Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Ik zoek een?
Ik zoek mogelijk een geluidskaart voor mijn Sennheiser HD 598 koptelefoon. Ik zou graag 5.1/7.1 surround sound er uit willen halen voor het kijken van films.

Wat is je budget?
Op dit moment heb ik er niet meer dan 50 euro voor over, minder graag natuurlijk. Als ik onder de 100 euro niet echt verschil krijg is dat altijd nog een optie in de toekomst.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Volgens mij zijn Asus de beste budget geluidskaarten, maar het zelf mij weinig uitmaken welk merk als er argumenten voor zijn.

Op dit moment gebruik ik de koptelefoon via de 3.5mm jack op mijn Asus Sabertooth Z77 moederbord.
Zal ik met een geluidskaart echt fatsoenlijk 5.1/7.1 surround kunnen simuleren of zal de geluidskwaliteit merkbaar verbeteren?

Ik zal zelf te denken aan zoiets als:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar DGX€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 31,-

[ Voor 36% gewijzigd door Assix op 13-02-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:50

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Excuus, ik wist dat die post bestond. Ik had alleen wat moeite hem weer terug te vinden. 8)7 Als het goed is staat nu alles er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Echt fatsoenlijk surround geluid halen uit een koptelefoon is bijna onmogelijk. Het is immers een stereo koptelefoon met 1 speaker voor elk oor. Er zijn uiteraard wel softwarematige mogelijkheden met geluifskaarten om het te simuleren, maar dat is nooit écht geweldig. Het kan met shooter games wel leuk zijn zodat je kan horen waar iemand zich bevindt met positional audio.

Wat voor moederbord heb je momenteel? Ik denk dat deze geen koptelefoon versterker ingang heeft waardoor een geluidskaart wel leuk kan zijn. Veel nieuwe moederborden hebben overigens geen PCI sloten meer maar alleen PCI-E X1 sloten dus let daar wel goed op!

Maar kortgezegd ben ik niet echt fan van 5.1 simulatie op koptelefoons; 7.1 is al helemaal ondenkbaar. Je koptelefoon is overigens wel van zeer goede kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
stin00 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 02:47:
Echt fatsoenlijk surround geluid halen uit een koptelefoon is bijna onmogelijk. Het is immers een stereo koptelefoon met 1 speaker voor elk oor. Er zijn uiteraard wel softwarematige mogelijkheden met geluifskaarten om het te simuleren, maar dat is nooit écht geweldig. Het kan met shooter games wel leuk zijn zodat je kan horen waar iemand zich bevindt met positional audio.

Wat voor moederbord heb je momenteel? Ik denk dat deze geen koptelefoon versterker ingang heeft waardoor een geluidskaart wel leuk kan zijn. Veel nieuwe moederborden hebben overigens geen PCI sloten meer maar alleen PCI-E X1 sloten dus let daar wel goed op!

Maar kortgezegd ben ik niet echt fan van 5.1 simulatie op koptelefoons; 7.1 is al helemaal ondenkbaar. Je koptelefoon is overigens wel van zeer goede kwaliteit :)
Mijn moederbord is een sabertooth z77. Het lijk mij inderdaad voor gaming ook wel fijn met FPS, alleen heb ik ook nog wel een Logitech G930 liggen, misschien kan ik dan net zo goed die koptelefoon opzetten bij bepaalde games.