Hi Tweakers,
Ik wil zelf een PC gaan bouwen waarmee ik een aantal games op hoge settings wil kunnen spelen. Ook is het gebruik van VM een vereiste, dit zal echter minimaal gebruikt worden. Ben van plan om de spullen vandaag te gaan bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals GTA V, BF: Hardline op medium/high settings. Ook wat lichte VM werkzaamheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 700 incl. verzendkosten. Ik ga de PC zelf assembleren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Windows 8.1 licentie heb ik al, en onderstaande:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de VM denk ik 16GB werkgeheugen nodig te hebben. Een SSD mag natuurlijk niet ontbreken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. De levensduur is vooral belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet vloeiend werken, en ik moet er een tijd mee tegenaan kunnen.
Ga je overklokken?
In eerste instantie verwacht ik niet dat dit nodig is. Zodra deze optie wel open komt, weet ik dat ik een 3th party cooler moet gaan gebruiken.
Onderstaande lijst heb ik samengesteld door goed door de andere topics heen te struinen. Eigenlijk zoek ik vooral naar bevestiging of ik niet iets mis en waar ik eventueel nog kosten op kan besparen.
Videokaart zal ik uit de V&A halen.
Ik wil zelf een PC gaan bouwen waarmee ik een aantal games op hoge settings wil kunnen spelen. Ook is het gebruik van VM een vereiste, dit zal echter minimaal gebruikt worden. Ben van plan om de spullen vandaag te gaan bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals GTA V, BF: Hardline op medium/high settings. Ook wat lichte VM werkzaamheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 700 incl. verzendkosten. Ik ga de PC zelf assembleren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Windows 8.1 licentie heb ik al, en onderstaande:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Aerocool XPredator X1 Devil Red Edition | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Samsung Syncmaster B2330H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 103,95 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de VM denk ik 16GB werkgeheugen nodig te hebben. Een SSD mag natuurlijk niet ontbreken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. De levensduur is vooral belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet vloeiend werken, en ik moet er een tijd mee tegenaan kunnen.
Ga je overklokken?
In eerste instantie verwacht ik niet dat dit nodig is. Zodra deze optie wel open komt, weet ik dat ik een 3th party cooler moet gaan gebruiken.
Onderstaande lijst heb ik samengesteld door goed door de andere topics heen te struinen. Eigenlijk zoek ik vooral naar bevestiging of ik niet iets mis en waar ik eventueel nog kosten op kan besparen.
Videokaart zal ik uit de V&A halen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 65,75 | € 65,75 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 126,95 | € 126,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 96,50 | € 96,50 |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,88 | € 179,88 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 57,52 | € 57,52 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 526,60 | |