• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Ter vervanging van de drama Ubeebox is er een aantal maanden geleden een R7000 in huis gekomen echter valt het wifi signaal qua sterkte behoorlijk (vrij kanaal gezocht) tegen terwijl genoeg wifi punten zie van meerdere huizen verder.

Maar iets anders vreemd hij geeft stellig aan dat ik, terwijl ik dit nu typ door hem heen, dat ik 'Not Connected' ben. Vandaag ook update gedraaid, dacht misschien lost dat het op maar niks. Als ik er op klik dan krijg ik een overzicht te zien met o.a. het IP adres wat gewoon mijn buiten IP adres is?

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is of is dit 'normaal', want alles functioneert gewoon?!

Edit: enige wat er op lijkt, maar er word niet gesproken over een oplossing is een topic op netgear.com zelf Netgear Genie - 'Internet Not Connected' false error display.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/diglaRck6gLYl29ayvSdPDvx/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3lcLrGQE6Sop29UkK1GRt82A/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 12-02-2015 20:32 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
Ik neem aan dat je een gewoon modem aan je aansluiting hebt. Van de Ubee alleen de wifi uitgezet, maar verder niks, toch?
In dat geval is wat je ziet normaal. Bij jouw fungeert ie als accesspoint. Waarschijnlijk alleen de DHCP server uitgezet?
Als je op het rode kruisje klikt, zegt ie: "No Ethernet Cable Is Plugged into the Router Internet Port.". Internet Port is de WAN-poort.

Bij mij laat ie precies hetzelfde zien en werkt voor de rest ook 100%.
Klein ongemak is dat ie op deze manier niet automatisch naar firmware updates kan laten zoeken.
Maar ja, firmwares kun je altijd zelf downloaden.

De R7000 ziet alleen je Internet verbinding als ie op een gebridged modem is aangesloten. Hij wordt dan via de WAN poort aangesloten en dan zijn ook de settings voor je Internet IP Adress relevant.
Dan zal ie Internet Access wél weergeven, en ook firmware updates kunnen zien.
Maar nogmaals, dat werkt alleen als je modem in bridge-mode staat. De R7000 regelt dan zowel de WAN-zijde (de provider kant) en de LAN-zijde (je interne netwerk).

De R7000 heeft ook nog een instelbare Accespoint-modus. Die kun je inschakelen, en dan hang je hem aan de WAN-poort. Zie handleiding.
Voordeel is een extra beschikbare LAN-poort.
Ik heb deze modus nog nooit gebruikt, maar ik zou me kunnen voorstellen dat ie dan misschien wél de status van je internetverbinding laat zien. Kwestie van proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Masimo op 12-02-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik heb 'm even voor je in de Accespointmodus gezet om te proberen (Advanced Settings, Wireles AP).
Daarna kun je de LAN kabel die vanaf je modem komt omprikken naar de gele WAN poort. Die is dan een 5e LAN poort geworden. Omprikken is geen must, het werkt ook zonder omprikken.

In AP mode geeft hij dan inderdaad aan dat de Internet status "GOOD" is i.p.v. "Not Connected".
Het zoeken naar firmware updates vanaf de router wordt dan overigens mogelijk. Ik heb 'm gelijk maar even naar de nieuwste geupdate ;)

In AP-mode verlies je de mogelijkheid om de volgende Advanced Settings aan te passen:

Wireless Repeating
Port Forwarding / Port Triggering
Dynamic DNS
VPN Service
Static Routes
Remote Management
UPnP
IPv6
en Traffic Meter.

E.e.a. hangt dus af van hoe je router wilt gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Masimo op 13-02-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
Ubee staat in bridged-mode, en ik stel port forwarding in op de Netgear de uitgaande kabel (port1) van de Ubee zit op de (gele/groene?) losse WAN poort van de Netgear.

Als ik naar myip.nl ga zie hetzelfde adres als ik in de Netgear bij Get Dynamically from ISP zie staan.

En hier het bewijs een webserver die nu draait op mijn lokale PC met port forwarding ingesteld in de Netgear het resultaat van hidemyass.com
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XxhLmIBw813QTah6XxUlk0i5/full.png

Off topic, maar wel vervelend, en mogelijk door lokale werkzaamheden (TV moest ook zenders opnieuw instellen) is dan ook de downstream niet verder komt dan 80 mbit en up wel 17.2 mbit haalt, we hebben Alles-in-1 met 180/18 mbit. En elke instelling die je doet word zo ongelovelijk traag verwerkt.. ik merk niks van 'dual core 1GHz' kracht..

[ Voor 5% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 13-02-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Vreemd dat ie niet laat zien dat ie met Internet verbonden is.
Ik heb de R7000 achter een Cisco EPC3925 van Ziggo, die niet ge-bridged is en waarvan de (bagger)wifi uit staat.

Dat trage werken is iets wat ook bij voorgaande routergeneraties van Netgear optreedt. Na een tijdje wordt alles erg traag, maar er is geen peil op te trekken wanneer het gebeurd.
Ik heb nog een WNDR3700 in gebruik en die vertoont hetzelfde gedrag. Het is blijkbaar iets dat in Netgear-firmwares zit.

Een reboot helpt om de traagheid te verhelpen. Maar het komt vroeg of laat weer terug.
Geen idee waardoor het getriggered wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 13-02-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
Aangezien een Ziggo modem in bridged mode het niet langer mogelijk maakt gebruik te maken van de Ziggo Hotspots functionaliteit dit terug laten draaien, uiteraard binnen 5 minuten (inclusief wacht muziekje) geregeld.

Wifi deed het nog maar geen internet, paar seconden later geeft de Netgear aan 'netwerk conflict automatisch verholpen 10.x is je nieuwe netwerk' en warempel het staat ook op het Dashboard groen "Internet connected"

Probleem niet direct verholpen maar niet langer van toepassing bij mij.
Pagina: 1