Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop met aluminium body vibreert, persoon ook

Pagina: 1
Acties:

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:57
Beste medetweakers,

Allereerst wil ik meteen maar even bekennen dat ik geen idee heb waar ik met mijn vraag hier op het forum terecht kan.

Hoe dan ook. Zowel ik als mijn vriendin hebben een laptop met aluminium body (Apple Air en Asus N56v). Nu zullen veel mensen het fenomeen wel kennen (of zelf ervaren) dat wanneer je de laptop aan de oplader hebt hangen, de behuizing licht vibreert wanneer je met de vingertoppen licht over het oppervlak beweegt. Echter was ik verbaast toen ik de huid van mijn vriendin licht aanraakte, dat deze ook licht vibreerde. Hoe is dit mogelijk? Geaardheid die hier faalt? Internet geeft niet echt goed inzicht in dit 'verschijnsel'.

Tevens vraag ik mij af wat dit betekent voor de laptop. Is er iets stuk of is er een risico op kortere levensduur.

Benieuwd naar jullie reacties.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:40
Zit de adapter in een geaarde WCD? Zo nee, maakt het verschil als je dit wel doet?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Inderdaad de aarde die faalt. Je moet een geaard stopcontact gebruiken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:06

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies is het natuurlijk niet. Schopje richting CSL.

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:57
br00ky schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:29:
Aankoopadvies is het natuurlijk niet. Schopje richting CSL.
Dank,

Voor zover ik weet voel ik die vibratie altijd als ik hem oplaad. Of dit nu thuis is, of elders (en ik ben vaak overal en nergens met de laptop). Kan zijn dat ik wellicht altijd een ongeaard stopcontact heb ervaren, maar lijkt me sterk. Tegenwoordig is bij nieuwbouw geaarde stopcontacten een voorschrift/eis geloof ik.

Hoe kan het dat je die vibratie ook bij personen kan voelen die zo'n ding aanraken?

[ Voor 7% gewijzigd door tsjeck op 13-02-2015 22:37 ]

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 07:12
Stekker ergens in de keuken pluggen.
Als het goed is zijn de aansluitingen daar sowieso geaard.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 13:34

thof

FP ProMod
tsjeck schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:36:
Hoe kan het dat je die vibratie ook bij personen kan voelen die zo'n ding aanraken?
Dat komt omdat het geen echte vibratie is, maar electrische spanning die zich opbouwt door dat het niet kan wegvloeien via de aarde.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Moest lachen om deze... Het zal niet je geaardheid zijn die faalt, zou een beetje cru zijn om dat met elektroschokken te corrigeren.

Het is wel de aarding die hier faalt. Het kan soms al helpen om de stekker andersom in het stopcontact te steken. Mocht dat niet helpen en je hebt er last van: een ongeaard snoer werkt ook prima, hier al 5 jaar zo'n ding aan mijn adapter zitten.
Pagina: 1