Toon posts:

Sterke outdoor wifi-zender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Wifi versterker voor een regiocentrum in Kenia. Wij vertrekken binnenkort daarheen en ik zoek een wifi signaalversterker voor een gebied van 30 x 40 meter. Met stalenconstructies e.d. weinig van doen.

Wat is je budget?
Zo min mogelijk, het is voor een goed doel. Ik begrijp dat dingen geld kosten, maar wil het wel graag reeel houden. de verbinding is immers 3G. Gaat vooral om het netwerk tussen de computers.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Klein computernetwerk met (voorlopig) 3G internet. Outdoor lijkt mij het handigst omdat het uit verschillende geschakelde ruimtes gaat. Hoge temperaturen (gemiddeld 30 tot 40 graden). Overigens is INDOOR ook een optie als dat beter is voor het behoud van de spullen, als de reikwijdte maar groot genoeg is. De Keniaanse regering is niet zo moeilijk qua zendersterkte ;-)

Thanks alvast voor jullie hulp!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:27
Een "sterke" zender heeft vaak weinig nut, de client heeft namelijk een standaard vermogen en het verkeer gaat in 2 richtingen. Een goede antenne werkt echter wel in 2 richtingen, misschien dat iets als dit: http://nl.tp-link.com/pro...id=2474&model=TL-ANT2414A geschikt is.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
Ik zou eens kijken naar een ubiquiti picostation m2. Klein met een groot zendvermogen en relatief goedkoop.

http://www.ubnt.com/airmax/picostationm/

[ Voor 21% gewijzigd door m3gA op 13-02-2015 13:46 ]

Verwijderd

m3gA in "Sterke outdoor wifi-zender"
Beste m3gA,

ik heb onlangs deze picostation aangeschaft. nu krijg ik het apparaat niet naar behoren aan de praat. dwz alleen als ik het verander in de eigenschappen van het netwerk dhcp ip adres verander in 192.168.1.100 dat werkt de pico station maar dan werkt m`n bedraad netwerk niet meer. hoe kan ik het zo in m`n netwerk hangen dat alles gewoon blijft werken?

Verwijderd

m3gA in "Sterke outdoor wifi-zender"
Beste m3gA,

ik heb onlangs deze picostation aangeschaft. nu krijg ik het apparaat niet naar behoren aan de praat. dwz alleen als ik het verander in de eigenschappen van het netwerk dhcp ip adres verander in 192.168.1.100 dat werkt de pico station maar dan werkt m`n bedraad netwerk niet meer. hoe kan ik het zo in m`n netwerk hangen dat alles gewoon blijft werken?