Alienware Area 51 upgrade vraag

Pagina: 1
Acties:

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Hallo,

Ik heb een nieuwe Alienware Area 51 desktop besteld. Nu kan ik een Gigabyte G1 GTX970 goedkoop krijgen en vraag ik me af of die past... Heb namelijk (nog :-)) weinig verstand van PC's..

Hier is de PC: pricewatch: Alienware Area 51 (2014)

Hoop dat iemand weet of de kaart zal passen.

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-01 10:58

tomaszcs

✔️

Misschien zelf een PC in elkaar zetten? Krijg je veel meer performance voor je geld.
Die Alienware(bijna elke) is zijn geld niet waard.

Er zijn genoeg tweakers die je helpen als je zelf een opzetje maakt.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Thomg

Aww yiss

4980HQ? Ehh wtf doet een laptop processor in een desktop pc?

Voor compacte pcs ok... Maar zo'n formaat?

In ieder geval, passen lijkt het me wel, maar voeding?

• gaudio.
Nou er zit een i7 5820K in, en 850w voeding. Data uit de link zijn misschien wat achterhaald...

Maar ik kan nergens zien of die kaart zal passen... op de alienware site staat wel dat het systeem full width / lengt kaarten ondersteund.. maar..

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Ja, of TS linkt de verkeerde, en is het http://www.dell.com/nl/p/alienware-area51-r2/pd?oc=d00aw51r201.

"850W alien ware voeding". Ik zou me daar eerlijk gezegd niet eens zo heel veel zorgen om maken (al is het nooit verkeerd even precies te checken welke voeding erin zit). Die 970 is de dorstigste niet.

Overigens, ter gerustelling. Je kan hem zelfs configureren met een 980. Die heeft nagenoeg hetzelfde formaat. Dus ga er maar vanuit dat het past.

offtopic:
/typische weer die reclame "een overclocke 5820 met Intel turboboost". Dat is helemaal geen overklok ;).

offtopic:
Overigens had je makkelijk voor 1000 euro totaal een high end game systeem in elkaar kunnen zetten (met eventueel zelfs een futuristisch ogende behuizing en belangrijker, een SSD) ;)

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 13-02-2015 13:37 ]

• gaudio.
haha nee, wil er straks wel 2 970's in stoppen, maarja, weet dus niet zeker of ze passen, lijkt me haast wel, mag ik wel hopen voor zo'n nieuw systeem. en @ tomas, ja, zelf maken was technisch en financieel misschien beter, maar ben daar niet zo thuis in en vind het design van de kast wel gaaf :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Thomg

Aww yiss

br00ky schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:33:
offtopic:
/typische weer die reclame "een overclocke 5820 met Intel turboboost". Dat is helemaal geen overklok ;).

offtopic:
Overigens had je makkelijk voor 1000 euro totaal een high end game systeem in elkaar kunnen zetten (met eventueel zelfs een futuristisch ogende behuizing en belangrijker, een SSD) ;)
Dat dus. Echo.

GPU zal wel passen.
Pagina: 1