Vagrant development box sneller dan lokaal?! raadsel?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Tot mijn verbazing werkt mijn Vagrant VM 6x zo snel dan local development op mijn OSX Yosemite 10.10.2.

Symfony pageloads is op mijn vagrant VM 165ms en op reguliere wijze 700ms. Ik vraag me af waar dat verschil aan kan liggen? Ik zou toch zeggen dat een VM altijd langzamer is dan lokaal. Heeft iemand een idee?

Vagrant VM:
------------------
Vagrant 1.7.2
Virtualbox 4.3.20 R96996 met "Ubuntu 14.04.1 LTS.
Nginx 1.6.2
PHP 5.6.5 FPM

VS Yosemite Brew geinstalleerd:
-----------------------
PHP 5.6.5 FPM
nginx/1.6.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Op basis van deze karige informatie kunnen wij natuurlijk helemaal niks zinnigs zeggen en enkel maar onze glazen bol raadplegen. Je zult toch écht zelf aan 't meten moeten gaan (meten == weten!) en dus gaan meten waar die traagheid precies in zit. Is het de query, een connectie opzetten naar een DB server, het versturen van een mail of... we weten natuurlijk niet wat je doet... For all we know doet je bare-metal een DNS lookup aan de andere kant van de wereld die dan dus ontzettend traag is en je VM gebruikt netjes een lokale(re) DNS ofzo. Of misschien heeft NGINX in je VM meer werkgeheugen voor het PHP proces dan je bare-metal. Of...

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 13-02-2015 08:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Je hebt helemaal gelijk.

In de eerste screenshot doet Vagrant 28ms voor de kernel.request. Daarentegen doet osx 315ms erover. De boosdoender lijkt de firewall met 290ms t.o.v. de snelle 25ms vagrant.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/98zmnwe7b/Screen_Shot_2015_02_13_at_08_59_19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/88puebkbt/Screen_Shot_2015_02_13_at_08_59_26.jpg

Maar over het algemeen zie ik een factor 3-4 verschil bij de andere loads. Zou het kunnen zijn dat homebrew nginx en php niet geoptimilaseerd heeft gecompileerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:05

Pizzalucht

Snotneus.

Waarschijnlijk maakt de firewall als eerste verbinding met de DB.
Probeer je database eens in te stellen op host 127.0.0.1 ipv localhost.

Vraag me wel af waarom het geheugengebruik zoveel verschilt. Is het wel dezelfde site?

[ Voor 24% gewijzigd door Pizzalucht op 13-02-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 13:08
Welke profiler is dat? Ziet er handig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 16:51
maurad3r schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:30:
Welke profiler is dat? Ziet er handig uit!
Gewoon de standaard Symfony Webprofiler: http://symfony.com/blog/n...2-new-stopwatch-component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Problem solved! :D :D

Ik heb de PHP configuraties van elkaar vergeleken en tot mijn verbazing stond opcache van de osx uit!
Daarnaast memcache extensie verwijderd en de prestaties zijn nagenoeg gelijk.

De osx is 10ms langzamer maar dat is te verwaarlozen! Wellicht heeft dat te maken met GD support of compilatie flags van homebrew. :?
Pagina: 1