Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ben opzoek naar een wifi naar kabel AP-client

Pagina: 1
Acties:

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-11 19:05

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een adapter die een Wifi signaal van een huis tuin en keuken router kan omzetten naar een signaal dat door een netwerkkabel gaat. hoeft geen hoge snelheid te zijn.
Hij MOET niet opnieuw ook een draadloos WiFi signaal genereren. Anders kan ik gewoon een repeater gebruiken met een netwerk aansluiting, dat is bekend. Heb reeds zelf een Netgear WN3000RP, die dat kan, alleen ik krijg daarbij de draadloze wifi niet uit; kom niet in het menu.
Assistentie hoe dat werkt als dat mogelijk is, is ook welkom.

T is voor iemand anders die graag zo min mogelijk draadloos Wifi in de omgeving heeft; die heb je ook.

Hoop dat de kop een beetje klopt en dat er zoiets is.

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 23:05
Het systeem waar je op doelt heet WDS, en wordt ook wel wireless bridging genoemd.
Veel routers en AP's zijn in staat om op deze manier draadloos met elkaar te communiceren. Je hebt dus 2 (recente, ivm beveiliging) routers, of 1 router en 1 AP nodig. Hier een aardige uitleg op de website van TP-Link: http://nl.tp-link.com/article/?faqid=227. Vanaf de 'ontvangende kant' kun je vervolgens een bekabelde verbinding maken.

Maar dit gaat niet echt een oplossing zijn voor iemand die zo min mogelijke draadloze signalen in de buurt wil hebben. Beide apparaten in zo'n wireless bridge stralen namelijk draadloze signalen uit, in alle richtingen. Het is dus niet zo dat de 'ontvangende kant' signaalvrij is.
Er bestaat niet een apparaat dat het Wifi-signaal 'opslokt' en vervolgens converteert naar een bedraad signaal O-)
In feite loop je hiermee dus tegen hetzelfde probleem aan als met die repeater.
De enige manier om jouw doel te bereiken, is het trekken van een netwerkkabel die lang genoeg is om buiten het draadloze bereik van de router te komen!

Overigens is het niet zo zinvol om te proberen het Wifi-signaal van die Netgear WN3000RP uit te schakelen. Dat apparaat is nou net gemaakt om een Wifi-signaal te versterken en/of door te zetten naar de ethernetaansluiting. Het zou dus wat vreemd zijn als het mogelijk zou zijn om Wifi uit te schakelen.

[ Voor 19% gewijzigd door HenkDePoema op 12-02-2015 19:43 ]

• Andre1973

Andre1973

Topicstarter
HenkDePoema schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:55:
Overigens is het nogal logisch dat je van die Netgear WN3000RP het Wifi-signaal niet kan uitschakelen: dat is nou net waar dat apparaat voor gemaakt is :z
Daar was ik al bang voor. en die ene poort voor een kabeltje is en beetje het extra'tje. Maar wie weet heeft iemand ontdekt hoe dat wel kan.
En omdat ik zelf niet zo thuis ben in dat spul en ik die Netgear zelf ook heb, hoopte ik dat dat misschien mogelijk zou zijn met dat ding. Of om de uitzend versterking op 0 te zeten oid. Ik kan schijnbaar de modem / router van ziggo hier in uitzend vermogen regelen.

Maar betekend t dan dat bijvoorbeeld mijn laptop ook continu een signaal uitzend als de airport (mac) aan staat? of alleen als ie een "vraag" heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Andre1973 op 12-02-2015 19:18 ]

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

• HenkDePoema
Omdat die repeater maar 1 radio heeft, zendt en ontvangt hij met dezelfde radio. Misschien kun je inderdaad de versterking instellen, maar daarmee loop je ook het risico dat de repeater een mindere of zelfs geen verbinding met de router meer heeft.

• HenkDePoema
Andre1973 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:13:
Maar betekend t dan dat bijvoorbeeld mijn laptop ook continu een signaal uitzend als de airport (mac) aan staat? of alleen als ie een "vraag" heeft.
Ja, het zijn twee radio's die voortdurend met elkaar in verbinding staan. Je kunt natuurlijk wifi op je laptop uitschakelen.

• Andre1973

Andre1973

Topicstarter
Ja en de ontvangst is nu al matig tot slecht en af en toe niet aanwezig, maar dat maakt voor en zonnepanelen omvormer niet zo veel uit, als ie maar af en toe z'n data kwijt kan. Kabel trekken is niet echt een optie. daar ben ik een volle dag mee bezig en veel gedoe, en zelf doen ze het niet en het is mij te veel werk.

edit: het komt er dus op neer dat ook alleen een ontvanger continu een signaal uitzend, alleen het verschil is dat je t niet ziet als een extra draadloos netwerk in de lucht, zoals bij die netgear, waar bij je er een [mijnnetwerk]_ext draadloos netwerk krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door Andre1973 op 12-02-2015 19:26 ]

• HenkDePoema
Je zou nog aan powerline kunnen denken: "internet via het stopcontact". Dit functioneert niet in alle situaties even jofel, maar voor jouw toepassing zou het prima kunnen werken. Het komt erop neer dat je bij de router een powerline-adapter in het stopcontact steekt en met een ethernetkabel met de router verbindt, en bij de omvormer hetzelfde verhaal met een tweede powerline-adapter. Zo gebruik je het elektriciteitsnet als bekabelde verbinding.
Dat kan bijvoorbeeld met dit setje van 2 adapters: http://tweakers.net/price...ter-starter-kit-(v2).html
Andre1973 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:22:
het komt er dus op neer dat ook alleen een ontvanger continu een signaal uitzend, alleen het verschil is dat je t niet ziet als een extra draadloos netwerk in de lucht, zoals bij die netgear, waar bij je er een [mijnnetwerk]_ext draadloos netwerk krijgt.
Ja, zo heb je het aardig samengevat!

[ Voor 83% gewijzigd door HenkDePoema op 12-02-2015 19:40 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Je kan een Wifi (LAN-)adapter overwegen, zoals de bijvoorbeeld Netgear WNCE2001, WNCE3001 of WNCE4004.
Daarmee maak je in principe een bekabeld apparaat draadloos. Ik heb er hier een in gebruik voor een Xbox op zolder. Het werkt ook met bijv. printers, TV's of mediaplayers die enkel een LAN aansluiting hebben.

Deze adapters werken niet met WDS. Het is eigenlijk een externe wifi adapter die gewoon verbinding maakt met je router, net als andere draadloze apparaten.
Je hebt daarbij geen snelheidsverlies. De wifi-adapter maakt gewoon verbinding met zijn maximale snelheid (2001 = 150 mbps, 3001 = 300 mbps, 4004 = 450 mbps).

De 2001 is single band (2,4GHz); de 3001 is dualband (2,4GHz of 5GHz) en 4004 is simultaneous dual band (2,4 én 5 GHz).

Er wordt echter wel altijd een wifi-signaal uitgezonden.

[ Voor 19% gewijzigd door Masimo op 12-02-2015 21:23 ]

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb een vonets wifi bridge aan mijn printer hangen en voldoet prima.

Verwacht geen super snelle verbinding maar dat gaf je zelf ook al aan,

http://www.aliexpress.com...apter-free/521120958.html

Hangt met usb poort in de printer voor voeding.
RJ45 achter in de printer en voila draadloos printen :-)

[ Voor 15% gewijzigd door bgrr op 12-02-2015 21:24 ]

• Andre1973

Andre1973

Topicstarter
Masimo schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:14:
Je kan een Wifi (LAN-)adapter overwegen, zoals de bijvoorbeeld Netgear WNCE2001, WNCE3001 of WNCE4004.
Daarmee maak je in principe een bekabeld apparaat draadloos. Ik heb er hier een in gebruik voor een Xbox op zolder. Het werkt ook met bijv. printers, TV's of mediaplayers die enkel een LAN aansluiting hebben.

Deze adapters werken niet met WDS. Het is eigenlijk een externe wifi adapter die gewoon verbinding maakt met je router, net als andere draadloze apparaten.
Je hebt daarbij geen snelheidsverlies. De wifi-adapter maakt gewoon verbinding met zijn maximale snelheid (2001 = 150 mbps, 3001 = 300 mbps, 4004 = 450 mbps).

De 2001 is single band (2,4GHz); de 3001 is dualband (2,4GHz of 5GHz) en 4004 is simultaneous dual band (2,4 én 5 GHz).

Er wordt echter wel altijd een wifi-signaal uitgezonden.
Denk dat ik dit nodig heb, als ie maar niet perse ook een extra zichtbaar draadloos wifi netwerk maakt. Het miegeld daar toch al van de Wifi in die nieuwbouwwijk.
Ik heb daar geen USB voeding beschikbaar, dus iets dat in een WCD gaat is wel makkelijk, anders moet ik daar misschien een telefoonlader gaan plaatsen oid.

Heb er een gevonden, het rare is dat ie minder doet dan die repeater, maar meer kost....
Zal de wet van de grote getallen zijn denk ik.

Ik denk dat de Netgear WNCE2001 het gaat worden.

Iedereen hartelijk bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door Andre1973 op 12-02-2015 21:49 ]

• Masimo
Bij de WNCE2001 wordt een adapter geleverd.
Je hebt de mogelijk de voeding via USB of via de adapter aan te sluiten.

En er komt geen extra draadloos netwerk SSiD bij. Je kan overigens wél op het IP-adres van de wifi-adapter inloggen om hem in te stellen.

• HenkDePoema
Ik dacht dat je zo min mogelijk WiFi signalen wilde? :? Dan moet je dus niet zo'n Netgear ethernet adapter nemen! Zelfde verhaal als met je laptop: de radio van dat ding staat dus altijd aan, ook al maakt hij zelf geen WiFi netwerk. Het is natuurlijk je eigen keus, maar dit is tegenstrijdig met je eerder genoemde vereisten.
Ik heb nog geen reactie gezien op dat powerline idee (wat overigens ook nog een paar euro goedkoper is).

• Andre1973

Andre1973

Topicstarter
Ik ken de powerline oplossing, maar dan heb je op 2 plekken zo'n kastje in een WCD, en mij maakt t niet veel uit hoeveel Wifi er in de lucht hangt (ik zag er minstens 10 daar op die plek o.a. van alle buren), t is niet voor mij, ik geloof ook niet dat 1 wifi signaal minder het verschil maakt, de uiteindelijke gebruiker wel, ze zet ook regelmatig de wifi router / modem uit. ze is ook van plan deze vooral uit t elaten staan en af en teo even aan om de data uit te laten lezen.
En als die repeater sowieso een wifi signaal gaat maken, dan kan ze dat ook zien, bij dit apparaat niet.
Ze gebruiken zelf ook wifi, ik snap t ook niet hoor. heb namelijk eerst de boel even met een lange kabel dwars door het huis over de trap etc. aangesloten om te testen en alle poorten achterop waren vrij.
Bij deze ik aangeven dat er zo min mogelijk wifi is. t is en beetje een omweg. Ik heb daar een repeater gehad, maar die moest dus weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Andre1973 op 12-02-2015 22:13 ]

• HenkDePoema
Eh, ok... Lekker dan, het was dus blijkbaar ook al goed geweest als het SSID van de repeater onzichtbaar was geweest? Had dat meteen gezegd, dat is namelijk eenvoudig in te stellen :O

• Andre1973

Andre1973

Topicstarter
Tja, maar toen wist ik dus nog niet dat ie sowieso uitzend, ben niet heel erg thuis zoals je begrijpt in het netwerk gebeuren.
Ze heeft nu zelf deze gevonden, en die gaat ze er tussen zetten. Prima zo.
En SSID is gewoon de naam van je wifi netwerk. weer wat geleerd.

http://www.mediamarkt.nl/...34,902391.html?langId=-11

[ Voor 10% gewijzigd door Andre1973 op 13-02-2015 23:57 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Andre1973 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:54:
Tja, maar toen wist ik dus nog niet dat ie sowieso uitzend, ben niet heel erg thuis zoals je begrijpt in het netwerk gebeuren.
Ze heeft nu zelf deze gevonden, en die gaat ze er tussen zetten. Prima zo.
En SSID is gewoon de naam van je wifi netwerk. weer wat geleerd.

http://www.mediamarkt.nl/...34,902391.html?langId=-11
Is dat niet exact hetzelfde als de Netgear?...
Overigens, volgens jou is het leggen van een kabel (de juiste oplossing ;)) 1 dagje werk, is al dit gesnuffel met nu 2 apparaten minder ondertussen? ;)
Als je zo min mogelijk wifi wilt, tja, gaat niet lukken tegenwoordig en de dag dat een kennis haar vertelt dat er nog wifi draait die toevallig sterker wordt zodra ze bij de repeater in de buurt komt ;)

Fixing things to the breaking point...

• Andre1973

Andre1973

Topicstarter
Tja, ze mag t zelf weten, t is mijn huis niet en in vind het allemaal een beetje veel gedoe voor 1 wifi minder, maar ik wilde zelf ook wel even weten of de omvormer het doet zoals ik hoopte dat ie het zou doen.
namelijk oost en west op 1 MPPT. daar wild ik ook wel wat plaatsjes van. vandaar de wifi modulle toch geïnstalleerd en aangesloten.
die netgear had ik al, dus at viel wel mee, alleen gaf die op een gegeven moment niet door terwijl ik daarvoor met mijn laptop daar wel verbinding had via die netgear via een kabeltje. De aansluiting van de kabel in de omvormer was ook nogal wat gedoe, met draadkleuren die anders zijn dan normaal en losse draadjes van de netwerk kabel in schroefcontactjes. wist dus ff niet waar de fout zat, vandaar toen de lange kabel kris kras door het huis. En gezien t niet in de prijs zat en ze zelf niet de kabel gaan trekken, is dit het geworden. denk dat ze af en toe een uurtje dat ding er in stopt, dan kan ie als het goed is van een maand zijn data kwijt.

iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties

• Masimo
Dat Mediamarkt geval dat is niet de oplossing.
Want dat is gewoon een extender, die vanaf de plek van aansluiten weer een nieuw wifi-netwerk gaat uitzenden. Hij pikt het signaal van het bestaande netwerk op, en zendt het versterkt weer uit.
De snelheid én stabiliteit wordt bepaald door de verbindingskwaliteit tussen hoofdrouter en extender.

Heel kort door de bocht: Range extender = repeater = ellende.

[ Voor 32% gewijzigd door Masimo op 14-02-2015 10:32 ]

• tinka
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:22
bedoel je niet iets als de wr702n van tp-link?

je kunt anders ook een mikrotik configureren als wireless client en dan het netwerk aanbieden op een van de ethernet poorten. Dit kan als een bridge of met nat ertussen.

PVOutput - Lichtvangers - SolarEdge 5.510kW

Pagina: 1