Onlangs weer wat zitten klooien met de pc na een hele tijd geen tijd ervoor te hebben gehad,
En hij is gewoon echt te traag naar mijn zin.
De PC stamt uit 2011 en is echt toe aan wat nieuwe onderdelen.
Nu heb ik eens zitten kijken om een upgrade uit te voeren voor mijn desktop,
Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
Nu wil ik vragen of jullie goed advies kunnen geven over het upgraden van mijn huidige setup :
Neem even de moeite je componenten uit te schrijven, dat leest een stuk makkelijker.
Dit is wat ik momenteel tot mijn beschikking heb, en het RAM geheugen mag zeker uitgebreid worden !!
Ook zit ik te kijken naar een nieuwe videokaart.
Deze wordt voornamelijk gebruikt voor de normale huis- tuin- en keukendingen en af en toe wat simpel knip en plak werk met photoshop en premiere pro.
Hier zitten wel 2 schermen op aangesloten (1x 24" draaiend op 1920x1080 en 1x 19" draaiend op 1440x900)
De huidige HDD is in 2 partities gedeeld, en heb dus 500 GB op C: en 500 GB op D: dit voor wat random meuk.
Er zitten ook nog wat andere schijven aangeknoopt via 3 hot-swap bays voor de mediacenter.
Maar ik gok dat deze eerdaags ook aan vervanging toe is en ik op safe wil spelen.
Graag jullie advies hierover, en de do's en don'ts
Alvast bedankt !
En hij is gewoon echt te traag naar mijn zin.
De PC stamt uit 2011 en is echt toe aan wat nieuwe onderdelen.
Nu heb ik eens zitten kijken om een upgrade uit te voeren voor mijn desktop,
Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
Nu wil ik vragen of jullie goed advies kunnen geven over het upgraden van mijn huidige setup :
Neem even de moeite je componenten uit te schrijven, dat leest een stuk makkelijker.
Dit is wat ik momenteel tot mijn beschikking heb, en het RAM geheugen mag zeker uitgebreid worden !!
Ook zit ik te kijken naar een nieuwe videokaart.
Deze wordt voornamelijk gebruikt voor de normale huis- tuin- en keukendingen en af en toe wat simpel knip en plak werk met photoshop en premiere pro.
Hier zitten wel 2 schermen op aangesloten (1x 24" draaiend op 1920x1080 en 1x 19" draaiend op 1440x900)
De huidige HDD is in 2 partities gedeeld, en heb dus 500 GB op C: en 500 GB op D: dit voor wat random meuk.
Er zitten ook nog wat andere schijven aangeknoopt via 3 hot-swap bays voor de mediacenter.
Maar ik gok dat deze eerdaags ook aan vervanging toe is en ik op safe wil spelen.
Graag jullie advies hierover, en de do's en don'ts
Alvast bedankt !
[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 12-02-2015 20:11 ]