[win8] Netwerk credentials invoeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
Sinds eergisteren heb ik een Surface Pro 2 met daarop Windows 8.1. Mijn netwerk (bestaande uit 3 Windows 7 computers) maken niet gebruik van "delen met wachtwoord" maar gebruiken "gewoon" een user account die op elke computer wordt aangemaakt.

In eerste instantie ging dit met Windows 8.1 goed. Echter nu ik mijn offline account heb omgezet naar een Microsoft account is dus het password aangepast en mag ik niet meer op de network shares.

Helaas krijg ik niet de mogelijkheid om zelf credentials in te voeren, ik krijg simpelweg permission denied. Het resetten van deze settings (net use * /DELETE) heeft niet geholpen.

Iemand een suggestie?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Heeft het niet te maken met "password protected sharing setting"? Staat ergens bij Advanced Sharing Settings geloof ik in Network and Sharing center. Zit niet achter een Windows machine, dus kan het niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
Heb het opgelost door in één of ander menu op windows credentials te clicken en vervolgens daar de naam van de server en het wachtwoord in te voeren. Blijkbaar een nieuwe windows 8 "feature".

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.