[Whatsapp] Hoe weet ik of iemand m'n gesprek screenshot?

Pagina: 1
Acties:
  • 58.796 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 656755

Topicstarter
Ik heb al overal op google gezocht maar ik kon niks vinden, een contact op whatsapp kon zien dat ik een screenshot maakte van het gesprek en sprak mij hierop aan. Hoe is het mogelijk dat hij dat kon zien? Is hier een app voor? En wat kan hij nu nogmeer zien want ik raak wel een beetje paranoide nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 16:47
Volgens mij nam diegene jouw in de maling, ik deed dat ook weleens en niemand wist dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mizgala28 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:55:
Volgens mij nam diegene jouw in de maling, ik deed dat ook weleens en niemand wist dat.
Nee want ik deed het vaker en toen kon hij het ook zien dus ik denk dat hier een app voor is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:28
*Knip (mijn mooie link mag ik volgens mij niet posten bedenk ik mij net :P )

[ Voor 96% gewijzigd door HKLM_ op 13-02-2015 18:06 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Downloader_NL schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:05:
*Knip (mijn mooie link mag ik volgens mij niet posten bedenk ik mij net :P )
Ik hoef geen link ofzo ik hoef het zelf niet te downloaden, ik wil alleen weten hoe hij dat doet en of dat het enige is wat hij kan doen want ik wil niet dat hij mn gesprekken leest ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Tja, moet er dan niet iets van malafide software op jouw telefoon staan? Ook die link ziet niet of iemand screenshots maakt.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MB113 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:11:
Tja, moet er dan niet iets van malafide software op jouw telefoon staan? Ook die link ziet niet of iemand screenshots maakt.
Nee helemaal niks ik heb niks gedownload of iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:20

Barrycade

Through the...

Diegene heeft toegang tot je back-up foto's van Google+?

Screenshots worden automatisch geupload namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-07 16:55
Was het niet op snapchat? Daar zit wel zo'n functie in volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barrycade schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:14:
Diegene heeft toegang tot je back-up foto's van Google+?

Screenshots worden automatisch geupload namelijk.
nee ik heb ook geen google+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
het is het een of het andere

Of A ) je hebt malware op je telefoon en mensen kunnen meekijken

of B ) het is een broodje aap en hij roept maar wat omdat die persoon jou kent en weet dat je afentoe screenshots maakt.

Ik zou het gewoon testen , dus aan begin van gesprek meteen screenshot maken en kijken wat hij zegt en reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bartske schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:14:
Was het niet op snapchat? Daar zit wel zo'n functie in volgensmij.
Nee het was op whatsapp, ik gebruik geen snapchat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Welk platform hebben we hier over? iOS of Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Welke tel en os heb je eigenlijk?
Dammit barrycade :P

[ Voor 37% gewijzigd door MB113 op 13-02-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:59
Anoniem: 656755 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:12:
[...]

Nee helemaal niks ik heb niks gedownload of iets
En heeft die vriend misschien jouw telefoon wel eens in handen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aionicus schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:15:
het is het een of het andere

Of A ) je hebt malware op je telefoon en mensen kunnen meekijken

of B ) het is een broodje aap en hij roept maar wat omdat die persoon jou kent en weet dat je afentoe screenshots maakt.

Ik zou het gewoon testen , dus aan begin van gesprek meteen screenshot maken en kijken wat hij zegt en reageert.
nee ik heb het vaker gedaan en toen reageerde hij er ook op, hij is niet echt slim dus ik denk niet dat het malware is.

Ik heb een iphone iOS 8.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

En heb je dropbox ofzo op je phone? klinkt als een syncje naar Dropbox ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Anoniem: 656755 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:17:
[...]
nee ik heb het vaker gedaan en toen reageerde hij er ook op, hij is niet echt slim dus ik denk niet dat het malware is.

Ik heb een iphone
Technisch gezien is het niet mogelijk voor hem om te zien dat jij een screenshot maakt , immers verzend jouw toestel niets daarover.

De enige maar dan ook echt enige manier dat hij dat zou kunnen zien is als je toestel geinfecteerd is.
(muv) een sync wat gedeeld is waar hij bij kan , maar dat zou je zelf moeten weten of hij bij jouw spullen kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Aionicus op 13-02-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barrycade schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:18:
En heb je dropbox ofzo op je phone? klinkt als een syncje naar Dropbox ofzo.
Nee ook niet

Hij heeft mn toestel ook nog nooit in handen gehad

er is ook helemaal niks gedeeld, het enige wat ik heb gezien is een filmpje wat hij mij ooit stuurde op whatsapp maar ik heb op whatsapp uitgeschakeld dat mn telefoon dingen opslaat..

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 656755 op 13-02-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Als het toch een vriend is kun je het toch ook gewoon vragen hoe hij dat ziet? Het is namelijk niet iets wat normaal bij whatsapp hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Aionicus schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:19:
[...]De enige maar dan ook echt enige manier dat hij dat zou kunnen zien is als je toestel geinfecteerd is.
Zo zeker lijkt mij dat niet... zoals anderen hierboven al hebben genoemd, er zou best wel eens een app als Twitter, Instagram, Snapchat, Facebook of wat dan ook zijn die automatisch foto's upload en dat de TS dat niet door heeft.

Wat ook mogelijk is dat die vriend misschien wel toegang heeft tot het/een account van de TS... of heeft zijn account gegevens ingevuld op de telefoon van de TS zodat foto's naar hem worden geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-07 16:55
Ik zou je wachtwoorden maar veranderen voor de zekerheid (van iCloud ofzo of hoe dat ook heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MB113 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:22:
Als het toch een vriend is kun je het toch ook gewoon vragen hoe hij dat ziet? Het is namelijk niet iets wat normaal bij whatsapp hoort.
Nee ik heb er ruzie mee omdat ik hem erop aansprak dat hij altijd aan me zat en toen maakte ik een screenhot om het aan een vriendin door te sturen maar op een of andere manier merkte hij dat, al voor ik het uberhaupt heb doorgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:23:
[...]

Zo zeker lijkt mij dat niet... zoals anderen hierboven al hebben genoemd, er zou best wel eens een app als Twitter, Instagram, Snapchat, Facebook of wat dan ook zijn die automatisch foto's upload en dat de TS dat niet door heeft.

Wat ook mogelijk is dat die vriend misschien wel toegang heeft tot het/een account van de TS... of heeft zijn account gegevens ingevuld op de telefoon van de TS zodat foto's naar hem worden geupload.
Er is echt geen enkel account waarbij dit mogelijk kan zijn, ik heb geen snapchat instagram fb google+ icloud heb ik nooit geactiveerd of uberhupt aangeraakt. Ik gebruik alleen whatsapp. (Heel saai i know, maar dit is het enige wat ik nodig heb nu ;')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51
Dan bluft ie.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Anoniem: 656755 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:27:
[...]

Er is echt geen enkel account waarbij dit mogelijk kan zijn, ik heb geen snapchat instagram fb google+ icloud heb ik nooit geactiveerd of uberhupt aangeraakt. Ik gebruik alleen whatsapp. (Heel saai i know, maar dit is het enige wat ik nodig heb nu ;')
Jij hoeft het niet te hebben aangeraakt, gaat erom of iemand anders eventueel toegang zou kunnen hebben gehad. Welke apps worden er standaard meegeleverd op een iPhone? Ik zou alles eens nalopen, de boel ff opschonen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Volgens mij sync Apple alles met Icloud ook al heb je t niet geactiveerd. Ik gok er toch op dat ie er via Icloud ofziets de foto's ziet die meteen daar na toe gesynct worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar hoe kan het dan dat die het vaker kon zien? Want ik ging hem testen om te kijken of hij blufte. Is het echt niet mogelijk dat hier een programma voor is aangezien je die wel hebt voor tinder en snapchat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MB113 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:30:
Volgens mij sync Apple alles met Icloud ook al heb je t niet geactiveerd. Ik gok er toch op dat ie er via Icloud ofziets de foto's ziet die meteen daar na toe gesynct worden.
Kan ik dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ga eens kijken of je inderdaad niet gewoon je foto's naar iCloud synct, heb je bij foto's de Fotostream staan? Die staan allemaal op iCloud, dus als hij het iCloud wachtwoord heeft kan hij die allemaal zien.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Probeer eens je wachtwoorden te veranderen en dan nog eens te testen, waarschijnlijk heeft hij je wachtwoord geraden oid.

[ Voor 17% gewijzigd door MB113 op 13-02-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spike_wolf schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:31:
Ga eens kijken of je inderdaad niet gewoon je foto's naar iCloud synct, heb je bij foto's de Fotostream staan? Die staan allemaal op iCloud, dus als hij het iCloud wachtwoord heeft kan hij die allemaal zien.
Ik denk niet dat hij mn wachtwoord heeft geraden of icloud email aangezien het een paar random letters, nummers en tekens zijn. Ik ben nog nooit ingelogd op mn icloud is het dan nogsteeds mogelijk dat ze hiernaar gesynct worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 07:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Heb je "Fotostream" als album in de foto's app? Dan staat het aan.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik denk niet dat hij mn wachtwoord heeft geraden of icloud email aangezien het een paar random letters, nummers en tekens zijn.
Assumption is the mother of all fuckups.

Daarnaast, gewoon veranderen dat wachtwoord. Fotostream uitzetten, automatische uploads uitzetten. Daarnaast, als je Phone gejailbreaked is dan is er veel mogelijk door anderen als ze 1 keer een wazige app hebben geïnstalleerd gehad.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spike_wolf schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:35:
Heb je "Fotostream" als album in de foto's app? Dan staat het aan.
Nee heb geen album genaamd fotostream..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wim-Bart schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:38:
[...]

Assumption is the mother of all fuckups.

Daarnaast, gewoon veranderen dat wachtwoord. Fotostream uitzetten, automatische uploads uitzetten. Daarnaast, als je Phone gejailbreaked is dan is er veel mogelijk door anderen als ze 1 keer een wazige app hebben geïnstalleerd gehad.
Ik heb alles uitgezet via icloud nu, maar nu raak ik wel een beetje in paniek. Wat als alle fotos die ik ooit heb gemaakt nu op mn icloud staan zonder dat ik dit weet? Kan ik dit ergens zien? Want ik heb wel een paar privefotos gemaakt die ik niet op mn icloud wil :l

Hoe log ik in op mn icloud om te zien wat ik heb gedeeld? Ik kan het nergens vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 656755 op 13-02-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:44

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Anoniem: 656755 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:41:
[...]

Ik heb alles uitgezet via icloud nu, maar nu raak ik wel een beetje in paniek. Wat als alle fotos die ik ooit heb gemaakt nu op mn icloud staan zonder dat ik dit weet? Kan ik dit ergens zien? Want ik heb wel een paar privefotos gemaakt die ik niet op mn icloud wil :l

Hoe log ik in op mn icloud om te zien wat ik heb gedeeld? Ik kan het nergens vinden?
Je maakt je wel heel erg druk. Dat je foto's in iCloud staan betekent nog niet dat ze zichtbaar voor anderen zijn. Niemand kan daarbij tenzij ze je password hebben of wanneer je de foto's expliciet gedeeld hebt. Als ik het zo lees moet je het echt ergens anders zoeken.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OkselFris schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:46:
[...]

Je maakt je wel heel erg druk. Dat je foto's in iCloud staan betekent nog niet dat ze zichtbaar voor anderen zijn. Niemand kan daarbij tenzij ze je password hebben of wanneer je de foto's expliciet gedeeld hebt. Als ik het zo lees moet je het echt ergens anders zoeken.
Oke gelukkig, ik heb icloud nog nooit gebruikt dus ik weet niet hoe dat allemaal werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Anoniem: 656755 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:47:
[...]

Oke gelukkig, ik heb icloud nog nooit gebruikt dus ik weet niet hoe dat allemaal werkt :p
Je kan het configureren op je iDevice zonder dat je in de gaten hebt wat je nu eigenlijk aan hebt gezet. Overigens handig: http://support.apple.com/en-us/HT204152

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wim-Bart schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:49:
[...]

Je kan het configureren op je iDevice zonder dat je in de gaten hebt wat je nu eigenlijk aan hebt gezet. Overigens handig: http://support.apple.com/en-us/HT204152
ik heb icloud nog nooit geinstalleerd, moet ik het nu wel indtalleren of gewoon zo laten. Wan ik ben nu bang dat
Ik iets doms doe waardoor mn fotos gedeeld worden ofzo. Het lijkt me sterk dat ze gedeeld kunnen worden als ik het nooit op mn telefoon heb gezet en ik heb ook geen album genaamd fotostream dus ik denk niet dat ik icloud moet downloaden.

(Sorry voor al deze domme vragen, ik heb hier echt geen verstand van en ben een beetje paranoide aan het worden nu. Ik waardeer elke reactie/hulp die ik heb gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 21:42
Als jij nooit een iCloud account hebt aangemaakt zal Apple niet uit zichzelf dingen synchroniseren. Serieus, wat roepen mensen hier toch een onzin.. Weet je het niet, dan weet je het niet. Zwets dan ook niet.

Is alleen maar bangmakerij hoor Abc8. Ik denk dat die vriend aan het bluffen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Hoe weet jij zo zeker dat Apple dat niet doet dan? Dan mag jij dat ook niet zeggen dan...

[ Voor 28% gewijzigd door MB113 op 13-02-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volkan1984 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:59:
Als jij nooit een iCloud account hebt aangemaakt zal Apple niet uit zichzelf dingen synchroniseren. Serieus, wat roepen mensen hier toch een onzin.. Weet je het niet, dan weet je het niet. Zwets dan ook niet.

Is alleen maar bangmakerij hoor Abc8. Ik denk dat die vriend aan het bluffen is.
Dankjewel, dit stelt me wel weer gerust haha. Ik denk inderdaad niet dat mn fotos zomaar gesychroniseerd zijn anders had ik dat wel gemerkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 21:42
Kijk, als jij nooit een iCloud-account hebt aangemaakt dan is er geen account waar je foto's mee gesynct wordt. Zelfde geldt voor Dropbox/ Google Drive/ OneDrive etc. Als jij je instellingen "goed" hebt ingesteld dan zullen er geen foto's worden geüploadet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volkan1984 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:16:
Kijk, als jij nooit een iCloud-account hebt aangemaakt dan is er geen account waar je foto's mee gesynct wordt. Zelfde geldt voor Dropbox/ Google Drive/ OneDrive etc. Als jij je instellingen "goed" hebt ingesteld dan zullen er geen foto's worden geüploadet.
Oke, gelukkig. Ee zorg minder.

Nu moet ik alleen nog kijken hoe hij weet dat ik screenshots maak, want ik ben bang dat dit niet het enige is wat hij kan zien. Stel dat hij mn chats mee kan lezen ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je echt het zekere voor het onzekere wilt nemen moet je je iPhone een clean install geven (geen backup terugzetten)
Maar vooralsnog is er zo goed als geen aanleiding om aan te nemen dat hij daadwerkelijk meer van je telefoon kan meelezen dan de je bejaarde buurvrouw. Als je prive-fotos er op hebt staan was hij daar wel al mee aan de haal gegaan :p

Los daarvan, als je ruzie met iemand hebt praat je het uit met diegene of je negeert hem verder. Wat jij wel of niet met je telefoon doet maakt verder totaal niets uit (als je niet in de basisschool zit ofzo)

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 13-02-2015 19:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 20:07
Zou het niet kunnen dat deze "slimme jongen" toegang heeft gehad tot jouw telefoon en er stiekem een iCloud of Dropbox(of een andere auto-sync app) account aan heeft gekoppeld? Zo komt het namelijk op mij over. Ik heb een vriendin die dit ook is overkomen. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en je telefoon volledig resetten. Het is niet normaal dat hij precies kan zien wanneer jij screenshots maakt. Zoals je zelf al zegt ben je op dit moment paranoide, nog meer reden om te resetten. Dan kan je gerust slapen :)

[ Voor 15% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 14-02-2015 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Of maakt hij misbruik van de webversie van WhatsApp? Dan zou hij letterlijk mee kunnen lezen? Geen idee hoe dit werkt overigens.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Hoeveel tijd zat er tussen zijn "merken dat je het gedaan had" en het daadwerkelijk maken van het screenshot? Is het logisch dat hij het via een upload heeft kunnen uitlezen, of heeft hij toch echt een app waarmee hij meteen de actie kan zien in de vorm van een notificatie? Ik heb even gezocht maar ik kan echt geen enkele app vinden die dit kan (bijvoorbeeld Whatsapp+).

Ik zou hem er gewoon op aanspreken dat je wilt weten hoe hij dit kan zien, omdat het anders gewoon weer een vinkje achter zijn naam is qua ongewenste activiteiten jegens jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:22
Ik zou op je iCloud ook gelijk een two-factor authentication instellen. Dan heb je aan alleen een wachtwoord niet genoeg om te in te loggen, maar krijg je ook nog een code via de SMS die je moet invoeren.

http://support.apple.com/nl-nl/HT5570 > "Hoe stel ik de twee-staps-verificatie in?"

Het is niet gezegd dat het daardoor komt, maar wat extra veiligheid is nooit weg natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 14-02-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Vanaf IOS 7 zit een api, UIApplicationUserDidTakeScreenshotNotification
Deze wordt volgens mij gebruikt voor Snapchat bijvoorbeeld.
Wellicht een Whatsapp clone die hier gebruik van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 10:34
Is het niet gewoon dat jij deze screenshot verstuurde naar iemand en diegene heeft die weer naar hem toe gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-07 11:08
BillSpaarbank schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:21:
Of maakt hij misbruik van de webversie van WhatsApp? Dan zou hij letterlijk mee kunnen lezen? Geen idee hoe dit werkt overigens.
Hij heeft een iPhone.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-06 16:51

Comgenie

Soms heb je dat

Kan het niet zo zijn dat hij goed let op de Online status: Now online/Last seen 12:34. Ik heb geen iOS device dus ik kan het niet testen, maar wellicht dat deze tijdens een screenshot ff kort jezelf offline weergeeft.

Overigens. Dit soort truukjes waren er al vroeger in de MSN tijdperk. Er waren altijd wel manieren om te zien of iemand je had geblocked, of het gespreksvenster sloot. Trek jezelf er niet veel van aan en doe gewoon wat je wilt doen. Dat hij er niet tegen kan is in dit geval gewoon zijn probleem :P

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Weet je zeker dat je in Whatsapp zat? Van de messaging-app Wickr weet ik namelijk dat alle ontvangers in het gesprek een kopie van de screenshot krijgen zodra je die maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

iCloud heb je volgens mij altijd wel met iOS 8. De enige mogelijkheid die ik zo direct kan bedenken is dat hij toegang heeft tot je fotostream. In principe worden standaard alle foto's die je maakt geupload naar je fotostream die via iCloud te benaderen is.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-07 12:28

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik moet zeggen dat er al heel veel suggesties gedaan zijn om dit op te lossen, maar de TS niet technisch genoeg is om op dezelfde manier mee te denken.
Ik weet niet wat de relatie van de TS was richting die persoon, maar het klinkt mij in de oren alsof diegene toegang heeft gehad tot het toestel en daarop een dergelijke service als Dropbox heeft geactiveerd (met 'n account, welke maakt niet uit) of dat die persoon een gedeelde toegang heeft tot de Photostream (wellicht zonder dat de TS zit zelf weet) en dus gemaakte foto's zo op zijn telefoon binnenkrijgt.

Het enige wat je na kunt lopen zijn de instellingen van iCloud -> Photostream nalopen, op zoek gaan naar applicaties als Dropbox of IFTTT.

Er is werkelijk geen 1 applicatie op de markt die van je iPhone een notificatie kan krijgen met het bericht dat je een screenshot hebt gemaakt. Het is dus of een instelling die je niet weet, of de persoon bluft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
SnapChat "verplicht" je schijnbaar dat je de foto "vasthoudt" zodat je geen screenshot kan maken: Bij screenshot verdwijnen de klik-events dus.

Gezien het hier om whatsapp gaat, lijkt het me niet dat Whatsapp van deze "bug" gebruik kan maken om te herkennen of jij screenshots maakt.

Tenzij jij een gejailbreakt toestel hebt, lijkt het me dus onmogelijk om te herkennen of iemand een screenshot maakt. Enige wat dan nog wel mogelijk blijft is dat iemand toegang heeft tot bijv. je icloud, waarbij hij je screenshot simpelweg kan zien

edit: Blijkbaar bestaat er een UIApplicationUserDidTakeScreenshotNotification event, de app waar je een screenshot van maakt heeft er dus wel inzicht op. Toch verwacht ik niet dat whatsapp het even doorvertelt aan je vriend(in)

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 16-02-2015 16:18 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 23:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Maak eens een lijstje van alle apps op je iPhone (alle icoontjes op alle homescreens). Kijk onder Instellingen -> iCloud eens wat daar staat. Als je geen iCloud account hebt zou er geen account moeten staan. Kijk onder Instellingen ook eens bij Facebook/Flickr. Kijk onder Instellingen -> Privacy eens welke apps er toegang hebben tot je foto's. Die toegang kan heel legitiem zijn, maar hoeft dat niet te zijn.

Post de resultaten hier (inlog gegevens, emailadressen, etcetera niet posten uiteraard. Die gaan ons niets aan).

Een andere optie is nog dat je telefoon een jailbreak heeft en op die manier in foto's gevist kan worden. In dat geval is je iPhone leegmaken en opnieuw installeren een optie. Maar laten we eerst eens kijken of Cydia in je lijst met apps staat ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237253

als die pannenkoek aan je zit, zou ik aangifte doen. Moet je zien hoe snel zijn gedrag zal wijzigen..
wat betreft die screenshots, wijzig inderdaad als je wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Anoniem: 656755 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:25:
[...]

Nee ik heb er ruzie mee omdat ik hem erop aansprak dat hij altijd aan me zat en toen maakte ik een screenhot om het aan een vriendin door te sturen maar op een of andere manier merkte hij dat, al voor ik het uberhaupt heb doorgestuurd
is dit allemaal in 1 keer gebeurt?
zo ja dan is het aannemelijk te verwachten dat jij een screen shot zou maken.
Ook wel reactie actie gebeuren en hij kan het dus niet weten maar wel verwachten dat jij een screen shot zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 22:19
Is er niet iemand in je omgeving die je wat meer vertrouwt die je even naar je iPhone kan laten kijken? Via zo'n forum als dit gaat het nogal onhandig en zoals Fab1Man en jij zelf ook terecht aangeven zit je niet echt goed in de stof. Ik zie ook dat je geen 'echte' tweaker bent, waarmee ik bedoel dat je account kersvers is; het lijkt erop dat je een account hebt aangemaakt om deze vraag op tweakers te kunnen stellen.
iPhones hebben de neiging 'gebruiksvriendelijk' te zijn door met een flink aantal fabrieksinstellingen te komen waar je wellicht helemaal niet van op de hoogte bent of van gediend bent.

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06 11:16
SpazzII schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:29:
Is er niet iemand in je omgeving die je wat meer vertrouwt die je even naar je iPhone kan laten kijken? Via zo'n forum als dit gaat het nogal onhandig en zoals Fab1Man en jij zelf ook terecht aangeven zit je niet echt goed in de stof. Ik zie ook dat je geen 'echte' tweaker bent, waarmee ik bedoel dat je account kersvers is; het lijkt erop dat je een account hebt aangemaakt om deze vraag op tweakers te kunnen stellen.
iPhones hebben de neiging 'gebruiksvriendelijk' te zijn door met een flink aantal fabrieksinstellingen te komen waar je wellicht helemaal niet van op de hoogte bent of van gediend bent.
*OFFTOPIC* Je bent iemand met een probleem, waar wordt wel wat reclame voor gemaakt? Tweakers :D dus gaat zo'n iemand naar tweakers om zijn/haar probleem kwijt te kunnen.

«Nooit geschoten is altijd mis»

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 22:19
Dat is natuurlijk grotendeels waar en het is zeker niet mijn bedoeling TS weer direct weg te jagen. Ik vind het ook zeker niet raar dat TS met haar vraag naar Tweakers komt, maar mijn tip blijft toch "zoek iemand die direct mee kan kijken naar je telefoon". De tips die hier worden gegeven zijn namelijk vast hele goede en kunnen door veel mensen met enige handigheid zo gecontroleerd worden, maar TS lijkt de knowhow om dit op te volgen niet in huis te hebben en raakt mogelijk meer verward door alle goedbedoelde replies dan dat ze echt geholpen is. Tweakers kunnen moeilijke dingen namelijk makkelijk laten klinken, maar zeker ook andersom!
SpazzII schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:29:
Dat was misschien een low-blow, maar ik kon het niet laten... 8)7

Anoniem: 886539

Anoniem: 656755 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:25:
[...]

Of hij geeft gewoon op je telefoon meegekeken en gezien dat je een screenshot maakte en dat hij daarop gezegd heeft dat je dat niet moet doen

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Denk dat na 2 jaar het weinig zin heeft om deze discussie weer uit de sloot te halen, dus dit topic gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.