Toon posts:

Game PC 900,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, ik ben van plan een game pc te gaan bouwen.
Hebben jullie hier nog tips voor?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Ik ga de PC gebruiken voor gamen voorbeeld voor spellen die ik ga spelen, GTA 5 Battlefield Hardline LoL

Wat mag het systeem gaan kosten? 900,- mag iets meer of iets minder

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor B2330HD 23" LCD monitor van samsung ook heb ik al een voeding, corsair CS550M

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een PC die niet al te veel geluid maakt

Ga je overklokken? ik ben niet van plan iets over te gaan klokken

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,90€ 179,90
1MSI B85-G41 PC Mate€ 67,95€ 67,95
1Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD€ 357,05€ 357,05
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Sharkoon T28€ 63,49€ 63,49
1Sharkoon Skiller Pro€ 29,95€ 29,95
1Sharkoon Shark Force Zwart€ 13,20€ 13,20
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,33€ 12,33
1Crucial MX100 128GB€ 61,92€ 61,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 903,74

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 22:55 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Op zich een aardige build. Wat ik anders zou doen, gezien je wensen, is een andere behuizing. Sharkoon staan nou niet per se bekend om zijn degelijke en stille behuizingen. Daar zou je dus nog naar kunnen kijken. Hetzelfde geldt voor een aftermarket processorkoeler. De standaard koeler van intel doet zijn werk wel, maar kan voor sommigen net even te veel geluid maken. Voor 2 tientjes heb je dan een stuk stillere koeler in huis.

Overigens is een grotere SSD ook geen overbodige luxe... 128GB is met de games van tegenwoordig (waarvan sommige echt wel baat hebben bij installatie op een SSD) snel bekeken.

Overigens, je voeding is nog niet heel oud? Die CS...M lijn staat net als de CX...M lijn nou niet heel erg goed bekend.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 13-02-2015 23:08 ]

• dakaza
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-07-2024
Is een Silencio niet een opties. Dit zijn kasten van Coolermaster en deze hebben standaard isolatie martiaal. Dat helpt ook om je kast iets stiller te krijgen. Houd er dan wel rekening mee dat er minder warmte kan worden afgevoerd. Hierdoor kunnen de temperaturen wat hoger komen te liggen.

Wat betreft de SSD zoals br00ky al zij. 128gb is echt niet zo veel. Ik ben zelf erg blij met mijn samsung EVO van 250gb. Ook omdat je dan ook goeie Read en Write hebt. Dat heb je minder met de Crucial Ballistix.

Maar ziet er veder wel netjes uit

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:53

br00ky

Moderator Harde Waren
dakaza schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:50:
Ook omdat je dan ook goeie Read en Write hebt. Dat heb je minder met de Crucial Ballistix.
Of je dat merkt is een tweede, maar wat heeft RAM daar nou weer mee te maken ;).

• dakaza
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-07-2024
Of je dat merkt is een tweede, maar wat heeft RAM daar nou weer mee te maken ;).
Ja ram ik bedoelde de Crucial MX100. (ze zijn van dezelfde fabrikant... 8)7 )

Maar over snelheden. Stel je wilt een spel installeren op je SSD. Dan gaat dat iets sneller en je loading time is ook iets sneller. Maar zelf installeer ik alles op mijn tweede harde schrijf dan blijft je SSD lekker leeg. Dan kun je voor iets goedkoper gaan als je er geen spellen op gaat installeren.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
Het hele punt van een SSD is dat de boel sneller gaat. Als je de spellen niet op een SSD zet kun je net zo goed de SSD weglaten en dat geld besteden aan een betere cpu of gpu.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-03 18:51

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

NitroX infinity schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:08:
Het hele punt van een SSD is dat de boel sneller gaat. Als je de spellen niet op een SSD zet kun je net zo goed de SSD weglaten en dat geld besteden aan een betere cpu of gpu.
Het systeem zal echt niet alleen maar gebruikt worden om te gamen, ik neem aan ook echt wel wat casual office gebruik waarin een ssd wel leuk is. Daarnaast is een ssd lekker stil, ook iets wat werd gevraagd.

De case is natuurlijk een persoonlijk iets maar ik zou toch even kijken naar Corsair of een Fractal Design, hebben ook mooie cases in dit prijs segment die ik wat meer vertrouw dan Sharkoon.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1