Toon posts:

vraag over de Yamaha R_N500 handleiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op pagina 10 van de nederlandse handleiding van de Yamaha R_N500, “Luidsprekers en broncomponenten aansluiten” wordt in de figuur bij de tekst er e.e.a. volgens mij fout weergegeven, (maar ik ben er een leek op dat gebied):

In de figuur, bij CD-recorder zijn de teksten "Audio-ingang" en "Audio-Uitgang" omgewisseld (Audio ingang staat in de figuur gekoppeld met "PB"). Klopt dat?

Ik heb een CD-recorder en het lijkt me essentieel als ik hem aansluit op de goede in/uitgang van de versterker.

Wie kan mij duidelijkheid geven inzake die aansluitingen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja post eens een link dan .. en/of een foto van het manual en de versterker(?)

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 12-02-2015 19:32 ]

Iperf

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ok Storm volgens mij heb je een top(art) apparaat aangeschaft. Ik heb me vandaag ook aardig ingelezen over netwerk receivers van Yamaha en verkoos de R-N500 boven de R-N301.
Kan je al een ervaring delen over de 500 en welke speakers ga je hiierop aansluiten?

Hier een overzicht van de handleidingen in meerdere talen, misschien geven die iets anders aan?

http://download.yamaha.co...=16499&product_id=1845076

NRG

Verwijderd

Topicstarter
Fish schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:31:
ja post eens een link dan .. en/of een foto van het manual en de versterker(?)
Dank voor jouw reactie,

url van de manual vd versterker is:
https://www.gebruikershan...dc&t=12-2-2015%2019:44:05

van de foto's van de versterker:
http://nl.yamaha.com/nl/p...rs/r-n500_g/?mode=enlarge

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat ziet er inderdaad verkeerd om uit ja

maar gewoon aansluiten zoals het je goed lijkt. als het verkeerd om zit kun je nog eigenlijk niets stukmaken.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord, ik ga het gewoon proberen.
Als leek gebruik je een handleiding om de zaak te verduidelijken, dat is dus in dit geval duidelijk niet zo.
Ik vraag me toch af of niemand is opgevallen en waar je dat zou moeten (kunnen) melden ...
Nogmaals dank.

Verwijderd

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:45:
Ok Storm volgens mij heb je een top(art) apparaat aangeschaft. Ik heb me vandaag ook aardig ingelezen over netwerk receivers van Yamaha en verkoos de R-N500 boven de R-N301.
Kan je al een ervaring delen over de 500 en welke speakers ga je hiierop aansluiten?

Hier een overzicht van de handleidingen in meerdere talen, misschien geven die iets anders aan?

http://download.yamaha.co...=16499&product_id=1845076
Ik had al twee paar luidsprekers die het nog altijd goed doen, dus zocht ik een internet-receiver die 2 paar luidsprekeruitgangen (geen Surround) heeft, met Spotify Connect overweg kan en een draaitafelingang heeft. Dit ter vervanging van mijn oude receiver de Denon DRA-435R en kwam na lang zoeken uit op de R-N500. De luidsprekers die ik heb zijn van "Monitor Audio" Bronze BR1 en Bose 301 series II direct/reflecting. Zijn niet de meest dure speakers maar voor mij voldoen ze prima.

De R-N500 is inderdaad een prachtig apparaat en er komt een mooi ‘warm’ geluid uit waarbij het volume per bron (internet-audio, tuner, CD speler etc.) kan worden aangepast zodat bij het overschakelen geen grote verschillen zijn.
Er is één minpuntje en dat is dat de ‘Loudness’ voorziening m.i. niets toevoegt bij het volume waarvoor ik het gebruik (bijna altijd een laag volume).

Het is wel een boel informatie om door te nemen, in over het algemeen duidelijke handleiding, maar ik kon hem na het aansluiten direct gebruiken en het apparaat werkt perfect.

Met een handige web applicatie vTuner kun je op de PC bookmarks aanmaken voor internet-radiostations.
Voor de FM-tuner kun je maar liefst 40 voorkeuze zenders aanmaken direct op de receiver.

Ik had een FM-zender om het geluid van mijn PC (hoofdzakelijk Spotify) over te zenden naar mijn Denon receiver, met als nadeel dat er nogal wat storing optrad. Dat behoort dankzij Spotify-connect in combinatie met de R-N500 nu tot het verleden. Ook geluidsbestanden die ik op mijn PC heb staan kan ik nu zonder problemen met de R-N500 afspelen.

Kortom een aanrader.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ok, goede informatie waar ik zeker wat aan heb, bedankt. De R-N500 staat voorlopig als enige op mijn lijstje. De versterker is top en ook de DAC moet erg goed zijn. Erg prettig voor een overwegend FLAC muziekcollectie welke uit van alles bestaat, maar geen dance en house herrie. Ook voornamelijk goede DRM's en goede master recordings.

Veel luister plezier!

NRG

Pagina: 1