Windows Vista Home premium Retail upgraden naar windows 10

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Voor mij word het een beetje geheel onduidelijk wat ik momenteel moet gaan doen..

Ik las dat windows 8.1 geen direct3d12 ging ondersteunen, maar alle nieuwere dingen naar windows 10 word geschoven..

Het zit zo. Momenteel gebruik ik een Windows 7 Ultimate Retail installatie 64bit.. Nou werkt dit besturingssysteem nog wel goed. Alleen begint het kwa features eigenlijk wel achter te lopen..
Ik wilde een nieuwe videokaart gaan kopen en deze word een directx12 variant.

Helaas op dit gebied zal het besturingssysteem achter de feiten gaan aanlopen dat het geen directx12 gaat ondersteunen en eigenlijk toch wel genoodzaakt ben om verder te gaan..van installatie een nieuw besturingssysteem.

Alleen wil ik hiervoor niet mijn Windows 7 retail pakket voor gaan opofferen omdat ik deze installatie voor een ander ouder systeem wil gaan gebruiken..

Nou kan ik opzicht wel een nieuwe windows 8.1 pakket gaan aanschaffen, kosten a 100 euro.. Opzicht niet duur dan dat het vroeger was.. Maar waarom meer gaan betalen als het waarschijnlijk goedkoper kan.
Me oude windows vista home premium pakket ben ik eigenlijk niet meer van plan om te gaan gebruiken. (want dan kan ik beter windows 7 draaien daar voor in de plaats..

Nou zou ik heel graag dit oude pakket willen upgraden naar windows 7 of windows 8..

Nou weet ik dat als ik naar windows 7 upgrade nog steeds geen windows 8 heb, maar wel de mogelijkheid als windows 10 gelanceerd word binnen 1 jaar de boel gratis over te zetten naar windows 10.

Andere optie zou zijn om een oude generatie windows 8 upgrade pakket te nemen en eventueel ook door upgraden naar 8.1 (als deze methode nog gratis is)

1. Nou vraag ik mij af zijn alleen upgrade pakketten toepasbaar op retail en oem software?

2. Mocht vraag 1 ja zijn, kan je van oem software upgraden naar een retail en of andersom?
(of zal een upgraded retail versie een retail blijven en een upgraded oem een oem?)

3. Wat is de beter methode om momenteel naar windows 8.(1) te komen?

4. Welke upgrade kit heb ik nodig om naar windows 8 te komen en gratis mogen upgraden naar 8.1?

5. Als ik de upgrade gemaakt heb kan de sleutel naar deinstallatie weer gebruikt worden voor bijvoorbeeld windows vista home premium? Of word het gebruik van deze software dan geblokkeerd zodat de licentie alleen nog maar voor de geupgraded versie (windows 7 of 8) geld?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
1. upgradepakketten zijn met alles geldig
2. dat weet ik zo niet, maar ik denk dat het gewoon retail blijft als het retail is
3. Er zijn volgens mij windows 8.1 pakketten die je voor 60 euro kan kopen, ik denk op de microsoft site
4. Dat maakt niet uit, ze vragen je automatisch om te upgraden naar 8.1, maakt niet uit welke LEGALE versie je hebt,
5. volgens mij zit je code (mits dat het OEM is) aan je moederbord gekoppelt. Als je het aan een ander moederbord koppelt vragen ze je om windows te activeren, maar dat heeft geen nood. Ik werk zelf ook nog op een niet geactiveerde windows op mn nieuwe pc. Ik had de hdd meegenomen van mn oude pc.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:47
Er is nog geen software die DirectX 12 gebruikt, en dat zal ook na release van Windows 10 wel even duren, dus zo'n haast heeft het allemaal niet en je kan prima nog een jaar op Windows 7/8 werken en gamen.

Ga gewoon zodra Windows 10 uit is naar de winkel en koop een licentie.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Hierboven mij.. Dat is wel waar. Maar denk dat de besturing systemen na windows 10 alleen nog maar slechter gaan worden.. En daarnaast zie ik een optie open zodat ik met een momenteel niet meer gebruikte windows vista home premium versie best makkelijk goedkoop te upgraden is.. (voor een windows8 pro upgrade kost mij momenteel netjes 60 euro, dan dat ik 100 euro kwijt zou zijn bij een windows 8.1 pakket.
Daarna kan ik geheel gratis upgraden naar windows 8.1 en doorstromen gratis naar windows10..
Voor dat oude pakket was ik al veel geld kwijt destijds en heb van vista maar weinig gebruik van gemaakt.. Het gaat hier niet om een goedkoop OEM pakketje dat je voor 60 euro koopt. Maar een retail van meer dan 200 euro..

Je zegt overigens dat directx 12 niet zo heel snel zal gaan, maar ik denk dat dat best nog wel anders kan zijn.. Ik gebruik zelf geen OEM pakketten(alleen bij een laptop wel uiteraard), omdat ik het OS onafhankelijk wil hebben van het systeem. Als ik een upgrade doe van het moederbord dat ik niet meteen ook weer kosten moet gaan maken voor het OS.
pwillemske schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:51:
1. upgradepakketten zijn met alles geldig
2. dat weet ik zo niet, maar ik denk dat het gewoon retail blijft als het retail is
3. Er zijn volgens mij windows 8.1 pakketten die je voor 60 euro kan kopen, ik denk op de microsoft site
4. Dat maakt niet uit, ze vragen je automatisch om te upgraden naar 8.1, maakt niet uit welke LEGALE versie je hebt,
5. volgens mij zit je code (mits dat het OEM is) aan je moederbord gekoppelt. Als je het aan een ander moederbord koppelt vragen ze je om windows te activeren, maar dat heeft geen nood. Ik werk zelf ook nog op een niet geactiveerde windows op mn nieuwe pc. Ik had de hdd meegenomen van mn oude pc.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!
Nummer 3 geld denk ik alleen voor een OEM versie.. Retail zie ik van windows 8.1 alleen vanaf 100 euro in de pricewatch staan van tweakers.

[ Voor 40% gewijzigd door Robin4 op 13-02-2015 12:51 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.