

• Fietsventje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-01 13:41
DisplayLink technologie lijkt een heel interessante oplossing te zijn.

Voor zover ik kan lezen laat die technologie de GPU gewoon z'n werk doen. Het zware werk blijft dus gewoon daarop gebeuren.

De driver van DisplayLink gaat je framebuffer over indien nodig comprimeren en doorsturen over USB. Dat gebeurt volledig transparant voor de GPU.
Audiosurf, Left 4 Dead 2, Psychonauts, Shatter, Team Fortress 2 and the Tribes Ascend open beta all ran buttery smooth on the USB 3.0 SuperSpeed Dual Video Adapter. Even Metro 2033 was able to run, and that’s one of the most demanding PC games ever released since Crysis!
Ik denk dan ook dat je USB-to-HDMI-dongle een goede oplossing kan zijn op voorwaarde dat je een USB3 poort beschikbaar hebt, en je een recente dongle koopt met een moderne chipset.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47

M2M

medicijnman

Fietsventje schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:07:
DisplayLink technologie lijkt een heel interessante oplossing te zijn.

Voor zover ik kan lezen laat die technologie de GPU gewoon z'n werk doen. Het zware werk blijft dus gewoon daarop gebeuren.

De driver van DisplayLink gaat je framebuffer over indien nodig comprimeren en doorsturen over USB. Dat gebeurt volledig transparant voor de GPU.

[...]

Ik denk dan ook dat je USB-to-HDMI-dongle een goede oplossing kan zijn op voorwaarde dat je een USB3 poort beschikbaar hebt, en je een recente dongle koopt met een moderne chipset.
maargoed, 1080P compressen en vervolgens over een USB bus drukken, on the fly zonder latency kost ook een berg processorkracht. Zeker als je de GPU encoder niet kunt gebruiken.

-_-

• Electric Vibes
Bedankt voor de reacties, ik zal even kijken naar die display link.
Ik heb overigens mijn laptop binnen. het gaat om de Toshiba Satellite S50-B-15F.
Hier zit een hdmi uitgang in.

overigens ben ik heel blij met de laptop, ik zal er ook een review van maken binnenkort. Het enige probleem is dat m'n Steelseries Sensei muis niet werkt op de laptop, wat geloof ik komt door de UEFI bios.

• Electric Vibes
TERW_DAN schreef op zondag 15 februari 2015 @ 10:42:
[...]

Youtube zal waarschijnlijk ook niet heel soepel lopen hoor. Vergeet niet dat USB een bus is, hoe meer apparaten je eraan hangt, hoe trager het gaat worden, omdat de bandbreedte gedeeld wordt. Dus als je veel data naar een monitor stuurt vraagt dat veel bandbreedte. Het zou me niets verbazen als Youtube er niet lekker op gaat lopen.

Maar als je die notebook nog niet hebt, waarom dan niet gewoon iets kopen met een displayport?
Ik had ook liever een displayport gehad, maar er is helaas nog maar een beperkt aanbod laptops met broadwell processoren die aan mijn eisen voldoen, dus je moet toch een beetje een compromis maken. En dan nog, zou ik daar maar één van de twee schermen mee kunnen aansluiten. - Ok er bestaan blijkbaar wel laptops met twee displayports.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan 1 displayport heb je genoeg, daar duw je gewoon een hubje tussen.

• Fietsventje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-01 13:41
In principe kan USB 3 alleszins meer dan voldoende bandbreedte bieden. Aan 5 Gbps kan je ruim meer dan één ongecomprimeerde Full HD stream doorsturen op 60 Hz:

code:
1
2
3
4
5
  1080 lines
x 1920 px / line
x 24 bits / px
x 60 Hz
= 3.0 Gbps

Op 30 Hz kan je dus gemakkelijk 2 streams door de kabel duwen. De vraag is hoe intelligent de DisplayLink driver is, natuurlijk ...

Een lichte en krachtige workstation laptop zoals de M3800 van Dell aansluiten op de 2 monitors op m'n bureau en daar comfortabel Pro/Engineer op kunnen draaien is voor mij het doel.
Pagina: 1