Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop ga ik gebruiken voor mijn werk als een web developer. Ik wil daarbij de mogelijkheid open kunnen houden om meerdere besturingssystemen te kunnen installeren. Eventueel kan dit via virtualisatie, dan hoeft er maar 1 VM tegelijk actief te zijn.
Wat is je budget?
Ik heb hier een bedrag van tussen de € 600 en € 800 gekregen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben zeker van plan de laptop veel mee te nemen, maar hoeft onderweg niet gebruikt te worden. Accuduur is dus niet zo van belang, maar gewicht wel.
Ideale grote is rond de 13,3". Tot 15,6" zou nog net kunnen (wel erg groot), maar absoluut niet kleiner dan 12,5".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Absolute must is een SSD in mijn laptop (liefst zonder dat ik die zelf nog in hoef te bouwen) van minimaal 250 GB.
Wat betreft werkgeheugen wil ik minimaal 6GB hebben.
Processor maakt heel weinig uit, aangezien ik toch geen CPU intensieve taken uitvoer. Ook virtualisatie zal niet vaak voorkomen.
Wat heb je zelf al gevonden
Ik heb via de pricewatch twee laptops gevonden:
Zijn er nog laptops die ik over het hoofd zie?
Deze laptop ga ik gebruiken voor mijn werk als een web developer. Ik wil daarbij de mogelijkheid open kunnen houden om meerdere besturingssystemen te kunnen installeren. Eventueel kan dit via virtualisatie, dan hoeft er maar 1 VM tegelijk actief te zijn.
Wat is je budget?
Ik heb hier een bedrag van tussen de € 600 en € 800 gekregen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben zeker van plan de laptop veel mee te nemen, maar hoeft onderweg niet gebruikt te worden. Accuduur is dus niet zo van belang, maar gewicht wel.
Ideale grote is rond de 13,3". Tot 15,6" zou nog net kunnen (wel erg groot), maar absoluut niet kleiner dan 12,5".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Absolute must is een SSD in mijn laptop (liefst zonder dat ik die zelf nog in hoef te bouwen) van minimaal 250 GB.
Wat betreft werkgeheugen wil ik minimaal 6GB hebben.
Processor maakt heel weinig uit, aangezien ik toch geen CPU intensieve taken uitvoer. Ook virtualisatie zal niet vaak voorkomen.
Wat heb je zelf al gevonden
Ik heb via de pricewatch twee laptops gevonden:
- http://tweakers.net/price...ilion-13-a232nd-x360.html (Dramatisch lage resolutie)
- http://tweakers.net/price...-satellite-l50-b-1w7.html (Gewicht wat aan de hoge kant)
Zijn er nog laptops die ik over het hoofd zie?
During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.