Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Probleem
Sinds een aantal weken ondervind ik een probleem met Word-documenten die ik open vanuit mijn OneDrive (standaard geïnstalleerd op Windows 8.1). Wanneer ik een opgeslagen Word-document vanuit OneDrive open heeft het document in eerste instantie ''opstartproblemen''. De bewerkingstijd is erg traag (lagging) met als gevolg dat ik het document niet meteen kan bewerken. Mijn gevoel zegt dat het wellicht te maken heeft met de synchronisatie van het document. Wanneer ik namelijk op ''opslaan'' klik is de vertraging na zo'n 5 á 10 seconden verdwenen.

Het probleem doet zich dus niet voor bij Word-documenten in het algemeen. Alleen wanneer het document is opgeslagen en wordt geopend vanuit OneDrive.

Ondernomen acties
Ik heb diverse fora op het internet bekeken en een aantal acties uitgevoerd:
- Tweemaal een OneDrive Troubleshooter gedraaid.
- Bepaalde acties in Windows zelf: geavanceerde opties onder de kop ''Opslaan'' en de zogenaamde ''Hardwareversnelling voor afbeeldingen uitschakelen''.

Tevens heb ik gekeken of het mogelijk is om OneDrive op eenvoudige wijze te herinstalleren binnen Windows 8.1 maar aangezien het hierin standaard is geïnstalleerd, blijkt dat (voor mij) niet zo eenvoudig.

Ik beschik over een Vaio Pro 13 met de volgende specificaties.
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4500U CPU @ 1.80GHz
RAM: 8 GB
Type systeem: 64-bits besturingssysteem, x64-processor

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Groet,
Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:50
Zelf had ik gezeur met onedrive en word doordat er binnen onedrive een optie aan staat met iets in de trend van via office inlog synchroniseren..

Ik ben niet via word ingelogd dus vandaar dat dat bij mij gezeik opleverde. Misschien bij jou ook?

Edit: de optie waarvan het uitzetten mij hielp heet trouwens: "Use office to sync files faster and work on files wit other people at the same time"

[ Voor 23% gewijzigd door analogworm op 13-02-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft niets van doen met servers, dus ik verplaats het topic naar CSA.
Welkom op GoT!

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 13-02-2015 19:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je reactie Analogworm.

Aan de hand van de door jou aangegeven optie (use office to sync files faster and work on files wit other people at the same time) ben ik verder gaan zoeken op enkele fora. Hieruit bleek dat deze optie niet meer in Windows 8.1 beschikbaar is. Tevens is het niet mogelijk om OneDrive in z'n geheel op Win 8.1 te verwijderen (m.u.v. enkele ''foefjes''). Desondanks bleek een versie van OneDrive wel in de lijst van verwijderbare programma's te staan (via configuratiescherm). Na OneDrive uit deze lijst te hebben verwijderd lijkt alles weer soepel te werken (raar maar waar). Voor alle duidelijkheid: ik maak dus nog steeds gebruik van het programma...

@F_J_K, bedankt voor het wegwijs maken. Ik ben overigens al jaren lang een trouwe Tweakers-bezoeker maar ik had nu voor het eerst een prangende waar me nergens een voldaan antwoord werd gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Huh. Geen idee wat nu de boosdoener was, maar dank voor de update :) En geen welkom :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:50
Top dat t nu opgelost is en top dat je nog ff van je hebt laten horen. :)
Pagina: 1