Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thin&light developer's laptop

Pagina: 1
Acties:

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop ga ik gebruiken voor mijn werk als een web developer. Ik wil daarbij de mogelijkheid open kunnen houden om meerdere besturingssystemen te kunnen installeren. Eventueel kan dit via virtualisatie, dan hoeft er maar 1 VM tegelijk actief te zijn.

Wat is je budget?
Ik heb hier een bedrag van tussen de € 600 en € 800 gekregen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben zeker van plan de laptop veel mee te nemen, maar hoeft onderweg niet gebruikt te worden. Accuduur is dus niet zo van belang, maar gewicht wel.
Ideale grote is rond de 13,3". Tot 15,6" zou nog net kunnen (wel erg groot), maar absoluut niet kleiner dan 12,5".

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Absolute must is een SSD in mijn laptop (liefst zonder dat ik die zelf nog in hoef te bouwen) van minimaal 250 GB.
Wat betreft werkgeheugen wil ik minimaal 6GB hebben.
Processor maakt heel weinig uit, aangezien ik toch geen CPU intensieve taken uitvoer. Ook virtualisatie zal niet vaak voorkomen.

Wat heb je zelf al gevonden
Ik heb via de pricewatch twee laptops gevonden:Welke van deze twee laptops zouden jullie mij aan kunnen raden?
Zijn er nog laptops die ik over het hoofd zie?

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 19:32
Je eisen zijn specifiek en daardoor krijg je niet veel keuze als je in de pricewatch kijkt. Op een kleiner scherm hoef je niet echt een 1080p scherm. Letters worden daardoor wel erg klein. Wil je voor compact gaan, dan lijkt mij die HP een goede keuze.

[ Voor 34% gewijzigd door Nfear op 13-02-2015 11:09 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:49

Thomg

Aww yiss

Ik zou toch echt kijken voor een ultrabook met een hoge resolutie en een laag gewicht + stop er zelf een SSD in. Dat gaat je de meeste bang for the buck geven.

Als dat niet wilt...
pricewatch: Acer Aspire V3-371-7479

Specs zien er goed uit imho. Over bouwkwaliteit en de rest kan ik niks zeggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Thomg op 13-02-2015 11:13 ]

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
Thomg schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:11:
Ik zou toch echt kijken voor een ultrabook met een hoge resolutie en een laag gewicht + stop er zelf een SSD in. Dat gaat je de meeste bang for the buck geven.
Heb je een specifiek model in gedachte?

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:04
Thomg schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:11:

Als dat niet wilt...
pricewatch: Acer Aspire V3-371-7479

Specs zien er goed uit imho. Over bouwkwaliteit en de rest kan ik niks zeggen.
Ik heb deze zelf, en voor ongeveer het zelfde doeleinde gekocht. Hij is erg fijn om mee te nemen en je voelt vaak niet dat je hem bijhebt. De bouwkwaliteit is meh in de vorm van kieren, maar hij voelt wel stevig aan. Ondanks dat je het niet nodig hebt heb je wel een accuduur van 8 uur en een full-hd scherm op 13.3"

De standaardimage is wel bagger, dus je zult windows op nieuw moeten installeren of even aan de slag om hem fatsoenlijk te maken. Voor 800 euro is hij ideaal, maar je moet wel rekening houden dat qua specs deze laptop in de buurt komt van ultrabooks die 400 euro meer kosten, dus er wordt ergens op bezuinigd.

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Voor een 15" laptop is 2.2KG heel erg licht hoor, als je ligter wil in 15" dan schiet je bedrag omhoog. Ik zou dus in the 13" categorie blijven.

Een GS60 zal onder de 2Kg duiken voor een 15" laptop zelfde als een XPS 15 en een razor Blade, maar die kosten dan ook bijna 2 keer jou maximale bedrag.

Dit is snel zo het enige dat ik kan vinden in de pricewatch dat aan jou eisen voldoet: http://tweakers.net/categ...c9V2L1I9y1TElZEMtW4ZZz_gA

[ Voor 63% gewijzigd door NC83 op 13-02-2015 17:17 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Pagina: 1