Stotterend geluid i.c.m. browsers en Avast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:26
Hey guys 'n gals,

Ik heb een probleem met mijn geluid. Voordat we daar op komen, eventjes wat achtergrond.

In oktober ben ik verhuisd naar een nieuwe kamer. Daarvoor altijd de PC braaf aan internet gehad zonder problemen. Omdat ik nu internet van mijn buurman gebruik over wireless en niet echt aan het nadenken was, heb ik tot een week of wat terug altijd op mijn netbook gebrowsed. Daar werd ik, natuurlijk, helemaal tureluurs van, maar dacht dat het even niet anders was omdat a) mijn router geen bridge mode ondersteunt en b) ik geen cross-cable had om PC en netbook direct aan te sluiten. En nee, ik wist niet dat dat niet nodig was tegenwoordig. Dat weet ik nu wel, maar hierdoor ben ik op een (nieuw) probleem gestuit.

Elke keer als ik iets in een browser (Chrome of Firefox) doe (adressen intyp, nieuw tabbblad open), begint mijn winamp te stotteren. Ik ben er nu ok achter dat het niet alleen Winamp is, maar ook XBMC die naast stotterend geluid, ook corrupt beeld laat zien. Ik ben al even bezig met onderzoeken wat hier nou het probleem van is, maar niemand kan er blijkbaar een vinger op leggen. Als ik Avast Antivirus open stottert Winamp ook, maar dat is het enige andere programma waar dat het bij doet. Als ik SketchUp, Photoshop CS6 en Kerkythea met een rendertaak tegelijk open heb staan heb ik helemaal geen last van stotteringen, dus daar ligt het niet aan. De meest voorkomende oplossingen die ik tot nu toe op het wereld wijde web tegen ben gekomen:
  1. Deinstalleer Flash en al je problemen zijn verleden tijd!

- Helaasch, doet het niet.
  2. Deinstalleer Torrentsoftware want die zijn de Duivel en al je problemen zijn verleden tijd!

- Jammer joh, nog steeds problemen.
  3. Het is je audiosoftware, duh! Je moet wel up-to-date software hebben! Update en al je problemen zijn verleden tijd!

- Eh, waarom dan? Als het geen stotteringen gaf voordat ik weer online kon en een maand of wat terug, waarom is het dan nu inene een probleem? Maar goed, alles om van de hangende muziek af te komen... maar dat werkt (je raad het al) ook niet.
  4. Avast zuigt. Gebruik [virusprogramma] en al je problemen zijn verleden tijd!

- Not an option. Ik heb hier voor betaald dus wil het graag houden.
  5. OK, ok, zet dan deze en deze optie uit (want die slokken resources) en al je problemen zijn verleden tijd!

- Nee, dat werkt ook niet. Net geprobeerd, webschild en emailschild uit gezet maar nog steeds stotterend geluid.
  6. Check de latency van je geheugen want dat MOET het wel zijn! Checken, nieuw geheugen kopen en al je problemen zijn verleden tijd!

- Dat is het ook niet. Hij piekt af en toe naar geel maar nooit naar rood. Besides, zoals gezegd draaien een hoop resource-intensive programma's zo mak als een lammetje zonder dat mijn mediaplayers over hun huig gaan.
  7. Nou... dan weet ik niets meer om al je problemen verleden tijd te laten zijn :/

- Ja, da's mijn probleem ook een beetje :/
Ik draai een Xeon X3440, niet overgeklokt, met 8GB werkgeheugen, een Sandisk 128GB SSD, een 1,5TB HD en een wat oudere ATi Radeon HD4800 met Windows 7 Ultimate SP1. Mijn muziek draait vanaf de HDD, alle browsers staan geïnstalleerd op de SSD. Overigens stottert het geheel totaal niet als ik een bestand vanaf een interne schijf open in een browser (zoals bijvoorbeeld een PDF bestand).

So... Anybody out there able to help me? I'm kinda at a loss |:(

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
OK, ik heb een memorycheck gedaan (voor de zekerheid), maar daar kwam niets uit. M'n Latency checker begon wel te spiken om de een of andere reden en opperde dat het ergens een driver probleem kan zijn. Daarom maar Verifier aan het draaien, wat er voor zorgt dat de PC nu wat trager is. Aan de andere kant heb ik nu dan weer geen problemen met browsen en geluid afspelen? Ik heb op Sevenforums gelezen dat het gebruik hiervan kan resulteren in een blue screen zodra het programma een fout ergens vind. Schattig, maar ik ben nu al een half uur bezig met het systeem stressen (muziek afspelen, videospelers openen, browsen, meerdere tabbladen achter elkaar openen en sluiten, Avast herhaaldelijk openen en sluiten) en er gebeurt maar niets. Dus... is er iemand die me kan helpen? I'm really at a loss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 23:24
Heb je ook bedacht dat het je audio kan zijn? Probeer eens een koptelefoon of sluit een andere boxen. Als dat het niet is, probeer eens een ander geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Zijn je drivers up-to-date?
Zo nee, update ze dan eens allemaal :).

- Kijk eens met deze programma naar je DPC Latency: http://www.resplendence.com/latencymon en http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml Als de latency veel te hoog is in een van die programma's weergegeven als een rode balk dan weet je dat je een probleem hebt. Deze DPC Latency uit zich vaak in het stotteren van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
@Sagitherus: Zoals al eerder aangegeven deed alles het prima, totdat ik de PC weer aan het internet hing. Ik begrijp dan dus ook niet hoe het aan de geluidskaart kan liggen. Ik heb oortjes, voor de grap, ingestoken en dat deed precies hetzelfde.

@ChicaneBT: Ik zei audiosoftware, ik bedoelde daar ook de drivers mee. Excuus! Ja, die zijn allemaal up-to-date. Ik heb al een latencychecker er overheen gegooid (staat in de openingspost, I know, gevalletje tl;dr) maar daar was eerst niks mee aan de hand. Daarna echter wel weer en na Microsoft Verifier gedraaid te hebben is alles weer koek en ei... Ware het niet dat ik nu, op de meest aparte momenten, inene crashende Windows Explorers krijg. Zelfs als ik op dat moment niet met Explorer bezig ben, bijvoorbeeld als ik in Photoshop een bestand plak die ik net uit Illustrator heb gekopieerd. Is het Klembord een Explorer functie? Ik niet snap meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je schrijft latency checker van je geheugen wat ik lees als een programma als MemTest86(+) voor controle RAM. DPC Latency heeft daar niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Op die manier. Ik heb Thesycon's DPC Latency checker gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:26
als je nu je computer niet aan het netwerk hebt hangen, hapert het dan niet? Zo nee, misschien is er dan een of andere packetstorm op je netwerk, die max interrupts veroorzaakt, waardoor je geluid gaat haperen.

ten overvloede, dat kan je checken door gewoon de utp kabel eruit te trekken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door borft op 17-02-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Dat was inderdaad wel het geval. Als ik de netwerkkabel er uit trok, WinAmp aanzette en PDF's in de browser opende, gebeurde er niks. Ook niet als ik de losse PDF's verzamelde in één getabbed browserscherm. Ondertussen is het probleem echter dus veranderd naar een haperende Explorer. Het klinkt een beetje als een virus, maar ik heb tot nog toe niets kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57

BaRF

bijna kerst

malware welke avast niet oppikt? Malwarebytes eens proberen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Ga ik doen. Het stotteren komt net namelijk weer terug; iets te vroeg gejuigd. Bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het resultaat als je nu de DPC Latency checker gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Hmm, misschien toch een gevalletje malware. Hij blijft nu goed in het groen hangen, met hier en daar een enkele uitschieter naar 1000μs. Dat gebeurt voornamelijk als ik een nieuw tabblad open en heel snel een URL intyp en op enter ram. Voor de rest blijft 'ie op de 250μs hangen, als ik dan iets doe spiked 'ie naar 500μs, vooral als hij veel moet laden zoals een image-heavy website als Deviantart. Een hoop copy-pasten doet weinig af aan de latency...

Pagina: 1