Ik heb een externe cdfikker aangesloten via mijn printerpoort. SiSoft Sandra zegt dat de leessnelheid ongeveer 6x is, maar als ik een cdfik, sneller dan 2 speed, krijg ik na de lead in meteen een bufferunderrun. Kan dit niet sneller, omdat de lpt poort te langzaam is, of ligt het aan (bios) instellingen?
lpt poort is te langzaam. in principe zou die 4x aan moeten maar door de overhead gaat dat niet goed.
ik heb mn 2x brander ook in zon doosje zitten. die is er dus perfect voor. 4x zal je niet lukken denk ik.
ik heb mn 2x brander ook in zon doosje zitten. die is er dus perfect voor. 4x zal je niet lukken denk ik.
Verwijderd
heb me altijd al afgevraagd of zo'n LPT fikker wat was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn
LPT is idd erg langzaam, ik heb een LPT ZIP100, heel windows down als je iets aan het copy'en bent 
Of bij het printen, heeft windows ook af en toe wat tijd nodig om normale dingen uit te voeren....
Ik vraag me eigenlijk af hoe lang LPT nog meegaat, heeft misschien zijn beste tijd wel gehad...
Of bij het printen, heeft windows ook af en toe wat tijd nodig om normale dingen uit te voeren....
Ik vraag me eigenlijk af hoe lang LPT nog meegaat, heeft misschien zijn beste tijd wel gehad...
ik heb een externe cdbrander op een printerpoort ook eigenlijk nog nooit begrepen 
neem dan een externe met USB aansluiting...
neem dan een externe met USB aansluiting...
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
voor een laptop is het erg leuk als je nog een oude 2x brander hebt liggen [zoals ik dus had]Op donderdag 14 juni 2001 22:12 schreef Eddo het volgende:
heb me altijd al afgevraagd of zo'n LPT fikker wat was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn
het lpt to ide doosje [freecom] heb ik ook nogeens gratis gekregen. je moet er gewoon NIET een 4x of hogere brander in stoppen want dat gaat niet op top-speed.
en ja... je hele systeem is bezet als hij ana het branden is. [net als dat je met een ISA netwerkkaart aan het kopieeren bent]
dus
-je hebt een oude 2x brander, een laptop en 100,- over? zeker doen. errug handig. [moet je wel tijd en een stopcontact hebben waar je cdtjes wilt branden]
-voor de rest. ach.. als je zon doosje hebt kan je je 4x of hoger er een keer in stoppen maar het is niet handig.
Pagina: 1