• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 15:53
Binnen enkele maanden wordt ons huis aangesloten op glasvezel.

Mijn huidige situatie is Ziggo kabel en ik gebruik een HTPC met een Anysee E30TCPlus om uitzendingen op te nemen.

Mijn vraag is of dit ook mogelijk is met een glasvezel abonnement en/of tuner. Ik begrijp dat het TV signaal over glasvezel het zogenaamde IPTV is. Hoe wordt dit aangesloten en zit daat nog een decoder tussen?

Kortom, kan ik mijn huidige setup voor opnemen blijven gebruiken of moet ik andere software/hardware aanschaffen om programma's op te kunnen nemen?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zijn glasvezel providers die ook een DVB-C signaal aanbieden, aangezien je niet aangeeft naar welke aanbieder je overstapt kun je het zelf misschien al achterhalen op de website van de provider?

Testing, one, two ...

• wfveennl
Ik meende dat ik het vermeld had, maar dus niet. Ik ben van plan om naar Solcon te gaan en zo te zien hebben die IPTV.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• wfveennl
Dat is volgens mij niet voor glasvezel http://www.solcon.nl/part...ecificaties-tv-ontvangers

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De tekst in deze link doet anders vermoeden maar je weet het toch zo als je ze gewoon even belt?
"DVB-C codes glasvezel"

http://www.solcon.nl/part...ing=dvb-c#wb_section_1374

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 16-02-2015 13:39 ]

Testing, one, two ...

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-01 10:53
IPTV op MCE is tegenwoordig volledig uit den boze op Tweakers. Belachelijk, maar de discussie wordt heimelijk vermeden. Je vraag is een heilig huisje in GoT, ondanks het motto om techniek op de proef te stellen. Zie het laatste bericht: zeef in "Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?"

Trouwens is dat niet alleen hier, maar ook op andere plaatsen, zoals de DVBLink website waar de "zenderfrequenties" van de relevante tv-stations niet meer geplaatst mogen worden. Het verschil is wel dat DVBLink een andere insteek heeft dan GoT. Zij verdienen geld aan software die zich in een 'grijs gebied' bevindt, terwijl GoT een broedplaats zou moeten zijn voor discussies over het tweaken van de moderne technieken.

Mijn advies: koop een slimme tv, of iets in die richting, je ergert je groen en geel aan de beperkingen en het gesloten systeem, maar de vrouw kan er mee omgaan, en je hoeft geen instructies over de telefoon aan je kinderen te geven over hoe het precies werkt.

Het jammere is nog steeds dat Tweakers nooit heeft begrepen wat er nou precies werd besproken in het forum. Het nieuwsbericht(nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren) wat ooit geplaatst is, is nooit gecorrigeerd. Met name door de misconcepties van Engelfriet naar mijn inzien. Zie hier (hier') voor uitleg wat er wel werd gedaan in het topic.

Het belooft wat voor alle discussies die hier op Tweakers worden gehouden. Voor je het weet censureren ze het volledige GoT op wat discussies over het inscannen van postzegels na. Bedankt, Tweakers.

• wfveennl
Oké, ik wist niet dat het zo'n heet hangijzer was, dan weten we dat ook weer.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 05:30

j1nx

Geek - Enjoying life

Pas op bikkeltje, niet te hard drukken op dat plekje. Er zijn op GoT nog wel verscheindende topics/posts te vinden die omschrijven hoe je IPTV op de HTPC kan kijken. (Je moet ff goed zoeken)

Maar wil niet dat ze die ook nog gaan weg halen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Pagina: 1