Hulp bij aanschaf voor moederbord en evt. bekabeling

Pagina: 1
Acties:

• Lemon223
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een moederbord voor een pc die ik ga bouwen maar dit is nog al een vrij smal design. misschien een keer 5-6 cm dik en 20 cm diep en 1 m tot 1,5 m.

De video kaart (Club3D Radeon HD 7770) gaat er sowieso niet oppassen dus die wil ik met een kabel er in de hoogte in plaatsen ipv direct op het moederbord te klikken.

Alleen mijn huidige moederbord (ASUS M5A97 EVO) is 36 cm bij 30 cm. Zijn er smallere moederborden dan dit en zoja welke? Hij is voornamelijk als film, back-up server etc..

Wat is je budget?
Ik heb nog niet echt een budget gesteld. Ik wil niet echt duizenden euro's gaan uitgeven voor een enkel component. Maar het mag wel een paar honderd kosten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta vrij open voor verschillende merken. Als het maar niet iets is waar bekend staat als bagger.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. afmetingen mogen iets afwijken omdat het definitief ontwerp nog gemaakt moet worden en geproduceerd maar het moet wel in de richting hiervan.

Ik heb zelf nog nooit zo'n smal bord gezien dus ik hoop dat ze er uberhaubt zijn?

Alvast bedankt,

Ruben.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

Thomg

Aww yiss

De M5A97 EVO is een ATX bord, daaronder heb je M-ATX en M-ITX, snel kijkende op de wikipagina...

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/Motherboards_form_factors.svg/1024px-Motherboards_form_factors.svg.png

Ik denk dat je zelf wel in kan zien wat er nodig is.

[ Voor 20% gewijzigd door Thomg op 13-02-2015 18:43 ]

• Lemon223
Precies wat ik zocht! hartstikke bedankt. Zijn er nog grote down side's aan kleinere maten? natuurlijk passen er minder aansluitingen op maar werkt over het algemeen het zelfde?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:21
Sterker nog, hoe minder (overbodige) features, hoe zuiniger.
M-ITX zou dus moeten passen, kijk wel even naar de exacte afmetingen want de borden kunnen iets van de standaard afwijken.

Stuit je gelijk op een probleem, er bestaan geen M-ITX AM3+ moederborden.
Je zult dan dus ook naar een FM of intel setup over moeten stappen (wat op zich niet erg is, want je hebt er budget voor en beide platformen zijn zuiniger dan AM3+).

[ Voor 41% gewijzigd door mitsumark op 13-02-2015 19:18 ]

• Lemon223
Dit kwam ik tegen.

http://www.asus.com/Motherboards/H87IPLUS/specifications/
pricewatch: Asus H87I-PLUS

Afmeting moet passen, zag idd dat het allemaal iets afweek maar dat is niet erg, hier kan ik rekening mee houden.

AM3+ hoeft niet weer perse. budget staat toe om andere processor te halen.

Niet zoveel verstand van videokaart etc. Zou die hier oppassen? bedoeling is dat ie met een kabel gaat zijn die hier beschikbaar voor? zat al te kijken via google en zag wel mining cables om moederboard verder van je videokaart af te kunnen zetten maar die zijn ook alleen bedoeld voor mining. als ze dan iets moeten doen zijn ze al overbelast. die gebruiken ook niet het vollidige 16x slot maar slechts 4x.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:21
Videokaarten zijn 'allemaal' volgens de PCIE standaard, en daarbinnen zijn versie 1,2,3 uitwisselbaar.
Een 7770 past op elk modern moederbord, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Hetgeen wat je zoekt heet een (PCIE) riser, die heb je in x4 en x16.
Wellicht via de pricewatch moeilijk te vinden (kleine onderdelen met niet heel erg duidelijk omschrijving wat betreft categorie), maar via google moet je een eind kunnen komen.
https://www.google.nl/sea...sPdXbgbAC&ved=0CAgQ_AUoAQ
Voor een 7770 maakt het overigens niet zoveel uit, je merkt met zo'n 'trage' kaart weinig van een x4 aansluiting.
Een 5870 welke sneller is dan een 7770 verliest zelfs amper prestaties.
http://www.techpowerup.co...I-Express_Scaling/25.html
(PS: pcie 3 x4 is hetzelfde als pcie 2 x8)
Pagina: 1