Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell 5547

Pagina: 1
Acties:

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Hallo allemaal,

Ik wil graag dit weekend de Dell Inspirion 5547 aan gaan schaffen. De Dell 5547 heeft een i7 processor, 2gb videokaart van AMD en 8GB ram. Nu lees ik op verschillende plekken op het internet dat de laptop geen goede gaming device is. Waarom is dit zo? Ik zie op YouTube bijvoorbeeld mensen gewoon battlefield 4 spelen op de laptop.

Naast dat ik zo nu en dan game zal de laptop mee naar school gaan en zal hier gebruikt worden voor aantekeningen.

Met vriendelijke groet,
Michel

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:04
Het is niet het meest geweldige gaming-apparaat, voornamelijk om 2 redenen:
1. Er zit een I7-4510U in. Dit is een dualcore die iets hoger geklokt is dan zijn I5-tegenhanger, de 4210U, en je schiet er dus eigenlijk vrij weinig mee op T.O.V een I5. Ook staat de U voor Ultra low power, wat gewoon niet goed samen gaat met gamen.
2. Verder zit er een radeon M265 in. Op het gebied van gaming zijn AMD en nVidia redelijk aan elkaar gewaagd, maar AMD heeft zijn stroomverbruik minder onder controle, dus met een gelijk verbruik presteert een nVidia beter. In een laptop heb je limieten op verbruik omdat hij portable moet zijn, dus de koeling en stroomvoorziening kunnen beiden niet zo fors zijn.
De 265 is een kaart die al suboptimaal is in een desktop, maar doordat hij mobiel (zie de M-prefix) moet zijn mag hij nog minder gebruiken en presteert hij minder goed dan normaal. Ook maakt videogeheugen(tot op zekere hoogte, zie het gtx970-debacle) vrij weinig af voor hoe goed een kaart presteert. De videochip is belangrijker. Je kan bij wijze van spreken 8gb aan een M260 hangen, en dan wordt hij met plezier voorbijgestreefd door mijn gtx770 die maar 2 gb heeft. Hier komt nog bij dat deze kaart ook nog DDR3 gebruikt. In de meeste gamingvideokaarten zit GDDR5, wat sneller kan werken, tot 7 gHz.

Als het om gamen gaat is het vooral een vraag wat je wil gaan spelen. Wil je vooral valve-games of wat oudere spellen doen is het een prima ding. Als je er geen moeite mee hebt om op low te spelen lukt het ook nog wel. Wil je de modernste AAA-titels op ultra spelen: dat kan je inderdaad vergeten, maar dan wil je ook eerder kijken naar een desktop met een 970/980/280X/290(X).

TL;DR: Wil je flink gaan gamen, dan wordt hem dat niet. Beetje casual gamen en oudere games kunnen wel.