Hey guys 'n gals,
Ik heb een probleem met mijn geluid. Voordat we daar op komen, eventjes wat achtergrond.
In oktober ben ik verhuisd naar een nieuwe kamer. Daarvoor altijd de PC braaf aan internet gehad zonder problemen. Omdat ik nu internet van mijn buurman gebruik over wireless en niet echt aan het nadenken was, heb ik tot een week of wat terug altijd op mijn netbook gebrowsed. Daar werd ik, natuurlijk, helemaal tureluurs van, maar dacht dat het even niet anders was omdat a) mijn router geen bridge mode ondersteunt en b) ik geen cross-cable had om PC en netbook direct aan te sluiten. En nee, ik wist niet dat dat niet nodig was tegenwoordig. Dat weet ik nu wel, maar hierdoor ben ik op een (nieuw) probleem gestuit.
Elke keer als ik iets in een browser (Chrome of Firefox) doe (adressen intyp, nieuw tabbblad open), begint mijn winamp te stotteren. Ik ben er nu ok achter dat het niet alleen Winamp is, maar ook XBMC die naast stotterend geluid, ook corrupt beeld laat zien. Ik ben al even bezig met onderzoeken wat hier nou het probleem van is, maar niemand kan er blijkbaar een vinger op leggen. Als ik Avast Antivirus open stottert Winamp ook, maar dat is het enige andere programma waar dat het bij doet. Als ik SketchUp, Photoshop CS6 en Kerkythea met een rendertaak tegelijk open heb staan heb ik helemaal geen last van stotteringen, dus daar ligt het niet aan. De meest voorkomende oplossingen die ik tot nu toe op het wereld wijde web tegen ben gekomen:
So... Anybody out there able to help me? I'm kinda at a loss
Ik heb een probleem met mijn geluid. Voordat we daar op komen, eventjes wat achtergrond.
In oktober ben ik verhuisd naar een nieuwe kamer. Daarvoor altijd de PC braaf aan internet gehad zonder problemen. Omdat ik nu internet van mijn buurman gebruik over wireless en niet echt aan het nadenken was, heb ik tot een week of wat terug altijd op mijn netbook gebrowsed. Daar werd ik, natuurlijk, helemaal tureluurs van, maar dacht dat het even niet anders was omdat a) mijn router geen bridge mode ondersteunt en b) ik geen cross-cable had om PC en netbook direct aan te sluiten. En nee, ik wist niet dat dat niet nodig was tegenwoordig. Dat weet ik nu wel, maar hierdoor ben ik op een (nieuw) probleem gestuit.
Elke keer als ik iets in een browser (Chrome of Firefox) doe (adressen intyp, nieuw tabbblad open), begint mijn winamp te stotteren. Ik ben er nu ok achter dat het niet alleen Winamp is, maar ook XBMC die naast stotterend geluid, ook corrupt beeld laat zien. Ik ben al even bezig met onderzoeken wat hier nou het probleem van is, maar niemand kan er blijkbaar een vinger op leggen. Als ik Avast Antivirus open stottert Winamp ook, maar dat is het enige andere programma waar dat het bij doet. Als ik SketchUp, Photoshop CS6 en Kerkythea met een rendertaak tegelijk open heb staan heb ik helemaal geen last van stotteringen, dus daar ligt het niet aan. De meest voorkomende oplossingen die ik tot nu toe op het wereld wijde web tegen ben gekomen:
- Deinstalleer Flash en al je problemen zijn verleden tijd!
- Helaasch, doet het niet. - Deinstalleer Torrentsoftware want die zijn de Duivel en al je problemen zijn verleden tijd!
- Jammer joh, nog steeds problemen. - Het is je audiosoftware, duh! Je moet wel up-to-date software hebben! Update en al je problemen zijn verleden tijd!
- Eh, waarom dan? Als het geen stotteringen gaf voordat ik weer online kon en een maand of wat terug, waarom is het dan nu inene een probleem? Maar goed, alles om van de hangende muziek af te komen... maar dat werkt (je raad het al) ook niet. - Avast zuigt. Gebruik [virusprogramma] en al je problemen zijn verleden tijd!
- Not an option. Ik heb hier voor betaald dus wil het graag houden. - OK, ok, zet dan deze en deze optie uit (want die slokken resources) en al je problemen zijn verleden tijd!
- Nee, dat werkt ook niet. Net geprobeerd, webschild en emailschild uit gezet maar nog steeds stotterend geluid. - Check de latency van je geheugen want dat MOET het wel zijn! Checken, nieuw geheugen kopen en al je problemen zijn verleden tijd!
- Dat is het ook niet. Hij piekt af en toe naar geel maar nooit naar rood. Besides, zoals gezegd draaien een hoop resource-intensive programma's zo mak als een lammetje zonder dat mijn mediaplayers over hun huig gaan. - Nou... dan weet ik niets meer om al je problemen verleden tijd te laten zijn
- Ja, da's mijn probleem ook een beetje
So... Anybody out there able to help me? I'm kinda at a loss

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!