Ik ben op zoek naar een leuke laptop die ik zowel zakelijk als prive ga gebruiken. Aangezien er redelijk wat development op gedaan gaat worden zijn een goed scherm (hoge resolutie) en toetsenbord (comfortabel tokkelen) erg belangrijk.
Verder is een netwerkpoort de op de voeding na meest gebruikte aansluiting van een computer, dus die mag zeker niet ontbreken. USB->Netwerk dongles zijn uit den boze.
Looks zijn ondergeschikt aan specs en kwaliteit. Het maakt me niet uit hoe lelijk de doos is, als de inhoud maar goed is.
Wat ga je met je laptop doen?
- Software development (C/C++)
- CAD werk (Altium Designer)
- Kantoorwerk
- Multitrack audioopnames via Dante
Wat is je budget?
€1800 exclusief BTW. In geval van uitmuntende specs is 't op te trekken tot €2000 ex BTW.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb nu een Macbook Pro en die haalt een accuduur van 5 uur, wat voor mijn gebruik meer dan toekomt.
Er wordt redelijk wat mee rondgesleept dus hij mag gerust een beetje stevig gebouwd zijn. Verder lijkt rond de 15" lijkt me ideaal.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren, zolang het maar geen Apple is. Liefst een merk dat wat bekend staat om een goede bouwkwaliteit: ik wil niet om de 2 jaar een nieuwe laptop kopen.
Een laptop die bijna volledig aan mijn eisen voldoet is de Dell XPS 15: QHD scherm, i7 CPU, 16GB ram en 512GB SSD... Te mooi om waar te zijn want er zit geen netwerkpoort op. Een laptop zoals de Dell XPS 15 met netwerkpoort zou voor mij dus ideaal zijn.
Samenvatting
Alle suggesties zijn meer dan welkom. U bent bij voorbaat reeds bedankt!
Stijn
Verder is een netwerkpoort de op de voeding na meest gebruikte aansluiting van een computer, dus die mag zeker niet ontbreken. USB->Netwerk dongles zijn uit den boze.
Looks zijn ondergeschikt aan specs en kwaliteit. Het maakt me niet uit hoe lelijk de doos is, als de inhoud maar goed is.
Wat ga je met je laptop doen?
- Software development (C/C++)
- CAD werk (Altium Designer)
- Kantoorwerk
- Multitrack audioopnames via Dante
Wat is je budget?
€1800 exclusief BTW. In geval van uitmuntende specs is 't op te trekken tot €2000 ex BTW.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb nu een Macbook Pro en die haalt een accuduur van 5 uur, wat voor mijn gebruik meer dan toekomt.
Er wordt redelijk wat mee rondgesleept dus hij mag gerust een beetje stevig gebouwd zijn. Verder lijkt rond de 15" lijkt me ideaal.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren, zolang het maar geen Apple is. Liefst een merk dat wat bekend staat om een goede bouwkwaliteit: ik wil niet om de 2 jaar een nieuwe laptop kopen.
Een laptop die bijna volledig aan mijn eisen voldoet is de Dell XPS 15: QHD scherm, i7 CPU, 16GB ram en 512GB SSD... Te mooi om waar te zijn want er zit geen netwerkpoort op. Een laptop zoals de Dell XPS 15 met netwerkpoort zou voor mij dus ideaal zijn.
Samenvatting
- Goed scherm (UHD)
- Comfortabel toetsenbord, US international uiteraard
- Ingebouwde netwerkpoort
- CPU geschikt om compilen wat vlot vooruit te laten gaan, denk richting i7
- >= 8GB ram
- Uiteraard mogelijkheid om een SSD te plaatsen
- Aan videokaart stel ik geen speciale eisen, de meeste moderne videokaarten kunnen wat ik doe wel aan
Alle suggesties zijn meer dan welkom. U bent bij voorbaat reeds bedankt!
Stijn