Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stevige laptop voor development + mobiel gebruik

Pagina: 1
Acties:

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 15:45
Ik ben op zoek naar een leuke laptop die ik zowel zakelijk als prive ga gebruiken. Aangezien er redelijk wat development op gedaan gaat worden zijn een goed scherm (hoge resolutie) en toetsenbord (comfortabel tokkelen) erg belangrijk.
Verder is een netwerkpoort de op de voeding na meest gebruikte aansluiting van een computer, dus die mag zeker niet ontbreken. USB->Netwerk dongles zijn uit den boze.
Looks zijn ondergeschikt aan specs en kwaliteit. Het maakt me niet uit hoe lelijk de doos is, als de inhoud maar goed is. :)

Wat ga je met je laptop doen?
- Software development (C/C++)
- CAD werk (Altium Designer)
- Kantoorwerk
- Multitrack audioopnames via Dante

Wat is je budget?
€1800 exclusief BTW. In geval van uitmuntende specs is 't op te trekken tot €2000 ex BTW.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb nu een Macbook Pro en die haalt een accuduur van 5 uur, wat voor mijn gebruik meer dan toekomt.
Er wordt redelijk wat mee rondgesleept dus hij mag gerust een beetje stevig gebouwd zijn. Verder lijkt rond de 15" lijkt me ideaal.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren, zolang het maar geen Apple is. Liefst een merk dat wat bekend staat om een goede bouwkwaliteit: ik wil niet om de 2 jaar een nieuwe laptop kopen.

Een laptop die bijna volledig aan mijn eisen voldoet is de Dell XPS 15: QHD scherm, i7 CPU, 16GB ram en 512GB SSD... Te mooi om waar te zijn want er zit geen netwerkpoort op. Een laptop zoals de Dell XPS 15 met netwerkpoort zou voor mij dus ideaal zijn.

Samenvatting
  • Goed scherm (UHD)
  • Comfortabel toetsenbord, US international uiteraard
  • Ingebouwde netwerkpoort
  • CPU geschikt om compilen wat vlot vooruit te laten gaan, denk richting i7
  • >= 8GB ram
  • Uiteraard mogelijkheid om een SSD te plaatsen
  • Aan videokaart stel ik geen speciale eisen, de meeste moderne videokaarten kunnen wat ik doe wel aan
Kortom: Ik denk dat ik op zoek ben naar de ideale Tweak-Top. :9

Alle suggesties zijn meer dan welkom. U bent bij voorbaat reeds bedankt!

Stijn

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom koop je dan geen usb>ethernet verloop-ding?

Hoi!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Dell levert gewoon (optioneel) een dongle voor USB 3.0. > Ethernet, dat is de makkelijkste (mobiele) oplossing want de trend met ultrabooks is dat er geen ethernet poort meer op zit.

Voor gebruik op je vaste plek, raad ik de Dell 3.0 high speed docking station aan.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 14:35
Ik ben zeer tevreden op de HP uit mijn signature zie onder.

Supersnel. Wordt o.a. gebruikt voor development (Visual Studio) en voor Hyper-V.

Ik heb nog een extra mSATA SSD geplaatst naast een SSD en HDD in de DVD drive.

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
Kijk eens naar de Lenovo W540, die voldoet zo te zien aan al jouw eisen. Heb zo'n ding van het werk en ik vind het een beest van een machine. Fysieke netwerkpoort zit er ook op. Eventueel een 9 cell batterij erin zodat ie wat langer mee gaat

• NjitsSs
EWK schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:00:
Waarom koop je dan geen usb>ethernet verloop-ding?
Weeral een extra kabel meeslepen, die dan met grote kans niet goed ondersteund wordt in Linux. Daarbij halen de meeste USB->ethernet dongles geen volle gigabit, wat leidt tot haperingen als ik multitrack audio opneem via Dante. (128 kanalen 96kHz uncompressed audio gebruikt best wat bandbreedte...)

De HP ZBook die Kraades voorstelt lijkt me wel iets leuk. Op het eerste zicht een erg stevige business machine.

Wat Lenovo betreft ben ik een klein beetje huiverachtig, een van m'n collega's heeft een recente Thinkpad maar klaagt steen en been over de bouwkwaliteit. Onder andere het touchpad is erg onnauwkeurig en de cursor verspringt als je klikt... Kauwgomballen, heb jij betere ervaringen met deze machine?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

NjitsSs schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:32:
[...]

Weeral een extra kabel meeslepen,
Ja, maar heb je dan nergens wifi? Je kunt die kabel toch ook alleen gebruiken op de plek waar je hem nodig hebt en niet anders kan of wil?
die dan met grote kans niet goed ondersteund wordt in Linux.
Ah, maar dat is nieuwe informatie.
Daarbij halen de meeste USB->ethernet dongles geen volle gigabit, wat leidt tot haperingen als ik multitrack audio opneem via Dante. (128 kanalen 96kHz uncompressed audio gebruikt best wat bandbreedte...)
Er staan er 4 in de pw:
http://tweakers.net/categ...srY6SkZGlKZK4oamlGVC8thYA
Lijkt me een mooie.
[/quote]

Hoi!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
De touchpad van Lenovo is zeker even wennen. Ik had voorheen een HP laptop en die touchpad kon je niet induwen. Ik merk dat ik nu ook vaak 'tap' en niet 'klik' op de touchpad. Daarnaast heeft de laptop ook nog een trackpoint.

Je schrijft dat je Linux wil gebruiken. Heb er zelf Ubuntu 14.10 op staan en die draait als een tierelier. Paar kleine dingetjes handmatig moeten veranderen (wat SSD gerelateerde zaken zoals swappiness, fingerprint reader en bumblebee). Daarnaast zijn er voorbeeldconfigs te vinden om het trackpad aan te passen, of zelf alleen als buttons te gebruiken in combinatie met de Trackpoint.

Wat betreft de bouwkwaliteit is het dik in orde. Het is natuurlijk geen unibody MacBook, maar deze laptop kan je daarentegen nog wel upgraden ;)

• NjitsSs
EWK schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:38:
[...]

Ja, maar heb je dan nergens wifi? Je kunt die kabel toch ook alleen gebruiken op de plek waar je hem nodig hebt en niet anders kan of wil?

[...]
Ah, maar dat is nieuwe informatie.

[...]

Er staan er 4 in de pw:
http://tweakers.net/categ...srY6SkZGlKZK4oamlGVC8thYA
Lijkt me een mooie.
[/quote]
De convertors onderhandelen inderdaad een linkspeed van 1Gbit/sec, maar halen deze transfersnelheden. Rond de 400Mbit/sec houdt het meestal wel op. Als je er dan aan volle snelheid audio doorheen pompt krijg je haperingen in de opname.
De Digitus heb ik hier liggen en uitgebreid getest. Deze was geen succes.
Wat betreft de bouwkwaliteit is het dik in orde. Het is natuurlijk geen unibody MacBook, maar deze laptop kan je daarentegen nog wel upgraden
Oei, nog slechter dan een MB? >:)

Ik ga eens kijken of ik zo'n HP ZBook hier kan krijgen, dat lijkt me tot nu toe de meest volledige machine. Alvast bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1